ראשי מגזין פילטר מקטב – טיפים וטריקים שכל צלם חייב להכיר

פילטר מקטב – טיפים וטריקים שכל צלם חייב להכיר

0
0

הצלם האמריקני סטיב פרי פרסם לאחרונה סרטון בוא הוא לא רק מסביר על השימוש בפילטר מקטב, אלא גם מתייחס ומביא דוגמאות למצבים מעט פחות מוכרים בהם יש לפילטר זה יתרון, מספק שורה ארוכה של טיפים חשובים ואפילו מתייחס בקצרה לנושא הרכישה.

הסרטון הקודם של פרי בנושא פרספקטיבה אותו פרסמנו כאן היכה גלים וזכה לצפיות ותגובות מרובות מאד (ובצדק). הסרטון הנוכחי עוסק בנושא פשוט לכאורה – שימוש בפילטר מקטב. אך גם אם חשבתם שאתם מכירים את הנושא, לפרי – כצלם טבע וותיק – יש כמה טיפים מעניינים במיוחד שאולי יחדשו או ירעננו לכם את הידע בנושא.

כל מה שאתם צריכים לדעת על שימוש בפילטר מקטב

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=vMOsBG2JaZY[/youtube]

לפרי נסיון ארוך שנים עם פילטרים מקטבים שיש להם תפקיד חשוב בצילומי טבע. בניגוד למה שרבים חושבים לא רק כאמצעי לתיקון צבע השמיים בתמונות נוף או אפילו כאמצעי שימושי לצילום מפלים אלא גם בשימושים פחות מוכרים לצילום עלים ואפילו קשת בענן – תאמינו או לא.

עוד טעות מקובלת היא החשיבה שניתן להחזיר בהכרח כל מה שלא הושג באמצעות הפילטר באמצעות עיבוד תמונה. ובכן יכול להיות שבמקרים מסויימים ניתן לבצע תיקונים כאלו – אך בכל מקרה שבו המידע לא נרשם מראש בקובץ התמונה משום שלא הגיע לחיישן – מידע זה הלך לאיבוד וזה כאמור יכול לקרות כפי שראיתם במצבים רבים. פרי מתייחס גם לאופן השימוש בפילטר מקטב (שימו לב לא להגזים בכך) וגם לבחירה בפילטר מתאים.

שימושים רבים לו – פילטר מקטב

polarizer-2

פרי עצמו הוא צלם נוף וטבע וותיק ומוכשר עם רקע של סרטוני וידאו שימושיים (ראו סיקור שלנו באתר LensVid) ואתם מוזמנים להציץ בעבודתיו באתר האינטרנט שלו.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *