ראשי מבזקים תמונות ראשונות של עדשת ה-50 מ”מ f/1.8 החדשה של קנון (והאם f/1.2 חדשה תגיע בעוד שנה?)

תמונות ראשונות של עדשת ה-50 מ”מ f/1.8 החדשה של קנון (והאם f/1.2 חדשה תגיע בעוד שנה?)

0
0

עדשת הקנון 50 מ”מ f/1.8 של קנון היא אחת הוותיקות ביותר בליין של החברה שעדיין מיוצרת ואין לה מחליפה. גם בקנון יודעים זאת וזאת כנראה הסיבה שאנו צפויים לראות לה מחליפה בקרוב – תמונה ראשונה (לכאורה) של המחליפה צצה לה ברשת והינה הפרטים.

האתר photorumors פרסם תמונה ראשונה (באיכות נמוכה) של עדשת ה-EF 50mm f/1.8 IS STM. העדשה החדשה נראית על פניה שונה למדי מן הדגם הנוכחי והוותיק – הינה 3 ההבדלים העיקריים:

  • טבעת פוקוס חדשה ועבה יותר (ומראה עדכני יותר).
  • מייצב תמונה (כנראה יותר מקריצה לכיוון הוידאו – קנון כבר השיקה מספר עדשות פריים מיוצבות באורכי מוקד קצרים יותר).
  • מנוע פוקוס חדש -STM (גם כאן יותר מקריצה לכיוון הוידאו ובכל מקרה כל שינוי יתקבל בברכה ביחד למנוע הפוקוס של הדגם הנוכחי).

מעבר לכך אנו מרשים לעצמנו לשער בסבירות גבוהה שהמבנה האופטי של העדשה העתידית יהיה שונה מזה של העדשה הנוכחית וזאת בין השאר משום שאיכות התמונה של העדשה הקיימת איננה נחשבת מן הגבוהות בליין של קנון. 

עדשת ה-50 מ”מ f/1.8 הבאה של קנון?

 Canon-EF-50mm-f1.8-IS-STM-lens-550x498

אין מועד השקה או עלות משוערת אבל אנו נעריך בזהירות כי ההשקה תהיה קרובה והמחיר יהיה גבוה יותר מן הדגם הנוכחי (אולי אף בהפרש ניכר).

רגע לפני שנסיים – שלוש עדשות הצפויות (אולי להגיע) מקנון בשנה הבאה:

  • גרסה מעודכנת לעדשת הטלפוטו המעולה – EF 400mm f/5.6L IS USM  – העדשה תכלול על פי הידיעה מייצב ותהיה קלה יותר (!) מן הדגם הנוכחי, גם מחירה לא צפוי להיות גבוה.
  • גרסה חדשה לעדשת ה-50 מ”מ f/1.2 של קנון – אשר על פי הדיווח תכולל עיצוב חדש, אלמנט אופטי צף (בדומה ל-EF 85mm f/1.2L II), משקל נמוך יותר, פוקוס מהיר יותר ומתוקן, ציפוי חדש – תוכרז בסוף השנה הנוחית ותהיה זמינה ב-2016.
  • גרסה חדשה של עדשת ה- EF 16-35mm f/2.8L הנוכחית אשר (בהשראת טמרון) עשויה להגיע עם זווית מעט יותר רחבה – EF 15-35mm f/2.8L USM. גם עדשה זאת צפויה על פי הדיווח ב-2016.
עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *