ראשי מבזקים קנון מנהלת מחקר שוק לגבי מצלמות פורמט בינוני?

קנון מנהלת מחקר שוק לגבי מצלמות פורמט בינוני?

0
0

לאחרונה הולכים ומתגברים הדיווחים כי לחברת קנון יש עניין גדל והולך בשוק הפורמט הבינוני. בידיעה שהתפרסמה היום ברשת נמסר כי קנון הציגה שאלון לכמות מצומצמת של צלמים מקצועיים נבחרים אשר בו הופיעו שאלות הנוגעות לתחום הפורמט הבינוני.

למרות (ויש יאמרו דווקא בגלל) הירידה המתמשכת בתחום הצילום הצרכני (כפי שפרסמנו כאן השבוע) בקנון פוזלים כנראה אל עבר שוק הצילום המקצועי יותר – הקטן אמנם אך היוקרתי. אין ספק שהחיישן החדש מבית סוני בטכנולוגיית CMOS (המשמש כיום 3 מצלמות פורמט בינוני של פנטקס, פייז וואן והאסלבלד) עשה גם הוא משהו לקנון ושמועות עקשניות מדברות מזה זמן על כך שגם סוני עצמה (ואולי גם ניקון) ישיקו בסופו של דבר מצלמות פורמט בינוני – דבר שללא ספק ידחף גם את קנון לכיוון.

חשוב להזכיר נקודה שאנו מעלים כאן בכל פעם שאנו עוסקים בשאלת הפורמט הבינוני אצל אחת מן היצרניות המרכזיות. לא מספיק להשיק מצלמת פורמט בינוני (מהלך שכל אחת משלושת החברות הגדולות הייתה יכולה לעשות כפי הנראה כבר מזמן לו באמת רצתה בכך). בכדי להשיק מערכת פורמט בינוני מוצלחת אשר תשמש את קהילת הצלמים המקצועיים (ואולי אף תרחיב אותה לכאלו שאינם משתמשים כיום במצלמות מסוג זה בשל מחירן והמגבלות הבסיסיות שלהן) יש צורך גם בעדשות. משום שעדשות FF אינן מכסות חיישן פורמט בינוני יש צורך לפתח ליין עדשות חדש – עניין יקר וממושך. חשוב מכך – בשלב הראשון עשויה למצוא את עצמה קנון עם מצלמה וכמות קטנה מאד של עדשות תואמות אשר יהפכו את המוצר שלה לבלתי אטרקטיבי עבור צלמים מקצועיים. זאת היא אולי גם אחת הסיבות בגללה דובר בעבר על התעניינות של קנון בחברת פייז וואן לה ליין עדשות נכבד (בשיתוף עם מספר יצרניות אחרות).

פנטקס 645Z – מצלמת פורמט בינוני עם חיישן CMOS של סוני – גם קנון חושבת בכיוון?

645z-front

האתר canonrumors מדווח היום כי חברת קנון ערכה לאחרונה סקר בקרב צלמים מקצועיים אשר כלל גם שאלות הנוגעות למצלמות פורמט בינוני – בין השאר הופיעו שאלות הנוגעות לאיכות תמונה, אופני שימוש וסוגי עדשות.

האם מדובר רק בבדיקת שוק – כפי שנעשה מידי פעם על ידי החברות או במהלך מקדים להשקה של מוצר חדש? תשובות נקבל כנראה רק בהמשך.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *