ראשי חדשות הכרזות מוצרים חברת SanDisk מכריזה על כרטיסי זיכרון מהירים במיוחד

חברת SanDisk מכריזה על כרטיסי זיכרון מהירים במיוחד

0
0

חברת SanDisk הכריזה היום על שורה של כרטיסי זיכרון חדשים בפורט Compact Flash (או CF). הכרטיסים החדשים הם מליין ה-Extreme Pro של החברה אשר נועד בעיקר למצלמות רפלקס חצי מקצועיות ומקצועיות.

הליין החדש מגיע בנפחים שבין 16GB ל-64GB ומהירות הכתיבה והקריאה שלו מגיעה עד 90 מגה בייט לשנייה (600x) עם תמיכה בתקן UDMA-6. מהירויות כתיבה וקריאה כאלו משתוות באופן תיאורטי למהירות הכתיבה והקריאה של דיסקים קשיחים מודרניים אלא שמבחינה ראשונה שנעשתה על ידי לורי גרונין (Lori Grunin) מהבלוג Crave (אחד הבולטים מקבוצת CNET השייכת לרשת CBS) עולה כי גם במצבי קיצון (כגון צילום רצפי תמונות RAW+JPEG ארוכים) במצלמות דוגמת ה-D300S של ניקון וה-EOS 5D Mark II של קנון היתרון של הכרטיסים החדשים לעומת קודמיהם היה זניח (עד מקסימום של 0.2  פריימים לשנייה במקרה של הקנון).

יתרון אחר של הליין החדש אשר עשוי להיות יותר משמעותי לצלמים מקצועיים הוא השיפור באמינות הכרטיסים. חברת SanDisk טוענת לשימוש בטכנולוגיית 42bit ECC (לעומת 10bit בלבד בדור הקודם), שיפור אשר אמור לצמצם טעויות ובעיקר להאריך את חיי הכרטיס (כידוע טכנולוגיית ה-FLASH עליה מבוססים כל כרטיסי הזיכרון כיום מוגבלת בכמות הקריאות/כתיבות ואף צלם מקצועי אינו מעוניין למצוא עצמו בעיצומו של אירוע כאשר תמונות חשובות אבדו לנצח בשל כרטיס תקול עקב שימוש יתר).

חברת SanDisk הכריזה במקביל גם על תוספת לליין ה-Extreme שלה עם כרטיסי CF במהירות של עד 60 מגה בייט לשנייה (400x) בנפחים של 8 עד 32GB. ליין ה-Extreme יימכר בחו”ל במחירים של 130-375 דולרים (בהתאם לנפח) וליין ה-Extreme Pro במחיר שבין 300 ל-800 דולר (עבור כרטיס בנפח 64GB). אף שאפשר שהמחיר לצרכן בארץ אם וכאשר יגיעו דגמים אלו לישראל יהיה נמוך יותר, עדיין קשה למצוא הצדקה אמיתית לתמחור של דגמים אלו ביחס לביצועים שהם מציגים כיום. עם זאת אפשר כי בעתיד דגמי מצלמות חדשים יפיקו תועלת רבה יותר מן המהירות הגבוהה.

באותו עניין כדאי להזכיר כי בשנה הבאה צפויים להגיע לשוק הכרטיסים הראשונים (והמוצרים) התומכים בפורמט ה-SDXC החדש. פורמט זה מבטיח להיות מהיר משמעותית מפורמט ה-SD/SDHC הקיים ולהגיע בתוך כשנתיים לנפחים גבוהים במיוחד. בתערוכת CES 2009 שנערכה בלאס ואגס הודיע ה-SD Association – גוף התקינה של פורמט ה-SD, כי כרטיסי SDXC יגיעו עד לנפח של 2TB – מספיק לאחסון 136 אלף תמונות באיכות גבוהה כבר בשנים הקרובות. לא פחות חשוב, מהירותם של הכרטיסים בפורמט החדש תתחיל מ-104 מגה בייט לשנייה ותגיע בסופו של דבר ל-300 מגה בייט לשנייה (מהירות אשר תחייב תמיכה מדור חדש של ממשקי קלט ממוחשבים דוגמת ה-USB 3 אשר צפוי להגיע לשוק במהלך השנה הבאה ולתמוך במהירויות גבוהות עד פי 10 מה-USB 2 הוותיק).

למרות הפופולאריות של פורמט ה-SD במצלמות קומפקטיות ובשנים האחרונות גם במצלמות רפלקסיות זולות יחסית, חברות הצילום המשיכו עד כה לתמוך בפורמט ה-CF במצלמות המקצועיות (ובחלק מהדגמים החצי-מקצועיים) בעיקר בשל העמידות והמהירות של הפורמט. בשנים הבאות נצטרך לראות האם החברות יבחרו לנטוש את הפורמט המזדקן (אשר פותח במקור על ידי חברת Sandisk ב-1994) לטובת פורמט ה-SD (וצאצאיו) או שנמשיך לראות גרסאות Compact Flash חדשות ומהירות יותר גם בעשור הבא.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *