ראשי פוטוקינה 2018 פוטוקינה 2018: ראיון עם חברת לייקה

פוטוקינה 2018: ראיון עם חברת לייקה

0
0

הראיון הגדול האחרון שלנו בפוטוקינה נערך עם חברת לייקה (עוד מספר סרטונים קצרים יותר מהתערוכה צפויים להיות מפורסמים כאן באתר בימים הקרובים) והוא עסק במצלמת ה-S3 החדשה, בשורה של מוצרים נוספים עליה הכריזה החברה כמו גם בשינויים בתחום הצילום, בשותפות עם פנסוניק וסיגמא ועוד.

Stephan Daniel הוא אחד המנהלים הבכירים והותיקים בחברת לייקה ולנו הזדמן לראיין אותו התערוכת פוטוקינה בפעם הרביעית (את הראיון הראשון עימו קיימנו לפני קרוב לעשור בפוטוקינה 2010) ובהחלט מדובר בראיון קליל למדי אם כי מקיף.

עוד לפני שהתחלנו לדבר על מצלמות ועדשות שאלנו את Stephan Daniel לגבי השותפות החדשה עם פנסוניק וסיגמא. לדבריו השותפות החלה להירקם עם פנסוניק לפני שנתיים וחצי (לחברה יש שיתוף פעולה פורה עם פנסוניק מזה כמעט 20 שנה) וסיגמא הצטרפה בשלב מאוחר יותר (למעשה מהראיון שערכנו עם מנכ”ל סיגמא ברור שפנסוניק עבדה בנפרד מול כל אחת מהחברות והן לא ידעו האחת על השנייה, אלא בשלב מאוחר יותר ולכן קשה לדעת בדיוק מתי החל התהליך כולו אך ככל הנראה מדובר על שנת 2015-2016). הבחירה בתושבת של לייקה (ה-L-mount) כתושבת למיזם כולו הייתה כנראה טבעית לכל החברות בקבוצה (לפחות כלפי חוץ לא נראה שלאף אחד מחברי הקבוצה היו יותר מידי התלבטויות בנושא ואפילו סיגמא זנחה את התושבת העצמית שפיתחה לטובת התושבת של לייקה מהר למדי).

Stephan Daniel והמצלמות החדשות של לייקה בפוטוקינה 2018

Stephan Daniel photokina 2018

את המקום המרכזי בשיחה מבחינת הכרזות מוצרים תפסה ה-S3 של לייקה. המצלמה שטרם הגיעה לשוק (הדגם שהחזקנו ביד היה מייצור מוקדם) נראית חיצונית זהה לדגם ה-S2 (מצלמת הפורמט הבינוני של החברה) אבל מתחת “למכסה המנוע” עשתה לייקה מספר שינויים כשהמרכזי שבהם הוא חיישן חדש בן 64 מגה פיקסל (עם תג מחיר הנמצא צפונה מ-20 אלף דולר ה-38 מגה פיקסל של ה-S2 כבר פשוט לא מספיק מושכים כנראה). כמו בדגם הקודם גם כאן המצלמה מסוגלת לצלם ב-4K אבל היא היחידה בנישת הפורמט הבינוני שמסוגלת להקליט 4K מכל שטח החיישן (המצלמה מוגבלת יחד עם זאת ל-30p ברזולוציה זו). נקודה מעניינת שמגלים מיד כשמחזיקים במצלמה ובוחנים אותה – לייקה החליטה לשלב בגוף המצלמה המסיבי (אך הנוח למדי – בעיקר אם יש לכם ידיים גדולות) הוא שלל חיבורי ה-Lemo המקצועיים (חיבורים המוכרים מתחום הוידאו בעיקר). מדובר בחיבורים עמידים יותר ממה שנפוץ לרוב בעולם הסטילס וזאת כנראה הסיבה לבחירה לא סטנדרטית של לייקה.

Stephan Daniel הציג בפנינו את ה-M10P – הדגם המעודכן בסדרת ה-M (סדרת הריינג’פיינדרים הוותיקה של לייקה). בדגם החדש שהוא סוג של עדכון לדגם ה-M10 שהושק לפני כשנה נוספו מספר תכונות ובראשן תריס מושתק (בהחלט שימושי) ומסך מגע.

מאחורי הקלעים של הראיון עם Stephan Daniel בפוטוקינה

Behind the scenes Leica interivew photokina 2018

עבור סדרת ה-SL (שחולקת את עדשותיה עם המצלמות העתידיות של פנסוניק וסיגמא הכריזה לייקה על שתי עדשות –  APO Summicron-SL 35mm f/2 ו-50mm f2 APO Summicron-SL שתיהן איכותיות מאד כפי הנראה אבל לא קומפקטיות במיוחד (בעיקר בהתחשב בצמצם – f/2 לעומת כמה מהעדשות המקבילות מבחינת אורך המוקד המסתובבות בתחום חסרות המראה כיום).

בנוסף לכל המצלמות והעדשות השיקה לייקה גם אפליקציה חדשה ומסקרנת בשם Fotos. מדובר באפליקציה אשר לראשונה עבור לייקה נועדה לשרת את כל המצלמות של החברה (בעלות WIFI). היא מאפשרת שליטה בכל הפרמטרים המרכזיים של התמונה, הורדת תמונות DNG ברזולוציה מלאה לסלולארי ועוד ועוד (ניתן לראות חלק מהיכולות בסרטון בהמשך).

הראיון המלא עם Stephan Daniel בתערוכת פוטוקינה 2018

בימים הקרובים אנו נמשיך לפרסם כאן קרוב ל-20 סרטונים וראיונות מן התערוכה עם מיטב החברות, המוצרים והמציגים ואתם מוזמנים להמשיך לעקוב אחרינו כאן במגה פיקסל, בעמוד הפייסבוק שלנו ודרך ערוץ היוטיוב של אתר הבת LenaVid.com.

תודה מיוחדת לצלם ודים סוחרבסקי שהתלווה אלינו לתערוכת פוטוקינה והיה אחראי על צילום הסרטונים והתמונות בתערוכה.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב פוטוקינה 2018

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *