ראשי חדשות פוטוקינה 2016: ראיון עם חברת סוני

פוטוקינה 2016: ראיון עם חברת סוני

0
0

אנו ממשיכים בסדרת הכתבות שלנו מערוכת פוטוקינה 2016 שהסתיימה לפני כשבועיים. הפעם עימנו ראיון עם חברת סוני שהספיקה אגב מאז להכריז על שתי מצלמות חדשות (ה-A6500 וה-RX100 V) אבל בתערוכה חשפה את ה-A99 MKII אותה הספקנו לנסות לפחות לזמן קצר.

סוני הציגה בתערוכה את אחד הביתנים הגדולים והמושקעים ביותר בשנת 2016 וספינת הדגל שלה בתערוכה הייתה הדגם השני של מצלמת ה-A99 – מצלמה דמויית רפלקס בעלת טכנולוגיית המראה החצי שקופה (SLT) של סוני עם תושבת A הוותיקה (אשר חוגגת השנה עשור). המצלמה עצמה מרשימה מאד – היא קטנה משמעותית מן הדור הקודם (אם כי לא קלה יותר) וכוללת את מיטב הטכנולוגיה שסוני יודעת להציג ולמעשה לפחות על הנייר היא כיום המצלמה המתקדמת ביותר בעולם.

ה-A99 MKII משלבת מצד אחד חיישן ברזולוציה גבוהה – 42 מגה פיקסל בדומה לזה שאנו מכירים מה-A7RII ומצד שני קצב צילום חסר תקדים – 12 תמונות לשנייה עם AF (אף מצלמה איננה מתקרבת לנתון כזה כיום). למצלמה מערכת פוקוס היברידית מתקדמת מאד עם 399 נקודות מבוססות קונטרסט ועוד 79 נקודות מבוססות פאזה על החיישן. אנו ראינו הדגמה קצרה של יכולות המערכת עם כמה תכונות מקדמות וכמובן תפריטים חדשים לגמרי ומסודרים יותר (דומים מאד לאלו שראנו ב-A6500 בהמשך). למצלמה מסך מפרקי ייחודי (בדומה לדור הקודם) אך היא לא זוכה למסך מגע (ה-A6500 היא הסוני הראשונה בעלת מסך מגע והיא הוכרזה כאמור לאחר התערוכה).

לא רק מצלמות – דוגמנית בביתן של סוני

sony-booth-girl

את Yann Salmon-Legagneur – נציג סוני אירופה לתערוכה (אותו פגשנו כבר ב-2012 בפוטוקינה) שאלנו לא מעט שאלות בראיון מקיף למדי. בין השאר ניסינו להבין האם יש בכלל מקום לליין ה-A בעידן בו מצלמות חסרות מראה – ובמיוחד אלו של סוני – מצליחות טוב כל כך (מדובר בהשקעה לא מבוטלת במחקר ופיתוח אחרי הכל בשוק מצטמק), על פי סוני התשובה חיובית אם כי סוני תשקיע כנראה בעיקר במצלמות המתקדמות מאד בליין זה – כמו ה-A99 MKII – נראה כמה זמן סוני תהיה מוכנה להמשיך לתמוך בטכנולוגיה אבל ה-A99 MKII בהחלט נותנת לה לפחות 2-3 שנים עד שתהפוך למיושנת.

היו לנו לא מעט שאלות הנוגעות לשימוש שלנו ב-A6300 (המצלמה העיקרית איתה צילמנו בתערוכה – והמצלמה בה השתמשנו לצילום הראיון). למרות איכות התמונה יש למצלמה לא מעט מגבלות – היעדר מייצב, מסך מגע, תפריטים מבלבלים וכפתורים לא נוחים כמו גם חיי סוללה בעיתיים והתחממות ייתר. כל אלו נושאים שעלו בשיחה שלנו. מעניין להקשיב לתשובות של Salmon לאור ההכרזה על ה-A6500 זמן קצר לאחר התערוכה (עליה מן הסתם ידע בזמן השיחה אך לא היה יכול לספר לנו).

עוד שאלנו את Salmon לגבי שוק הצילום המתכווץ וסוני – התשובה שלו מעניינת – לטענתו למרות המצב העצוב בשוק כדבריו (והתערוכה השנה באמת הרגישה עצובה משהו), סוני דווקא נפגעה פחות ובמדינות מסוימות באירופה סוני היא אפילו המובילה במכירות (לפחות במצלמות FF) – בהחלט נתון מעניין.

ראיון עם חברת סוני בפוטוקינה 2016

בימים ובשבועות הקרובים אנו נמשיך לשחרר חומרים בלעדיים מהתערוכה (צילמנו למעלה מ-20 סרטונים וראיונות) כולל כמה סרטונים ייחודיים למדי. בנתיים אתם יכולים למצוא את כל הכתבות הקודמות מתערוכת פוטוקינה 2016 – בקישור הבא.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *