ראשי חדשות פוטוקינה 2016: סדרות החצובות והמונופודים החדשות של חברת מנפרוטו

פוטוקינה 2016: סדרות החצובות והמונופודים החדשות של חברת מנפרוטו

0
0

במסגרת תערוכת פוטוקינה 2016 הוכרזו כידוע לא רק מצלמות ועדשות רבות אלא גם לא מעט ציוד עזר ובכלל זה כמות נכבדה של חצובות ומונופודים. חברת מנפרוטו האיטלקית הציגה בתערוכה שורה של מוצרים חדשים בתחום ואנו קיבלנו הצצה.

בפוטוקינה ראינו עשרות יצרניות של חצובות ומונופודים מכל הסוגים (כמות היצרניות הסיניות רק הולכת וגדלה – מגמה די מפתיעה לנוכח הצמצום בהיקף השוק בכללותו) והאיכות נראה שהשתפרה מאד עם השנים. גם של המוצרים של החברות הפחות מוכרות נראים איכותיים יותר מבעבר דבר שמחייב את היצרניות הגדולות (מנפרוטו היא המובילה בתחום) לחדש, וכך אכן עשתה מנפורטו השנה.

בפוטוקינה 2016 הציגה מנפרוטו שורה של דגמי חצובות (חלקם נחשפו בסמוך לתערוכה וכמה מעט מוקדם יותר) וכן ליין שלם משודרג של מונופודים.

אחד המוצרים החדשים שנחשפו הוא ה-Befree Live גרסת וידאו לליין החצובות הקומפקטיות של מנפרוטו שזכה להצלחה יפה בשנים האחרונות. החצובה החדשה עודכנה עם וו לשק חול ורגליים חדשות, הוא מסוגל לשאת עד 4 ק”ג ויש לו מנגנון יישור אופק (levelling) עבור הראש וידאו מתחת לראש שעובד בצורה חלקה מאד. סדרת ה-Befree עצמה שודרגה בעצמה והיא כוללת כאמור את הוו והרגליים החדשות וגם צבעים חדשים (4).

ליין המוצרים הבא היה בעיננו המעניין ביותר מכל המוצרים של מנפרוטו בתערוכה והוא ה-XPRO monopod plus – מדובר בשדרוג משמעותי למדי לליין המונופודים בעלי רגלי התמיכה של מנפרוטו. אנו השתמשנו במונופוד בגרסה החדשה בעצמנו בתערוכה (אחרי זמן מה של שימוש בדגם הקודם וגם את הסרטון שאתם רואים למטה צילמנו איתו) ובהחלט ראינו שיפור – בין השאר ישנה ידית אחיזה חדשה, המבנה של המונופוד אחר (הצינור איננו עגול בדיוק בכוונה) והחלק הכי חשוב מנגנון הנעילה והתנועה שונה לגמרי והוא חלק בהרבה וניתן לנעילה כפי שרואים בסרטון למטה. ישנם מספר גדלים (עם 3/4/5 שלבים) חלקם בגרסאות אלומניום וחלקם בגרסאות סיבי פחמן, חלק עם ראשים וחלק בלי.

מוצר לא חדש לגמרי אבל כזה שהוצג בסוף השנה שעברה ומנפרוטו בחרה להראות לנו הוא ה-Manfrotto 190 בגרסה עם נעילת סיבוב (twist ולא flip כמקובל ברוב החצובות של מנפרוטו עד כה). החצובה קטנה יותר מהגרסה הקודמת אבל עדיין כוללת את יכולות כמו ירידה מאד נמוכה לקרקע (4 רמות “כיפוף”) ומנגנון צילום בזווית של 90 מעלות (מנגנון מאד פשוט ביחס לדגמים אחרים שניסינו של חברות אחרות). עם החצבוה ראינו גם ראש 3-WAY סופר קומפקטי עם ידיות מתקפלות שנוח מאד לנשיאה בטיולים.

לסיום הוצגה בפנינו ה-TwistGrip – מחזיק קטן וקומפקטי מאד למכשירים סלולאריים שמאפשר חיבור לחצובות (כולל לחצובות שולחניות כמו אלו שמנפרוטו עצמה מוכרת – אם כי אין מניעה לחבר את הנייד גם לחצובה רגילה או מונופוד). ממה שראינו המוצר חזק יחסית – עשוי מתכת ומחזיק את הפלפון היטב ביחס למה שהרבה מוצרים סיניים בסיסיים מספקים. בהחלט שימושי למי שמצלם הרבה בסלולארי ורוצה אופציה לייצוב משופר.

אנו נמצאים בתקופה זאת בסדרה די ארוכה של ביקורות על חצובות באתר הבת שלנו LensVid וכבר סקרנו שורה של חצובות של מספר יצרניות וכן ראשים ובשבועות הקרובים נבחן עוד מספר מוצרים כולל של חברת מנפרוטו וגיטסו ואתם מוזמנים לעקוב. בהמשך השנה אנו מקווים לבחון גם כמה מן המוצרים החדשים שהוכרזו על ידי מנפרוטו בפוטוקינה כולל את המונופוד החדש.

פביו, מנהל קו החצובות והמונופודים של מנפרוטו מציג בפנינו את המוצרים החדשים בפוטוקינה

בימים ובשבועות הקרובים אנו נמשיך לשחרר חומרים בלעדיים מהתערוכה (צילמנו למעלה מ-20 סרטונים וראיונות) כולל כמה סרטונים ייחודיים למדי. בנתיים אתם יכולים למצוא את כל הכתבות הקודמות מתערוכת פוטוקינה 2016 – בקישור הבא.

גילוי נאות – חברת מנפרוטו הייתה נותנת החסות לאתר הבת שלנו – LensVid לתערוכת פוטוקינה 2016.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *