ראשי חדשות מפעל הייצור הגדול של ניקון בתאילנד הוצף

מפעל הייצור הגדול של ניקון בתאילנד הוצף

2
0

כאילו שלא היה די ברעידת האדמה והצונאמי שהתרחש ביפן בראשית השנה וגרר אחריו נפגעים רבים בנפש אך גם נזקים לא מועטים לרבות מחברות הצילום ובניהן גם לניקון אשר ספגה פגיעה חמורה במפעל הגדול בסנדאי, כעת מגיעים דיווחים מטרידים מאד מכיוונה של תאילנד בה ממוקמים מפעלים של חברת ניקון קנון, סוני וחברות נוספות בתעשיית הצילום בעקבות גשמים עזים במיוחד והצפות קשות.

חברת ניקון הוציאה הכרזה רשמית בנוגע למצב במפעל שלה הממוקם ב-Rojana Industrial Park in Ayutthaya שבתאילנד. בהכרזה מסרה החברה כי הקומה הראשונה במפעלי החברה באזור הוצפה לחלוטין. בשלב זה אין עדיין מידע לגבי נפגעים בנפש או הערכה לגבי נזקים. המפעל נסגר בשלב זה ואינו מתפקד מאז ה-6 לחודש. חשוב להזכיר כי מאז האירועים ביפן העבירה ניקון את הייצור של מרבית מוצריה לתאילנד וכעת היא עומדת בפני מצב לא פשוט שבו קווי הייצור המרכזיים שלה מושבתים ללא גיבוי ולא ברור מתי יוכלו לחזור לפעולה.

באותו עניין ראוי להזכיר כי בסוף החודש אמורה הייתה כנראה ניקון להכריז על ליין מוצרים חדש (על פי המידע אותו פרסמנו כאן כפי הנראה גם מצלמת ה-D800) – כעת לא ברור מה יעלה בגורל ההכרזה – בעיקר אם שיקום המפעלים יימשך זמן רב וניקון לא רק שלא תהיה מסוגלת לספק את המוצרים החדשים אלא תתקשה לעמוד בזמני האספקה של מוצריה הנוכחיים (אשר בלי כל קשר צפויים להתייקר בזמן הקרוב – לפחות בארה”ב).

מפעל ניקון המוצף בפארק התעשייה בתאילנד (צילום: noppatjak)

Nikon flood

אף ששטפונות וגשמי זעף הם עניין שכיח מאד בתאילנד, האירוע הנוכחי הוא חסר תקדים בהיקפו במדינה ולא היה כמותו לפחות חמישה עשורים. קרוב ל-300 איש הוכרזו מתים ועוד מליונים איבדו את ביתם בהצפות נרחבות מאד הן בתאילנד והן בשורה של מדינות שכנות. לא רק ניקון נפגעה – גם מפעל של חברת קנון העוסקת במדפסות נפגע והפסיק לפעול ונראה כי גם מפעלים של חברת סוני לא חמקו (אם כי ישנן הודעות סותרות בנושא – חלקן עוסקות בדחיית המכירה של ה-A77 וה-A65 בשל המצב בתאילנד).

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

2 תגובות

  1. Avatar

    איציק השמן

    13/10/2011 ב 2:44 AM

    תיאלנד? איפה המדינה הזאת נמצאת?

    אגב, אני מכיר מדינה במזרח שנקראת תאילנד

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    13/10/2011 ב 12:27 PM

    החלפנו מדינה 😉

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *