ראשי חדשות Kickstarter Dart – המתאם הקטן בעולם למחשבים ניידים

Dart – המתאם הקטן בעולם למחשבים ניידים

4
0

כצלמים המסתובבים לא אחת בדרכים אנו משתדלים לצמצם את המשקל אותו אנו נושאים איתנו ככל הניתן. אחד הדברים השנואים עלינו ביותר הוא כמות הכבלים והמתאמים החשמליים הדרושים בכדי להפעיל את המכשירים השונים שאנו נושאים איתנו – טאבלטים, מכשירים סלולאריים וכמובן – מחשבים ניידים – קבוצת מפתחים צעירים מ-MIT חושבת שעלתה על פיתוח שיוכל לצמצם את כמות חיבורי החשמל המיותרים בתיק שלכם – קוראים לה Dart – תכירו.

אם לומר את האמת אנחנו שונאים להסתובב עם פקעת החוטים ובעיקר לבנות “הכוח” הגדולות המגיעות עם חלק מן המחשבים הניידים. חלק מן היצרניות הצליחו להקטין את הלבנים הללו לא מעט בשנים האחרונות אבל הן עדיין לרוב גדולות יחסית ולא הכי נוחות לעבודה (שלא לדבר על העובדה שהמשקל שלהן מתרכז באמצע הכבל – לא הכי נוח בעולם). כעת קבוצת מפתחים צעירים מ-MIT החליטו לפתור את הבעיה באמצעות שימוש בטכנולוגיה חדשה המאפשרת להם להקטין משמעותית את “הלבנה” לגודל של מתאם קיר אשר יתאים למגוון רחב של מחשבים ניידים ויוסיף במקביל גם זוג יציאות USB אשר יאפשרו לכם להטעין בו זמנית גם את הסלולארי והטבאלט.

מתאם החשמל הקטן בעולם למחשבים ניידים

dart-3

אחד היתרונות של ה-Dart מבלבד הגודל הוא היכולת להתאים את עצמו לעבודה עם מחשבים ניידים של כל היצרניות הגדולות (כך על פי החברה) וההתאמה שלו לרשתות החשמל של מרבית מדינות העולם (ארה”ב, אירופה והמזרח). ה-Dart לא מתחמם ובכל מקרה מחובר לקיר ולא יושב על השולחן או קרוב אליכם. הוא שוקל שישית מ”לבנה” סטנדרטית של מחשב והוא קטן יותר פיזית באופן משמעותי למדי מלבנה סטנדרטית (אה כן, ואם יש לכם חוש אסתטי מפותח – הוא גם מגיע במגוון צבעים).

צבעוני ומתאים לכל מדינות העולם

dart-2

קצת נתונים טכניים:

  • חשמל: 90V – 265V, 50/60Hz (תמיכה כלל עולמית).
  • משקל: 60 גרם.
  • גודל: 40 סנטימטר מעוקב.
  • אורך כבל: 1.8 מטר.

הדבר החשוב ביותר הוא כמובן היכולת של המוצר לספק את הכוח הדרוש למחשב שלכם – הגרסה הראשונה של ה-Dart (גרסאות חזקות יותר יופיעו כנראה בהמשך) תומכת במחשבים ניידים הנעזרים במתח עבודה של 18 – 21V וצורכים עד 65W – אתם יכולים לבדוק האם המחשב שלכם נמצא ברשימת התאימות של החברה (שלנו בהחלט מופיע שם). בנוסף להטענה של המחשב הנייד (לדברי החברה מהירות ההטענה זהה לזו של המטען המקורי) מסוגל ה-Dart להטעין בו זמנית גם שני מוצרים בעלי חיבורי USB.

מאפשר גם הטענה של התקני USB נוספים במקביל

dart-1

כדאי למשתמשי מק כי לקרוא את ההמלצה הבאה מטעם החברה:

MacBook users: Please select the Dart for MacBook or the Custom Dart. These are the only options for MacBook users. The standard Dart is NOT MacBook compatible. The Dart works with all MacBooks 65W and under. There are a few MacBooks that require >65W for regular charge speeds; these laptops – namely the 15″ and 17″ MacBook Pro and the 15″ MacBook Pro with retina display – are not compatible.

כפי שאולי שיערתם המוצר מוצע כרגע באתר קיקסטרטר לצורך גיוס כסף וכבר גרף הרבה מעל הסכום הנדרש (למעלה מ-320 אלף דולר – 120 אלף יותר מסכום המטרה). אתם יכולים להזמין לכם מתאם תמורת כ-90 דולרים (הגרסה למק יקרה משמעותית – תוכלו לקרוא הסבר בקישור הבא וגם פרטים על נושא המשלוח הבינלאומי כאן).

סרטון המציג את ה-Dart

[vimeo]https://vimeo.com/91724975[/vimeo]

עוד פרויקטים מגניבים מתחום הצילום ניתן למצוא בערוץ המיוחד ל-kickstarter ב-MegaPixel.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב Kickstarter

4 תגובות

  1. Avatar

    u

    18/04/2014 ב 6:12 PM

    שיעשו משהו שיהיה בנלאומי ויתאים לכל השקעים בעולם…מתאם קטן

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    18/04/2014 ב 7:37 PM

    לא יכול להיות דבר כזה השקעים שונים מאד וחלקם די גדולים. לי יש משהו שמאפשר להעביר בין שקעים שונים אבל הוא לא סופר קטן (בגודל של אגרוף בערך). אתה יכול לחבר את ההתקן שלהם לזה וזה יעבוד לך בכל שקע בעולם (הם ותאמים לחשמל של כל המדינות).

    השב

  3. Avatar

    ארז

    19/04/2014 ב 12:01 AM

    אם רק היה להם גרסת 90W…

    השב

  4. Avatar

    עידו גנוט

    19/04/2014 ב 1:57 AM

    אפשר להניח שאם זה יצליח (ונראה שזה המצב) נראה גם גרסאות נוספות.

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *