ראשי מגזין ניקון D810 מול הקנון 5D MKIII – ראש בראש

ניקון D810 מול הקנון 5D MKIII – ראש בראש

0
0

זוג הצלמים טוני וצ’לסי נורתרופ קיבלו לידם את מצלמת הניקון D810 החדשה ויצאו מייד להשוואה מקיפה מול מצלמת ה-5D MKIII של קנון בסדרה של מבחני שטח במגוון תחומי צילום  – התוצאות – תראו בעצמכם.

טוני וצ’לסי נורתרופ עוסקים מזה לא מעט שנים בסיקור מצלמות, ציוד צילום וטכניקות (ניתן לראות רבים מן הסרטונים שלהם גם באתר הבת שלנו LensVid) ולנו אפילו הזדמן לשוחח עם הזוג החביב מקונטיקט מספר פעמים בעבר. אף שסגנון הביקורות שלהם קליל ומעט פחות טכני, יש להם לא מעט נסיון עם ציוד צילום ושניהם צלמים וותיקים וראוי להקשיב (ולראות) מה יש להם לומר.

בביקורת ההשוואתית הנוכחית בדקו השניים את ה-D810 החדשה של ניקון מול ה-5D MKIII עם אותה העדשה (עם תושבת שונה כמובן) – טמרון 24-70 מ”מ f/2.8 במגוון רחב למדי של מצבי צילום – בפנים ובחוץ, בסטודיו, בצילום תנועה, צילום לילה ועוד. המטרה הייתה לבחון שורה של פרמטרים וגם להתייחס לכמה מן השינויים מול מצלמת ה-D800/E בה התנסו השניים בעבר. נזכיר כמובן שה-5D MKIII היא מצלמה וותיקה בהרבה מהניקון (שנתיים הבדל לערך) ולכן ההשוואה אולי מעט לא הוגנת – ובכל זאת אלו שתי המצלמות המרכזיות לצלמים מקצועיים כיום משתי החברות ועד שקנון לא תעדכן את הליין (אפשר אולי בסוף השנה הנוכחית או ראשית השנה הבאה) אלו שתי המצלמות הרלוונטיות בקטגוריה.

D810 – המובילה?

D810-side

הביקורת ארוכה למדי ולכן לפניכם אינדקס (שימו לב שלנושא הוידאו מוקדש זמן מועט יחסית בין לבין – השניים מסבירים זאת פשוט משום שהם עברו מזמן לעבוד עם מצלמת ה-GH4 ועימה גם מצולם הסרטון הנוכחי ב-4K):

0:00 – הקדמה
2:40 – נוף ללא חצובה
4:30 – נוף עם חצובה
6:00 – פורטרטים
6:48 – Face Metering
10:40 – צילום תנועה
12:07 – סטודיו
14:46 – צילום לילה
16:31 – סיכום

הסרטון – ניקון D810 מול הקנון 5D MKIII

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=VR7Kjeq2aH4[/youtube]

אנו לא מתיימרים להכריע כאן את הויכוח ארוך השנים – קנון מול ניקון, וברור שלכל חברה ומצלמה יש את האוהדים שלה – לא מעט תלוי גם בהרגלים של המשתמשים המקצועיים, בעדשות העומדות לרשותם וכנראה גם בתדמית מסביב – ובכל זאת המבחן המקיף מעניין לצפייה גם אם לא ישנה את דעתכם. אנחנו מקווים לבחון בהמשך השנה את ה-D810 בעצמנו ולחוות דעה על כמה מן הדברים שנראו בסרטון ועוד.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *