ראשי מגזין Timelapse Time Lapse ו-Stop motion בקליפ אחד

Time Lapse ו-Stop motion בקליפ אחד

0
0

אנו מסקרים באופן קבוע סרטונים אשר צולמו באמצעות טכניקות הצילום Time Lapse ו-Stop Motion, אבל להקת האינדי האמריקאית Wildlife Control הגדילה לעשות יצרה סרטון המשלב את שתי הטכניקות בצורה מושלמת בקליפ חדש.

 יש המבלבלים בין סרטוני Timelaps לבין סרטוני stop-motion ואכן מדובר בשתי שיטות בעלות קווי דמיון רבים – בשני המקרים רצף תמונות הוא שיוצר סרטון ובשני המקרים תחושת תנועה נוצרת באמצעות חיבור רצף תמונות סטילס. יחד עם זאת סרטוני Timelaps מתעדים לרוב שינויים אמיתיים בעולם (צמיחה של פרח, תנועה של כוכבים בשמיים) כאשר הפרש הזמן בין צילום לצילום מאפשר לשינוי להתרחש (לצמח לגדול או לכדור הארץ להסתובב ולמיקום הכוכבים להשתנות ברקיע). במקרה של stop-motion אשליית התנועה נגרמת ממניפולציה מכוונת – צילום תמונה של אובייקט, הזזה שלו וצילום נוסף ואחר כך חיבור התמונות לכדי סרטון בו העצם נראה נע (טכניקה זו משמשת הרבה באנימציה – אך לא רק (ראו למשל את סרטון ה-stop-motion הבא של חברת אולימפוס).

Wildlife Control 1

הקליפ של להקת Wildlife Control – שתי טכניקות בקליפ אחד

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=boGyFAYomBo[/youtube]

הקליפ נוצר משימוש בלמעלה מ-3,000 תמונות סטילס, כאשר כל 15 שניות לערך צולמה תמונה כל זאת במשך 12 שעות ברציפות מהזריחה ועד השקיעה. על מנת ליצור התאמה בין השיר לצילום הלהקה ניגנה על חוף הים את השיר במהירות איטית פי 35 מהמהירות בה השיר מתנגן, וכך שמרו שני חברי הלהקה על סנכרון בין הצליל לתמונה. כפי שניתן לראות הרקע – הים והשמים צולמו בטכניקת Timelaps בעוד הלהקה עצמה צולמה באמצעות רצף stop-motion.

ניתן לצפות במגוון רחב של סרטוני Timelapse בערוץ המיוחד שלנו המוקדש לנושא.

Avatarיואב פלד
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב Timelapse

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *