ראשי מגזין Peter Langenhahn: תמונה אחת שווה אלף רגעים

Peter Langenhahn: תמונה אחת שווה אלף רגעים

1
0

לצילום סטילס יתרונות רבים, אך בניגוד לוידיאו הוא אינו מסוגל בדרך כלל להעביר התרחשות על פני משך זמן ארוך. הצלם הגרמני הצעיר Peter Langenhahn מצא דרך מעניינת לשלב שורה ארוכה של רגעים אל תוך תמונת ענק יחידה תוך כדי עבודה מאומצת הנמשכת חודשים רבים – התוצאות מרשימות.

צלמים גרמנים ידועים בעבודתם המדויקת והסבלנית. בחודשים האחרונים סיקרנו במסגרת הבלוג שורה של צלמים גרמנים כאלו בניהם: Holger Pooten – “הצלם הקוסם” הנוהג לצלם בני אדם עולים באש, עצמים מתפוצצים, מתרסקים ומרחפים, ו-Martin Schoeller אותו פגשנו בשני פרויקטים בחודשים האחרונים – הראשון מתעד ידוענים ב-“Close Up” ואילו השני כולל מצד אחד תיעוד של פרויקט עבור המגזין TIME ומצד שני תיעוד קומי של ידוענים במצבים שונים.

Peter Langenhahn ממשיך במסורת העבודה המדויקת הגרמנית אך עושה זאת מזווית מעט שונה. הוא יוצא לתעד אירועי ספורט מסוגים שונים בניהם תחרויות התעמלות באולם, קפיצות סוסים, מרוצי אופנועים, משחקי כדורסל וכדורגל ועוד. כל אירוע מתעד Langenhahn במשך מספר שעות באמצעות אלפי תמונות (הוא מעיד כי באירוע ממוצע הוא מצלם כ-3000 תמונות) וחוזר לביתו לעבוד על התוצר הסופי.

לכל תמונה סופית אותה יוצר Langenhahn מטרה שונה. בתיעוד אליפות ההתעמלות לדוגמא תיעד Langenhahn את המנצחים יחד עם המפסידים ואת המתעמלים מבצעים עשרות תרגילים שונים על אותו במשטח בו זמנית. בתיעוד הרודיאו ניתן לצפות בסוסים ורוכביהם מדלגים מעל משוכות אותן מעמידים לכאורה עובדי המקום (Langenhahn מייצר את האירוע באמצעות חיבור עדין מאד של שתי תמונות מאותה נקודה בזמנים שונים). עבור Langenhahn שלב הצילום הוא למעשה רק ראשיתו של תהליך ארוך מאד של עבודה על כל תמונה, תהלך אשר עשוי להימשך מספר חודשים בטרם התמונה המוגמרת תהיה מוכנה.

תחנת השידור הגרמנית הבינלאומית בשפה האנגלית Deutsche Welle ערכה ראיון עם Langenhahn בו ניתן לראות חלק מתהליך עבודתו המייגע הכולל שבועות של עיבוד תמונה:

כמה מן התמונות של Langenhahn ניתן לראות באתר האינטרנט שלו – הוא ממליץ להדפיסן ברוחב העולה על 2 מטרים בכדי להבחין בכל הפרטים:

תחרות רכיבה (צילום: Peter Langenhahn)

Peter Langenhahn 3כדורסל (צילום: Peter Langenhahn)

Peter Langenhahn 2התעמלות (צילום: Peter Langenhahn)

Peter Langenhahn 1

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

תגובה אחת

  1. Avatar

    Danielis

    19/06/2011 ב 12:41 AM

    לכאורה העיבוד לא אמור להיות כ”כ מסובך.

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *