ראשי חדשות עידן הרחפנים המתקפלים – DJI מול GoPro

עידן הרחפנים המתקפלים – DJI מול GoPro

0
0

עד לאחרונה מי שרצה לצלם מרחפן נאלץ לבחור – רחפן קטן עם איכות תמונה וביצועים נמוכים או רחפן גדול יותר עם איכות תמונה טובה וביצועים מתקדמים. אמש השיקה חברת DJI את ה-Mavic Pro רחפן קטן במיוחד ומתקפל אשר צפוי להיות משווק ראש בראש אל מול רחפן הגופרו Karma המתקפל אף הוא.

לא, זה לא הפעם הראשונה שאנו רואים בשוק רחפנים קטנים – לא מעט יצרניות ניסו בשנים האחרונות להשיק רחפנים קטנים וקומפקטיים – אלא שבמרבית המקרים איכות התמונה של אלו הייתה די זוועתית ועד כה היצרניות המוכרות יותר בחרו להתמקד בכלים הבינוניים והגדולים. כעת נראה שדברים מתחילים להשתנות. ה-Mavic Pro שהושק אמש על ידי DJI כולל למעשה יכולות ואיכות תמונה שקרובים מאד לאלו של הפנטום 4 הגדול בהרבה של החברה – המחיר אמנם רק קצת יותר זול (תלוי על איזה חבילה בדיוק אתם הולכים) אבל ההפרש בגודל ובעיקר ביכולת לשאת את הרחפן עצומים.

במקום תיק גב ייעודי גדול את ה-Mavic Pro ניתן לשאת בארנק נשי קטן (לא סתם בחרנו בדוגמא הנ”ל – ראו סרטון בהמשך). זה הבדל אדיר שצפוי לדעתנו לעשות שינוי מהותי בתחום. ברגע שניתן לשאת את הרחפן לכל מקום ולא לוותר על איכות התמונה או הביצועים אנו צפויים לראות הרבה יותר צילומי רחפן והרבה יותר אנשים משתמשים ברחפנים.

ה-DJI Mavic – מתקפל, קטן, נייד אבל לא בהכרח זול יותר

dji-mavic-pro

ה-Mavic Pro קטן מאד כאמור, הוא שוקל 750 גרם, מסוגל לשהות באויר סביב 26 דקות, מתקפל לגודל (שטח) שאינו עולה בהרבה על זה של מכשיר סלולארי גדול (אם כי כמובן עבה בהרבה) וכולל מצלמה עם יכולות צילום ב-4K (עד 30 פריימים לשנייה או 96 פריימים לשנייה ב-1080p).

סרטון של האתר techcrunch המציג את ה-Mavic Pro של DJI

הבלוגרית האמריקנית iJustine עם נקודת מבט מעניינת על ה-DJI Mavic (וקצת רקע על רחפנים קודמים בהם השתמשה וגודלם היחסי)

תוספת לחובבי הבלוגר Casey Neistat אשר הספיק גם הוא לבחון את הרחפן החדש

סרטון הכולל גם השוואה של איכות התמונה ה-Mavic Pro ל-פנטום 4

ומה לגבי המחיר? תמורת כמעט 1000 דולרים כולל השלט לא מדובר במוצר זול, וחבל. אפשר לקוות שהדורות הבאים יצליחו לספק ביצועים קרובים במחיר מופחת משמעותית שיהפוך את הטכנולוגיה הזאת לשימושית ובעיקר נגישה לכמות נרחבת בהרבה של משתמשים.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *