ראשי מבזקים האם ניקון רכשה את טכנולוגיית הצילום של סמסונג?

האם ניקון רכשה את טכנולוגיית הצילום של סמסונג?

0
0

הידיעה הבאה (אם יש בה ממש – וכאן יש סימן שאלה גדול) עשויה להיות ללא ספק ההפתעה הגדולה של התקופה האחרונה – לפי ידיעה שהתפרסמה באתר mirrorlessrumors – לכאורה מפי מקור אמין – ניקון רכשה את טכנולוגיית הצילום של מצלמות ה-NX של חברת סמסונג.

אם יש אמת בידיעה (ושוב נסייג זאת כל עוד לא נשמע באופן רשמי), מדובר ברעידת אדמה של ממש בעולם הצילום. חברת סמסונג יצרה בשנה החולפת לא מעט טכנולוגיות מתקדמות שנכנסו לשימוש בדגם ה-NX1 (וחלקן גם ב-NX500 הבסיסית יותר). בראש ובראשונה מדובר בחיישן המתקדם (אולי המתקדם ביותר כיום בתחום ה-APS-C) אך גם מערכת פוקוס איכותית ויכולות צילום וידאו שלא קיימות כיום במצלמות ניקון.

התוצאה הייתה מצלמה מתקדמת מאד (לפחות על הנייר), אך כזאת שלא זכתה כנראה לקהל גדול מספיק בכדי להצדיק את המשך הפיתוח היקר לו נדרשה סמסונג בכדי להתקדם הלאה. לראייה – ידיעות חזורות ונשנות על עזיבה של סמסונג את עולם הצילום (גם אנחנו פרסמנו זאת) ולאחרונה היה לכך אישור רשמי בשווקים ספציפיים (כולל גרמניה ומדינות נוספות בהן החברה הפסיקה לחלוטין מכירה של מצלמות – אגב בישראל ה-NX1 מעולם לא נמכרה באופן רשמי ולכן גם לא זכינו לבחון אותה לצערנו).

על פי הידיעה ניקון רכשה למעשה את כל הטכנולוגיות של מצלמת ה-NX1 של סמסונג (ואולי גם טכנולוגיות נוספות שטרם הושקו) והיא מתכננת לשלב אותן במצלמה חסרת מראה מתקדמת שתוכרז בשנה הבאה. אין ספק שמדובר במהלך הגיוני מאד מבחינת ניקון שחסרה מצלמה חסרת מראה מתקדמת ויכולה להנות מטכנולוגיית החיישנים שפיתחה סמסונג (שהיא לפחות מבחינה טכנולוגית טהורה – מתקדמת יותר מזו של סוני – בה משתמשת ניקון כיום בין השאר). גם בנושא הפוקוס הרציף והוידאו יש לניקון הרבה מאד מה לקבל מרכישה של טכנולוגיות סמסונג.

השאלה שעומדת עדיין (בהנחה כאמור שיש אמת בדברים) היא מה הלאה – האם מדובר ברכישה חד פעמית וסמסונג תצא מעתה מן המשחק ותפסיק גם את כל תהליך הפיתוח – דבר שישפיע על השוק לטווח קצר יחסית – או שאנו מדברים על שותפות משמעותית יותר בה ניקון תשתמש במערך הטכנולוגי ובמערך הייצור האלקטרוני של סמסונג (גם בתחום החיישנים ואולי גם בתחומים כמו מעבדים ועוד) בכדי להמשיך ולהביא לשוק מוצרים מתקדמים גם בעתיד (במובן מסוים סמסונג יכולה לתפוס את מקומה של סוני כשותפה טכנולוגית מרכזית עבור ניקון).

האם אנו עדים למהפכה והאם יש לזה קשר כלשהו לנסיון הרכישה של סיגמא על ידי קנון (שכשל) אותו פרסמנו כאן לאחרונה? ימים יגידו. בכל מקרה 2016 תהיה כנראה הרבה יותר מעניינת מהשנה הנוכחית בכל הקשור לעולם הצילום.

ניקון NX1?

Nikon-NX1

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *