ראשי מגזין טכנולוגיות צילום לייקה: איך מייצרים עדשה

לייקה: איך מייצרים עדשה

1
0

קוראים וותיקים של הבלוג זוכרים אולי את הידיעה אותה פרסמנו לפני כשנה אשר סיקרה את אופן הייצור של עדשות (בדגש על עדשות טלפוטו ארוכות של קנון). לאחרונה פרסמה חברת לייקה סרטון שיווקי אך מעניין למדי המציג את העבודה הרבה המושקעת בכל אחת מעדשות החברה – כל מי שהסתקרן אי פעם להבין קצת יותר על תהליך ייצור העדשות ובמיוחד על (אחת) הסיבות לעלויות הגבוהות של עדשות לייקה, ימצא בסרטון לפחות חלק מן התשובה.

ייצור עדשות לייקה (קרדיט: Leica)

Leica lens production

האם ידעתם כי לייקה עושה שימוש בלא פחות מ-100 סוגי זכוכית שונים בליין העדשות שלה? כך לפחות מסבירה החברה בסרטון אותו אנו מביאים בפניכם היום. 100 הוא כנראה מספר אותו מחלקת השיווק של לייקה אוהבת במיוחד משום שזהו גם מספר החלקים המרכיבים כל עדשה (אפשר להניח שמדובר בקירוב טוב).

בסרטון ניתן לראות שילוב של שני סוגים של תהליכי ייצור – תהליך ייצור ממוכן ואוטומטי אשר בא לידי ביטוי בחלק מסוים של ייצור העדשות ולצידו תהליך ייצור ידני, העובר שורה של בקרות איכות אנושיות.

כיצד מייצרים עדשה של לייקה

[vimeo]https://vimeo.com/26251829[/vimeo]

מי שלא שבע מתהליכי הייצור של לייקה מוזמן לצפות במספר סרטונים נוספים אותם פרסמנו בסוף השנה שעברה המציגים את תהליך הייצור של ה-M9.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב טכנולוגיות צילום

תגובה אחת

  1. Avatar

    Arwa

    02/05/2012 ב 7:13 AM

    I read your posting and was jaloeus

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *