ראשי ביקורות\סקירות Sirui 3T-R בביקורת: השלט האולטימטיבי למצלמות סוני?

Sirui 3T-R בביקורת: השלט האולטימטיבי למצלמות סוני?

0
0

בראשית השנה פרסמנו סקירה מקיפה של מספר שלטים אלחוטיים למצלמות סוני (אם טרם קראתם אתם יותר ממוזמנים). לאחרונה קיבלנו מחברת Sirui הסינית מוצר חדש שעשוי לשנות לגמרי את ההמלצות שלנו מהביקורת המקורית.

בעיית הסוללות הגדולה בשלטים

אלו אשר קראו את סקירת השלטים המקיפה שלנו זוכרים בוודאי כי הבעיה המרכזית עליה הצבענו עם כמעט כל השלטים הקיימים בשוק למצלמות סוני היא שהם עושים שימוש בסוללות מטבע (coin batteries) אשר אינן נטענות וזמינות הרבה פחות מסוללות AA/AAA. לא פחות חמור, לאף אחד מן השלטים שבדקנו אין אינדיקטור למצב הסוללה. כתוצאה מכך נתקלנו פעמים רבות בשלטים שהפסיקו לעבוד באחת או גרוע מכך שפעלו באופן לא סדיר כתוצאה מסוללה חלשה.

את שתי הבעיות המציקות הללו ביקשו לפתור ב-Sirui (חברה שמזוהה בדרך כלל יותר עם חצובות ומונופודים ולאחרונה גם עם עדשות אנמורפיות) באמצעות ה-3T-R – חצובה משולבת שלט אלחוטי המותאמת למצלמות סוני ולחלק ממצלמות קנון (לא בדקנו את השלט עם מצלמות קנון ולכן לא נתייחס לכך כאן).

סרטון הסקירה שלנו אודות ה-3T-R של חברת Sirui מתוך אתר הבת בשפה האנגלית LensVid.com

ה-3T-R אל מול מקבילו מסוני – תכונות מרכזיות

השלט המקביל ל-3T-R המיוצר על ידי סוני הוא ה-GP-VPT2BT או Sony tripod BT remote וכפי שנראה מייד הוא עולה עליו כמעט בכל היבט אפשרי.

הרשימה הבאה מציגה את התכונות המרכזיות של ה-3T-R וגם את היתרונות שלו ביחס למקבילו מסוני:

  • גוף עשוי מתכת (3T-R) מול גוף פלסטי (סוני).
  • הברגת 1/4″ עבור אביזרים בצד החצובה (לא קיים בחצובה של סוני).
  • ראש כדורי עם Quick-release ופלטה נשלפת מול ראש עם חיבור 1/4″ בסוני.
  • שלט המתחבר לחצובה וניתן להפעלה בנפרד, בסוני השלט הוא חלק פיזי מהחצובה.
  • דונגל USB המאפשר שימוש בשלט גם עם מצלמות סוני ישנות יותר ללא תמיכה בשלט BT, השלט של סוני מאפשר שימוש עם מצלמות חדשות יותר של סוני בלבד.
  • סוללה מובנית עם הטענה באמצעות USB-C מול סוללת מטבע בשלט של סוני.
  • אינדיקטור LED למצב סוללה (לא קיים בסוני).
  • מתג הדלקה/כיבוי (בסוני המתג מכונה lock אם כי למיטב ידיעתנו הפעולה בשני המקרים זהה).
  • תמיכה בכל מצלמות סוני ובחלק ממצלמות קנון מול תמיכה במצלמות סוני חדשות בלבד בשלט של סוני.

איכות הבניה של ה-3T-R מעולה עם המון תשומת לב לפרטים קטנים כמו הראש הכדורי עם החריצים לאחיזה טובה יותר, המגנטים הזעירים בקצות הרגליים שמונעים מהרגליים להיפתח בטעות והכיס הזעיר לדונגל ה-USB.

איכות בניה מעולה וגוף חצובה עשוי מתכת

Sirui 3T R image2

השלט דומה במידה רבה לשלט המובנה בתוך החצובה השולחנית של סוני אבל כפי שנראה יש מספר הבדלים חשובים. ל-3T-R יש כפתורים נפרדים לצילום סטילס ווידאו, מתג לזום וכפתור C1 בר תכנות (מהמצלמה) וכן מתג ON/OFF.

ישנם כמה דברים שבכל זאת די חסרים לנו בשלט של Sirui – ראשית בחברה העדיפו לוותר מסיבה לא ברורה על כפתור ה-AF-ON אשר מאפשר ביצוע פוקוס ובמקום זאת להשתמש בחצי לחיצה על כפתור הסטילס אשר אמורה לעשות פעולה דומה. לנו זה לא ממש עבד כמו שצריך ושיתפנו זאת עם החברה (עדיין ניתן להגדיר את C1 לביצוע פעולה זו כך שלא הכל אבוד). הדבר השני שמאד חסר לנו בשלט וקיים אצל השלט חצובה של סוני (ושלטי BT של יצרניות צד שלישי כמו JJC שבדקנו) הוא אינדיקטור לצילום וידאו (מה שמכונה Tally light) ומאפשר לנו לדעת מתי המצלמה מצלמת ומתי לא, שימושי מאד כשמפעילים את המצלמה ממרחק ולא רואים את המסך.

בצד החיובי נמצאת כאמור הסוללה המובנית הנטענת מ-USB-C בצד שמאל של השלט (הראשונה בשלט כלשהו לסוני למיטב ידיעתנו) ובנוסף שתי תאורות קטנות בקדמת השלט – השמאלי למצב הסוללה וההטענה והימני למצב חיבור ה-BT. אין לנו בשלב זה דרך להתייחס לחיי הסוללה שכן עד לזמן כתיבת שורות אלו הטענו את הסוללה פעם אחת בלבד (סימן חיובי אבל בכל מקרה מומלץ לכבות את השלט בסיום השימוש).

שלט BT זעיר עם סוללה מובנית והטענה מ-USB-C

Sirui 3T R image1

ההתנסות שלנו עם ה-3T-R

לחצובה השולחנית שהיא חלק מה-3T-R יש כושר נשיאה רשמי של 1 ק”ג אבל בפועל ניסינו אותה עם ה-A1 שלנו עם עדשת 85 מ”מ f/1.4 של סיגמא (בערך 1.3 ק”ג) ולא נתקלנו בשום בעיה בשום זווית כך שהבניה של Sirui בהחלט איכותית.

בכדי לבצע פעולת Pairing תצטרכו ללחוץ על כפתור הוידאו וה-C1 יחד למשך כמה שניות כשהמצלמה במצב Pairing (משתנה בהתאם לדגם). למצלמה כאמור דונגל קטן המאפשר חיבור למצלמות ישנות יותר ללא תמיכה בשלט BT כמו למשל ה-A6300 שלנו. השלט התחבר למצלמה ופעל כראוי אם כי שימוש בכל מגוון הפעולות תלוי בדגם הספציפי בו אתם משתמשים. מנסיון נסו לא לאבד את השלט כשהוא מחוץ למחזיק שלו על החצובה – הוא קטן יחסית וקל מאד.

משהו אחד שפחות אהבנו קשור ל- Quick-release שמגיע עם הראש הכדורי של החצובה. למעשה הבעיה היא בפלטה שאיננה סטנדרטית (לא תואמת Arca) מה שאומר שהיינו חייבים להשתמש בפלטה של החברה ולא בפלטות הרגילות שלנו וזאת איננה מגיעה עם D-ring ומחייבת חיבור עם מפתח אלן (המגיע בערכה), לדעתנו צעד לא נכון של Sirui. מהצד החיובי נאמר בכל זאת כי אפשר אם ממש רוצים להחליף את סוג ה-Quick-release לכזה התומך ב-Arca וידית הנעילה של הראש עצמו מעולה וסוגרת את הראש בצורה מאד חזקה ונוחה.

החלקים השונים של ה-3T-R

החלקים השונים של ה-3T-R

סיכום

אנו מקווים שבסקירה הנוכחית יכולתם לראות את היתרונות הרבים של השלט החדש של Sirui ביחס לשלט המקביל לו מבית סוני (ובמידה רבה גם ביחס למרבית השלטים האחרים שבדקנו).

היתרון הבולט של השלט נוגע לסוללה המובנית ולאפשרות ההטענה מ-USB-C עם אינדיקטור מצב הסוללה. מעבר לכך ישנה איכות הבניה המצויינת של החצובה ואפשרות לעבוד גם עם מצלמות ישנות יותר ללא תמיכת שלט BT. אם אתם מחפשים חצובה ניידת לוולוגינג למצלמות סוני זאת היא בהחלט אופציה קורצת מאד.

השלט האולטימטיבי למצלמות סוני

השלט האולטימטיבי למצלמות סוני

יש בכל זאת כמה דברים שהיינו רוצים לראות את Sirui משפרת או משנה. בראש ובראשונה הוספה של כפתור AF-ON הפועל כראוי ואינדיקטור לצילום וידאו הקיימים בשלטים אחרים למצלמות סוני. מעבר לכך היינו שמחים לראות Quick-release מבוסס Arca סטנדרטי עם פלטה הכוללת D-ring לפתיחה ונעילה ללא כלים ואולי לא פחות חשוב – שלט שיגיע עם השיפורים שהזכרנו (ואולי אפילו עוד כמה – מי אמר שאי אפשר לשלב גם כפתורי C2/C3/C4 בשלט?) ללא החצובה, ובמחיר נמוך יותר, למי שזקוק לשלט אבל לא צריך את החצובה.

מחיר

ה-3T-R זמין לרכישה באמזון ומחירו עומד על כ-100 דולרים – זול ב-40 דולרים מהשלט המקביל של סוני אשר כפי שראינו מהווה תמורה הרבה פחות טובה לכסף.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב ביקורות\סקירות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *