ראשי מבזקים פוג’יפילם – גרסה חדשה ל-X-T1 בקרוב עם עינית ברזולוציה אולטרה גבוהה?

פוג’יפילם – גרסה חדשה ל-X-T1 בקרוב עם עינית ברזולוציה אולטרה גבוהה?

0
0

הידיעה הבאה הפתיעה אותנו (ואם לשפוט לפי התגובות במספר אתרים נוספים בהם היא פורסמה – גם אותם), כך או כך ממידע שהתגלגל לרשת נראה כי ישנה אפשרות שחברת פוג’י עובדת בימים אלו על גרסה מעודכנת של מצלמת ה-X-T1 (שהוכרזה מוקדם יותר השנה) הכולל שדרוג משמעותי אחד – עינית ברזולוציה אולטרה גבוהה.

את ה-X-T1 של פוג’יפילם בדקנו כאן לפני מספר חודשים (ראו ביקורת מקיפה). מדובר כיום במצלמה המתקדמת ביום של החברה עם שלל תכונות ייחודיות למדי ועינית עצומה ברזולוציה גבוהה (2.4 מליון נקודות). עוד לא הספקנו לעכל את ה-X-T1 וכבר אנו מדווחים שלפוג’י יש עניין בדגם מעודכן (מעין גרסה מתוקנת) כאשר השינוי המרכזי עליו אנו יודעים כרגע הוא החלפה של העינית בעינית ברזולוציה חסרת תקדים – 4K (כדאי להבין – עינית היא למעשה מסך LCD זעיר – אם לפוג’י יש יכולת להשיג מסך שכזה ברזולוציה כה גבוהה יהיה זה הישג טכנולוגי מרשים מאד – גם אם בפועל ההבדל לא יהיה גדול במיוחד עבור המשתמש). אנו נסינו את העינית במצלמה ולמרות שהיא כאמור גדולה מאד ואיכותית, מצאנו אותה מעט רועשת במיוחד בתאורה נמוכה (וודאי ביחס לעיניות אחרות כמו זו של הסוני A6000 למשל).

מדוע לפוג’י להשקיע בהשקת דגם מעודכן רק בכדי להוסיף עינית משופרת (אחרי הכל כאמור העינית המקורית טובה למדי – בוודאי בהיבט של רזולוציה?). אין לנו תשובה בשלב זה – אפשרות אחת היא שהחברה מעוניינת אולי לשלב גם יכולות וידאו מתקדמות (אולי אפילו 4K במצלמה החדשה – אנו יכולים לומר שנושא הוידאו בדגם ה-X-T1 הנוכחי לא היה אחד הצדדים החזקים). יש עוד כמה תיקונים קטנים שהיינו מקווים לראות בדגם החדש אבל אם לומר את האמת מדובר על צעד מוזר למדי מבחינת פוג’י – אם הוא אכן יתרחש כפי שהידיעה חוזה בראשית החודש הבא.

פוג’י X-T1 – עינית ברזולוציה אולטרה גבוהה בדגם המשופר… למה?

DSC_2040

 

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *