ראשי מגזין אוקטובר 2012 – חסרות מראה תופסות תאוצה

אוקטובר 2012 – חסרות מראה תופסות תאוצה

0
0

מי שמתייחס למצלמות חסרות המראה כאל אופנה חולפת בשוק הצילום צריך לקחת כנראה נשימה עמוקה ולהתבונן היטב בנתוני המכירות של שוק הצילום היפני. הנתונים שהתפרסמו במהלך החודש שעבר הצביעו שוב על מגמת התחזקות משמעותית מאד הנמשכת לכל אורך השנה האחרונה. לא פחות מעניין – הנתונים מלמדים מי הן 10 המצלמות חסרות המראה המובילות את המכירות ביפן וזאת לאחר כניסתה של קנון למשחק, ממש לאחרונה.

אפשר לומר הרבה דברים על שוק הצילום היפני אבל עם כ-100 מליון צרכנים, חיבה עמוקה לגדג’טים וחדשנות טכנולוגית וכל זה “במגרש הביתי” של מרבית חברות הצילום הגדולות בעולם, לא פלא שהרבה עיניים נשואות אליו ואל המתרחש בו. האתר היפני BCN-ranking המוכר לקוראי האתר מדירוגים קודמים של המכירות בשוק הצילום היפני, פרסם לאחרונה דו”ח המבוסס על נתוני המכירות האמיתיים בשוק היפני בתקופה האחרונה והתוצאות מפתיעות ומעניינות (ראה מקור – מתורגם).

חסרות מראה 2012 – השוק מתפתח

Photo market

  • שוק המצלמות חסרות המראה טיפס בהדרגה ביפן מרף של פחות מ-20% מסך המכירות של מצלמות בעלות עדשות מתחלפות ביפן ב-2009 ועד ליותר מ-52% מוקדם יותר השנה.
  • את שוק המצלמות חסרות המראה ממשיכה להוביל חברת אולימפוס עם קרוב ל-31% מן המכירות ביפן, אחריה פנסוניק עם 27.7% ובהפרש משמעותי מאחור סוני עם 18.8%. ניקון הציגה נתון מעט מפתיע של 15.7% וקנון שהצטרפה רק לאחרונה עם ה-EOS-M ומציגה בשלב זה 9.2% ומקום חמישי (שימו לב כי פוג’יפילם, פנטקס וסמסונג אינן מופיעות כלל).
  • כאשר בוחנים את 10 המצלמות חסרות המראה הנמכרות בשוק היפני אנו מוצאים לא פחות מ-3 דגמים שונים של אולימפוס ומולם 3 דגמים שונים של סוני. גם לפנסוניק וניקון ייצוג בעשריה וקצת פחות צפוי – כך גם לפנטקס/ריקו.
  • הכניסה החזקה ביותר לרשימה היא ללא ספק זאת של קנון עם ה-EOS-M אשר משתרבבת ישירות למקום השלישי (לא נופתע אם בדירוג הבא תגיע אף למקום גבוה יותר).

הדירוג של BCN-ranking – עשרת המצלמות חסרות המראה המובילות במכירות ביפן

BCNRANKING JAPAN OCTOBER 2012

כמו תמיד אתם מוזמנים לעיין בכל סדרת “שוברי הקופות” המתעדת נושאים שונים הנוגעים לפופולאריות של מוצרי צילום ברחבי העולם.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *