ראשי חדשות פוטוקינה 2016 – ראיון עם חברת לייקה

פוטוקינה 2016 – ראיון עם חברת לייקה

0
0

במסגרת תערוכת פוטוקינה 2016 ערכנו שורה של ראיונות עם נציגים של חברות הצילום השונות. אחד הראיונות הבולטים נערך עם Stefan Daniel ו-Steffen Skopp, הראשון מנהל בכיר בחברת לייקה והשני מנהל מוצר עבור ליין מצלמות ה-SL של החברה שהוכרז בשנה שעברה.

ה-SL של לייקה היא מצלמה שונה מאד מרוב מה שניתן למצוא בשוק. עד שלא שיחקנו איתה ובעיקר עד שלא שוחחנו עם נציגי החברה לא הבנו עד כמה היא חשובה ללייקה ועד כמה החברה תולה בה תקוות ומתכננת עבודה עדשות ומוצרים נלווים. למעשה מדובר בספינת הדגל של החברה – הרבה יותר מליין ה-M הקלאסי שליווה את החברה שנים רבות (את המפרט המקורי למי ששכח אפשר למצוא בידיעה שלנו עם הכרזת המצלמה מלפני כשנה).

אז מה כבר היה ללייקה לחדש לנו על מצלמה שהוכרזה לפני כשנה? די הרבה מסתבר. ראשית למצלמה הרבה תכונות מעניינות שלא היינו מודעים להם (דברים שלא קוראים במפרט הרגיל של המצלמה), כך למשל היא יכולה לבצע איזון ללבן בקלות על ידי לחיצה על שני כפתורים, היא מציינת במסך העליון את המרחק לאובייקט ואת עומק השדה המדויק ויש לה ממשק מאד נוח ופשוט לשימוש.

הדבר המרכזי שהפריע לנו הוא המבנה המגושם משהו של המצלמה – ה-SL היא לא הדבר הראשון שאתם חושבים עליו כשמישהו אומר לכם “חסרת מראה” יחד עם זאת איכות התמונה בשילוב עם ליין העדשות של המצלמה (שתי עדשות הזום שהוכרזו עימה – 24-90 מ”מ ו-90-280 מ”מ שתיהן F2.8-F4) נראית – לפחות מבדיקה על התמונה בגב המצלמה פנטסטית (העינית אגב גם היא מדהימה והיא בעלת הרזולוציה הגבוהה בשוק – יותר מארבעה מליון פיקסלים וההגדלה שלה דומה לזאת של מצלמות פורמט בינוני – בהחלט מרשים ומהנה לשימוש). החלק שהכי הרשים אותנו היה הפוקוס. כחברה אשר היסטורית מוכרת בעיקר כיצרנית של מוצרים בעלי פוקוס ידני (לא רק כמובן ובכל זאת) מערכת הפוקוס ב-SL נראית בהחלט זריזה ומדויקת ולמרות שבדיקה בתערוכה איננה תחליף לביקורת מסודרת – התוצאות שראינו היו טובות מאד.

עם עדשת וידאו של לייקה – ה-SL

leica-sl-4k-video

כעת נוספה עדשה חדשה – 50 מ”מ f/1.4 גם היא מסיבית למדי. לא פחות מעניין – התכנון קדימה של לייקה בעניין העדשות – החברה מתכננת שורה של עדשות (אשר מוקאפים שלהן ניתן לראות בסרטון) מהן מספר עדשות פריים ועדשת זום 16-35 מ”מ בעלת צמצם משתנה אחת. ההכרזה הכי מפתיעה בתערוכה בביתן של לייקה לא הייתה של החברה עצמה כלל אלא של חברה גרמנית אחרת – נובופלקס שמשיקה זוג מתאמים אחד לניקון ואחד לקנון אשר יאפשר לחבר ל-SL כל עדשת של החברות הנ”ל ולהשתמש בה עם AF – אנחנו מאד נשמח לראות עד כמה שילוב זה פועל באופן מוצלח אבל למי שיש ליין עדשות איכותיות של קנון או ניקון וישקול לרכוש SL של לייקה זאת יכולה להיות נקודת זכות משמעותית.

עדשת ה-16-35 מ”מ העתידית – תוכניות גדולות

leica-sl-16-35mm-f-3-5-f-4-5

במסגרת הראיון שאלנו גם על מצב שוק הצילום (לייקה נפגעה באופן יחסי פחות מיצרניות אחרות משום שרוב מוצריה מכוונים לשוק היוקרתי ולא לשוק מצלמות הכניסה הזולות שנפגע באופן הקשה ביותר) ובכל זאת בלייקה מודים כי מצב השוק באופן כללי מדאיג ולכן הם עובדים על מוצרים חדשים כמו גם על שווקים אחרים (תחום הוידאו למשל נראה מעניין וללייקה עדשות קולנוע ווידאו מתקדמות וניתן היה לראות בביתן ובסרטון שלנו הדגמה של אחת מהן על ה-SL).

הראיון שלנו עם חברת לייקה בתערוכת פוטוקינה 2016

בימים ובשבועות הקרובים אנו נמשיך לשחרר חומרים בלעדיים מהתערוכה (צילמנו למעלה מ-20 סרטונים וראיונות) כולל כמה סרטונים ייחודיים למדי. בנתיים אתם יכולים למצוא את כל הכתבות הקודמות מתערוכת פוטוקינה 2016 – בקישור הבא.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *