ראשי חדשות הכרזות מוצרים OPPO מציגה סלולארי עם זום 5X

OPPO מציגה סלולארי עם זום 5X

0
0

בתערוכת המכשירים הניידים MWC 2017 המתקיימת בימים אלו בברצלונה הודגם אבטיפוס של מכשיר סלולרי מעניין של חברת OPPO הסינית המשלב זוג מצלמות עם יכולת זום מבוססת תוכנה ואופטיקה פרי פיתוח של חברת OPPO עם חברת  Corephotonics הישראלית.

זום במכשירים סלולאריים הוא לא דבר חדש. זום דיגיטלי קיים כבר שנים רבות במכשירים חכמים אבל איכותו כידוע גרועה. זום אופטי גם הוא הופיע במספר מכשירים לאורך השנים אלא שהבעיה היא שהוא דורש אופטיקה בעלת עומק היוצרת בליטה בגב המכשיר (או מכשיר עבה יותר), לא עניין רצוי במיוחד בשוק הסלולארי בו כל חברה מתגאה בעד כמה המכשיר שלה דק מן המתחרות. בתקופה האחרונה התחלנו לראות פתרון בכיוון אחר – מכשירים בעלי זוג מצלמות כאשר לכל אחת תכונות מעט שונות והחיבור שלהם יחד (באופן תוכנתי) מאפשר שיפור באיכות התמונה).

אילוסטרציה המראה את המבנה הפנימי של אב-הטיפוס של Oppo בעל שתי המצלמות – שימו לב למצלמה האנכית מימין

Oppo-5X

במכשיר של חברת Oppo שפותח כאמור בשיתוף חברת Corephotonics הלכו עם הרעיון צעד אחד קדימה. מצד אחד משלב המכשיר שתי מצלמות ומאפשר לקבל תמונות משתיהן – החלק החכם כאן הוא שילוב של המצלמה בעלת העדשה הארוכה על הצד (במקום לעומק – לרוחב). זאת כראה לא הפעם הראשונה שטכנולוגיה זו משולבת במכשיר סלולארי אבל עד כמה שידוע לנו זאת הפעם הראשונה שהטכנולוגיה משולבת במסגרת מכשיר הכולל שתי מצלמות ומאפשר ליצור זום בן 5X ללא איבוד איכות (וזום 10X עם איבוד איכותי נמוך יחסית).

אם אתם תוהים מה המשמעות של הטכנולוגיה החדשה? התשובה שלנו היא שאם היא פועלת טוב כפי שניתן לראות בהדגמה בתערוכה ואיננה מעלה את מחירו של המכשיר באופן דרסטי – יש כאן פריצת דרך מרשימה למדי. עד כה היו למכשירים סלולאריים שני חסרונות מרכזיים ביחס למצלמות רגילות – גודל החיישן ונושא הזום. מרבית המצלמות הקומפקטיות שילבו חיישנים קטנים למדי בין כה וכה (היום כבר לא נותרו הרבה כאלו) אבל לכולן כמעט היה זום שלא ניתן היה למצוא במכשירים סלולאריים רבים. האפשרות לשלב זום איכותי יחסית במכשיר חכם קל ודק תהיה כנראה מכת המוות האחרונה למצלמות הקומפקטיות הבסיסיות שנעלמו כמעט לגמרי מן השוק (מחר נפרסם כתבה נרחבת ובלעדית על מה שהתרחש בשוק הצילום ב-2016 כולל התייחסות מעמיקה גם לנושא הקומפקטי).

סרטו של האתר Engadget המציג את המכשיר של OPPO

סרטון נוסף המדגים את טכנולוגיית הזום החדשה – בנתיים רק אבטיפוס

 

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *