ראשי מבזקים קנון מאשרת גרסה מחליפה לעדשת ה-EF 100-400mm ועדשות DO נוספות

קנון מאשרת גרסה מחליפה לעדשת ה-EF 100-400mm ועדשות DO נוספות

0
0

נציג חברת קנון אישר בשיחה במהלך תערוכת פוטוקינה כי החברה עובדת בימים אלו על גרסה חדשה לעדשת ה-EF 100-400mm וכי לחברה תוכניות לשלב טכנולוגיות שיצמצמו את משקל וגודל העדשות וכן להרחבה של ליין העדשות למצלמות חסרות מראה.

Chuck Westfall – אחד מהאנשים הוותיקים והבכירים במערך הטכני של קנון בארה”ב מסר למגזין CNET כי קנון עובדת בימים אלו על עדשת  EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS II אך איננו יכול למסור פרטים על מועד השקה מתכונן (אנחנו נניח בזהירות כי העדשה לא תוצג השנה). בנוסף מתכננת קנון להרחיב את השימוש בטכנולוגיית ה-diffractive optics (או DO) אותה הציגה בגרסה האחרונה של עדשת ה-400 מ”מ f/4 שהוכרזה בסמוך לתערוכה. הכוונה על פי Westfall היא להביא טכנולוגיה זו המצמצמת את הגודל והמשקל של עדשות להרבה יותר עדשות בעתיד, כולל אולי גם עדשות זולות יותר (עדשת ה-400 מ”מ עולה כזכור קרוב ל-7000 דולר). לדברי Westfall היו בעיות קשות של flare באור אחורי בעת שימוש בטכנולוגיית DO והיה על קנון למצוא פתרונות, בעיות נוספות נגעו למאפייני תאורה “מוזרים”  מסביב לעצמים להם רקע מטושטש. הגישה החדשה של קנון הייתה להעביר את האלמנטים מסוג DO לחלק הקרוב יותר למצלמה – שיטה זו על פי Westfall לא רק טיפלה בבעיות אלא גם שיפרה את החדות הכללית של העדשה.

קנון גם התחייבה להרחיב את ליין עדשות ה-EF-M לליין המצלמות חסרות המראה של החברה – ליין שזכה עד כה להצלחה מוגבלת למידי.

העתיד הוא באופטיקה דיפרקטיבית – קנון 100-400 מ”מ – דגם חדש בשנה הבאה?

EF-100-400mm-f4.5-5.6L-IS--side

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *