ראשי חדשות קודאק מוכרת את חטיבת החיישנים

קודאק מוכרת את חטיבת החיישנים

0
0

סוכנות רוייטרס מדווחת כי חברת קודאק מכרה את חטיבת החיישנים שלה לחברת הנכסים הגדולה מקליפורניה Platinum Equity. סכום המכירה לא נמסר אך היא עשויה להשפיע כבר בעתיד הקרוב על חברת לייקה ושורה של חברות צילום מתחום הפורמט הבינוני אשר עושות שימוש בחיישני החברה.

במשך שנים הייתה חברת קודאק הספקית המרכזית של חיישנים עבור מצלמות פורמט בינוני דיגיטליות וכן עבור חלק מרכזי ממצלמות חברת לייקה (הן ה-M9 והן ה-S2 עושות שימוש בחיישנים מתוצרת חברת קודאק). בעקבות המכירה אשר דווחה אמש על ידי סוכנות רויטרס לא ברור מה יעלה בגורלה של החטיבה ולמי יפנו כעת לייקה ויצרניות הפורמט הבינוני.

40 חיישנים של חברת קודאק על פיסת סיליקון (קרדיט: Kodak)

Kodak sensor wafer
חברת Platinum Equity אשר רכשה את חטיבת החיישנים היא חברת נכסים המתמחה “ברכישות ממונפות” (באמצעות הון שמקורו בצד שלישי). הערכות בנוגע לשווי העסקה הנוכחית נעות בין 100-200 מליון דולר. מדיניות ההשקעה של Platinum Equity בעבר מעידה על כך שהיא נוהגת להזרים הון, כוח אדם ואמצעים לחברות אותן היא רוכשת בכדי לחזק את השקעתה. לפיכך לא מן הנמנע כי החטיבה תמשיך לתפקד ואולי אף תתפתח בתקופה הקרובה תחת ההנהלה החדשה.

קודאק מצד שני עודנה במצב קשה וברור כי המכירה הנוכחית לא תספק לה את סכומי הכסף הנדרשים לה בכדי לצאת מן המשבר העמוק בו היא נתונה. כפי הנראה לא יהיה מנוס בסופו של דבר ממכירה של חלק מן הפטנטים של החברה או מכירה של החברה עצמה.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *