ראשי מגזין חוצפה ישראלית – כך ניסינו את משקפי גוגל בפוטוקינה

חוצפה ישראלית – כך ניסינו את משקפי גוגל בפוטוקינה

הסיפור הבא הוא שילוב של תשומת לב עיתונאית וחוצפה ישראלית. במהלך תערוכת פוטוקינה 2012 שהסתיימה בשבוע שעבר בגרמניה, זיהה צוות MegaPixel את אחד מבאי התערוכה מסתובב עם משקפיים מוזרים. מבט נוסף מקרוב אישר את החשד הראשוני – מדובר במשקפי ה-Glass של חברת גוגל הנמצאות עדיין בפיתוח – המשך הסיפור המפתיע לפניכם.

ביום הרביעי של תערוכת פוטוקינה 2012 באחד המסדרונות האינסופיים המובילים לכניסה הראשית צדו את עיננו משקפיים מוזרים על אחד העוברים ושבים בתערוכה. בלי לחשוב פעמיים רצנו אחר הדמות אשר עשתה את דרכה לכיוון היציאה וירינו לעבר הזר המנסה להתרחק – “Are you wearing the Google Glass?”. מופתע מאד כי מישהו זיהה בכלל את ההתקן המשונה אותה חבש, אישר בן שיחנו כי אכן מדובר במשקפיים.

למותר לציין כי כל אותה העת נעו מסביבנו עשרות ומאות אנשים אשר נכנסו ויצאו מן התערוכה והתעלמו לחלוטין מן הגבר חובש המשקפיים המוזרים. בכלל, ניכר כי גם הוא עצמו הופתע מאד מכך שזיהינו את המשקפיים (אחרי הכל מדובר במוצר שלא נמצא בשוק ולמרות שנחשף לא פעם בתקשורת – וגם לא אחת כאן ב-MegaPixel – כמות האנשים שראו אותו במציאות מחוץ לקבוצה המצומצמת של עובדי גוגל הינה קטנה ביותר).

לאחר שיחה קצרה התברר לנו כי חובש המשקפיים הוא פרופסור Marc Levoy – מרצה בכיר למחשבים מאוניברסיטת סטנפורד שבארה”ב אשר נמצא כעת בשנת שבתון לטובת ביצוע פרויקט כלשהו עבור גוגל (לא שאלנו איזה והוא לא סיפק פרטים). חיפוש קצר ברשת לימד אותנו מאוחר יותר שפרופסור Levoy  מעורב בצורה רצינית בכמה מן הפרויקטים החשובים ביותר כיום של גוגל – בין השאר היה אחד משני היוצרים של מערכת סריקת הספרים המתקדמת של החברה (הבסיס לפרויקט Google Books) וסייע בפיתוח פרויקט Google Street View (פרויקט נפלא למיפוי רחובות ערים ברחבי העולם אשר הגיע לאחרונה גם לישראל – אנו עשינו בו שימוש בטרם נחתנו בקלן בכדי ללמוד כיצד להתנייד בתחבורה בעיר).

Marc Levoy מגוגל עם משקפי ה-Glass של החברה (צילום: Chris Chabot)

Marc levoy Google Glass

לאחר שיחה קצרה ולאחר שצילמנו את תמונתו עם המשקפיים שאלנו בתמימות “can we use it”? (אנו התכוונו לתמונה שצילמנו – אמנם מדובר במקום ציבורי אבל לא רצינו לגרום צרות לפרופסור). פרופסור Levoy היסס תחילה ואמר שצריך לברר עם אנשי ה-PR אבל אז נזכר כי לגוגל יש נהלים חדשים המתירים לשתף אחרים בשימוש בהן (הוא הבין מן הסתם את השאלה כמתייחסת לשימוש במשקפיים ולא בתמונה). התוצאה המפתיעה – אנו זכינו לחבוש את ה-Google Glass ואף להתנסות בשימוש בהן לפרק זמן קצר (מאד) – כך קרה שהפכנו לישראלים הראשונים (ככל הידוע לנו לפחות) מחוץ לגוגל, אשר זכו להתנסות במשקפיים.

קצת מצחיק לדבר על מה שעברנו כעל התנסות, אחרי הכל היה מדובר בשניות ספורות של “שימוש” ובכל זאת למדנו מספר דברים:

  • המשקפיים עצמם קלות מאד וכמעט אינן מורגשות (לא מדובר למעשה במשקפיים אלא במסגרת מתכת קלה מאד עם מסך זעיר).
  • איכות המסך בו עשתה גוגל שימוש נמוכה למדי (הוא אפילו הרגיש מעט מרצד). אפשר להניח כי בגרסה שתגיע בסופו של דבר לצרכן תבחר גוגל במסך איכותי בהרבה (אם כי יש כאן שיקולים של גודל ובעיקר צריכת חשמל).
  • המסך אינו מפריע במיוחד לשדה הראיה וממוקם בפינה הימנית העליונה ומציג מספר אייקונים קטנים.
  • כפתור בלתי נראה בצד המשקפיים מאפשר ביצוע פעולות (למעשה סוג של משטח מגע) כמו דפדוף בין תפריטים או תמונות.
  • למכשיר כבר כעת (ולמרות משקלו הזעום) יכולות אלחוטיות ופרופסור Levoy צילם תוך כדי המפגש שלנו תמונה שלנו והעלה אותה בזמן אמת לרשת בלי שהיינו מודעים לכך אם לא היה אומר לנו (איך זה בתור עתיד מקוון?).

יותר משהתרשמנו מן המשקפיים עצמם (שהן עדיין לדברי גוגל מרחק שנה פחות או יותר משיווק מסחרי – לא מעט זמן בעולם הטכנולוגיה – בעיקר עבור חברת ענק כמו גוגל), התרשמנו מהחזון שהן מייצגות ומן המהפכה האדירה שהן עשויות להביא עימן. היכולת לתעד באופן כמעט בלתי מורגש כל רגע בחיינו בסטילס או בוידאו ולשתף אותו עם שאר העולם באופן מיידי צפוי ליצור מהפכה אדירה שעשויה להאפיל אפילו על מהפכת הצילום הסלולארי (טוב, אנו אולי מפריזים מעט אבל מדובר במהפכה שבשלב זה עוד קשה לחזות את השלכותיה על כל היבט בחיינו – מן הצדדים האישיים ביותר והיצירתיים ביותר ועד השלכות עמוקות על סוגיות של פרטיות).

עם המשקפיים – גם אתם הייתם מופתעים…

google glass1

לאחר הסדרת כמה עניינים בירוקרטיים קיבלנו אישור מיוחד מחברת גוגל לפרסם את הידיעה ונוכל רק לקוות כי בעתיד נזכה להתנסות ממושכת יותר עם דורות מתקדמים יותר של המערכת. דבר אחד אנו יודעים כבר עתה – את פוטוקינה 2014 אנו נרצה לצלם בזמן אמת עם גרסה מתקדמת של ה-Google Glass.

 צוות מגה פיקסל הינו אורח חברת לייקה בתערוכת פוטוקינה 2012

Avatarעידו גנוט , צילום: אופיר אילוז
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

13 תגובות

  1. Avatar

    אורי

    03/10/2012 ב 4:03 PM

    וואו! איזה כיף לכם 🙂
    אבל המסך הזה קרוב מדי, הוא לא יעשה בעיות בעיניים?

    השב

    • Avatar

      עידו גנוט

      03/10/2012 ב 5:34 PM

      לא שמים לב אליו יותר מידי אם לא מסתכלים עליו באופן מיוחד הוא די בצד.

      השב

  2. Avatar

    גיורא

    03/10/2012 ב 7:29 PM

    בתערוכה הבאה שימו לב אם לא עובר שם במקרה מישהו שקופץ רגע למאדים, או למימד אחר בזמן… כל הכבוד לאבחנה!

    השב

  3. Avatar

    עידו גנוט

    03/10/2012 ב 9:03 PM

    אישתי טוענת שהחתול שלנו מזהה כל העת יצורים מהמימד הרביעי – הבעיה שאי אפשר לשאול אותו…

    השב

  4. Avatar

    אנימי

    04/10/2012 ב 12:24 AM

    איך מצליחים לפקס את העיניים על משהו כ”כ קרוב?

    השב

    • Avatar

      עידו גנוט

      04/10/2012 ב 1:15 AM

      אין לי תשובה אבל לא הייתה בעיה.

      השב

  5. Avatar

    ישי

    07/10/2012 ב 9:01 PM

    כל הכבוד לכם!

    השב

  6. Avatar

    באמת

    09/10/2012 ב 3:36 PM

    לגבי השאלות של הפוקוס, איך אפשר לפקס את העינים על משהו כל כך קרוב?
    התמונה במך היא תמונה אופטית, כלומר מאין השתקפות של מה שהולך על מסך זעיר ליד.
    אותה תמונה עצמה הפוקוס שלה אינסופי, כלומר היא תהיה אותו דבר לא משנה מאיפה מתכלים עליה ממטר או מנטימטר, מה שכן ממטר התמונה תהפוך להיות יותר מדי גדולה למסך, ולא יראו דבר. אבל זה עקרון הפעולה. העינים בעצם לא צריכות להתפקס על התמונה והיא לא מפריעה לראייה מרחוק או מקרוב.

    בברכה,

    השב

  7. Avatar

    רן

    01/11/2012 ב 9:03 AM

    חשוב להתקין מסך גם לבעלי ראיה חלקית בצד שמאל,
    או לייצר 2 דגמים
    אנא העבירו לגוגל את הבקשה
    תודה

    השב

  8. Avatar

    עידו גנוט

    01/11/2012 ב 1:15 PM

    אני מאד מתקשה להאמין שהם יעשו דבר כזה. בעלי מוגבלויות מאד מקופחים בעולם הטכנולוגי – הרוב המוחלט של המוצרים מותאם לאנשים “רגילים” ורק אחוז זעיר מאד של המוצרים מותאם בדרך כלשהי גם לקהלים אחרים (לא מפתיע במיוחד כי מדובר בתעשיה שעובדת על ייצור מסות).

    השב

  9. Avatar

    בר

    03/02/2013 ב 9:24 AM

    יש גם אפשרות לראיית לילה וזום?

    השב

    • Avatar

      עידו גנוט

      03/02/2013 ב 12:34 PM

      ראיית לילה ממש לא. זום דיגיטלי אפשרי אבל המוצר הספציפי הזה לא מיועד לשימושים צבאיים. יהיו טכנולוגיות אחרות שיעשו את זה (למעשה אפשר להניח שכבר יש).

      השב

  10. Avatar

    איתי

    22/02/2013 ב 5:25 PM

    אם רואים את המסך הזה רק בצד אחד, אז התמונה לא מעומעמת וחצי שקופה?

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *