ראשי חדשות הכרזות מוצרים J5: ניקון מכריזה על מצלמה ראשונה עם יכולות וידאו 4K (בערך)

J5: ניקון מכריזה על מצלמה ראשונה עם יכולות וידאו 4K (בערך)

0
0

חברת ניקון הכריזה מוקדם יותר היום על מצלמה חסרת מראה חדשה מסדרת ה-J הבסיסית. הדגם החדשה המכונה J5 כולל לא רק חיישן חדש אלא גם מעבד דור חמישי (ראשון מסוגו לניקון) המאפשר צילום וידאו ברזולוציה של 4K – לראשונה במצלמות החברה – אבל יש קאטצ’.

כבר זמן רב שאנו שואלים את עצמנו מתי נראה סוף סוף יכולות וידאו מתקדמות יותר במצלמות ניקון. התשובה הגיעה היום (בערך כפי שנראה מיד) בדמותה של מצלמה חסרת מראה חדשה תחת השם J5.

ניקון 1 J5 – מעניינת אבל לא בזכות עצמה

Nikon1-J5

המצלמה עצמה היא המשך ישיר של ה-J4 שהוכרזה לפני כשנה ודומה בסך הכל לשאר ליין המצלמות חסרות המראה של ניקון אשר לא זכו להצלחה גדולה (בלשון המעטה) בשנים האחרונות. גם ל-J5 חיישן 1 אינצ’ והיצע עדשות מצומצם יחסית (אם כי תוכלו להשתמש במתאם ובעדשות ניקון הרגילות – אך תאבדו במקרה כזה את יתרון הקומפקטיות של המצלמות).

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=myRbHWyBGNo[/youtube]

מפרט כללי של ה-1 J5 החדשה:

  • חיישן: חיישן 1 אינצ’ חדש בן 20 מגה פיקסל בעל הארה אחורית (BCI) לראשונה בליין ה-1.
  • מעבד: מעבד חדש – EXPEED 5A (לראשונה בליין של ניקון).
  • AF: יכולות פוקוס אוטומטי המבוססות על 105 נקודות (Phase-detection).
  • מסך: מסך 3 אינצ’ מרפקטי (הטיה של 180 מעלות לצילום סלפי), מגע ברזולוציה גבוהה (מעל 1 מליון נקודות).
  • מהירות צילום רצף: עד 20 תמונות לשנייה עם פוקוס אוטומטי.
  • יכולות וידאו: ציום 1080p ב-60p ו-4K ב-15p.
  • חיבוריות: WIFI/NFC.
  • מחיר: כ-500 דולר עם עדשת 10-30 מ”מ.

מסך מגע מתהפך – הסלפי שולט

nikon1-j5-back

כפי שיכולתם להבין הקאטצ’ המסתתר בהכרזה היום נוגע ליכולות צילום הוידאו של ה-4K. ניקון הגבילה (במכוון או שלא) את היכולות ל-15 פריימים לשנייה – מהירות שהופכת את היכולת הזאת למסורסת מאד (שלא לומר גימיקית). מעבר לכך למצלמה אין חיבור אוזניות או אפילו מיקרופון חיצוני מה שהופך את צילום הוידאו במצלמה למוגבל מאד לכל שימוש פרט לבסיסי ביותר.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=wIX740k9cEo[/youtube]

מה אם כך הסיבה שה-J5 היא בכל זאת מצלמה מעניינת לטעמנו? ובכן דעתנו היא שאף שה-J5 עצמה איננה מצלמה מעניינת ואיננה מציגה יכולות שלא ראינו בשוק עד כה, היא מביאה עימה דבר אחד שעשוי להביא בשורה למשתמשי ניקון בהמשך השנה – זהו לא אחר מאשר המעבד החדש – EXPEED 5. ניקון כבר נקטה בגישה זו בעבר בה היא הציגה גרסה מופחתת יכולות של המעבד החדש שלה (אז היה זה ה-EXPEED 4) במצלמה מסדרת ה-J ואח”כ ראינו גרסה מלאה של המעבד במצלמות הרפלקס המתקדמות – כולל סדרת ה-D4/D800/D750 וכו’. יכולת צילום הוידאו 4K המוגבלת ב-J5 היא כנראה הפתיח שיבשר את בואן של יכולות צילום 4K ממשיות בליין הרפלקס העתידי של ניקון בהמשך השנה – וכאן לטעמנו הבשורה האמיתית בהכרזה היום – יש למה לצפות.

 

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *