ראשי מגזין Peter Lik: תמונה במיליון דולר וריאליטי

Peter Lik: תמונה במיליון דולר וריאליטי

1
0

הצלם האוסטרלי Peter Lik מצלם נופים פראיים כבר קרוב לשלושים שנה ולאחרונה רכש אספן אנונימי את אחת מתמונותיו במיליון דולר. הסכום אולי נחשב גבוהה ביחס לתמונה יחידה אך Lik אינו מתרגש – מאז פברואר 2010 הוא מככב בסדרת ריאליטי משלו בערוץ NBC העוסקת בהרפתקאותיו בחיפוש אחר התמונה המושלמת.

צלמים בודדים מכרו בחייהם תמונה במיליון דולר. רבים יגידו שאין לכך חשיבות רבה (פרט אולי לכמה אפסים נוספים בחשבון הבנק). את Peter Lik עצמו זה כבר מזמן לא מרשים – נכון ליוני 2010 הוא החזיק לא פחות מ-13 גלריות ברחבי העולם בהן מכר מאות מיצירותיו ופרסם לא פחות משישה ספרים שונים.

One – התמונה אותה מכר Lik במליון דולר (קרדיט: Peter Lik)

One Peter lik

Lik הוא “קרוקודייל דנדי” של עולם הצילום. עם כובע הבוקרים שלו והמראה המחוספס הוא מבלה את חייו בחלק מן הפינות הנידחות ביותר של כדור הארץ בחיפוש אחר תמונה מושלמת. במסגרת הסדרה בכיכובו המכונה “100Miles” From Nowhere” נראה Lik נוסע ברחבי ארה”ב, מצלם ביערות מושלגים, מדבריות לוהטים, הרים אפופי ערפילים, קניונים שורצי נחשים ועוד. אף שהסדרה עצמה תעסוק פחות בצילום ויותר בהרפתקאותיו של Lik עצמו, האנשים והנופים אותם הוא פוגש לאורך מסעותיו, ניתן ללמוד ממנה גם מעט על עבודתו כצלם בכמה מן האזורים הקיצוניים ביותר, אך גם היפים ביותר על פני כדור הארץ.

קדימון ל-“100Miles From Nowhere“:

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
  • peter lik phantom main

    Phantom – הצילום היקר בהיסטוריה

    הצלם יליד אוסטרליה Peter Lik מכר השבוע את הצילום היקר בהיסטוריה תמורת לא פחות מ-6.5 מליון …
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

תגובה אחת

  1. Avatar

    RaphaelBenDor

    28/01/2011 ב 12:18 AM

    תענוג לראות כזה צלם מורעל!
    דיי הגיוני שהוא יהיה אוסטרלי!

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *