ראשי חדשות הכרזות מוצרים לייקה מכריזה על ה-X1 – מצלמה קומפקטית עם חיישן גדול

לייקה מכריזה על ה-X1 – מצלמה קומפקטית עם חיישן גדול

0
0

במקביל להכרזה על ה-M9 כמחליפתה של ה-M8.2 עליה דיווחנו אתמול הודיעה חברת לייקה על השקתה של מצלמה קומפקטית חדשה תחת השם X1. המצלמה החדשה קרובה בגודלה למצלמת קומפקט ממוצעת ושוקלת 286 גרם בלבד ומכילה חיישן APS-C בדומה לזה המצוי במרבית מצלמות הרפלקס המודרניות.

החיישן של ה-X1 מספק 12.2 מגה פיקסל ומשולב עם עדשת 24 מ”מ קבועה (המתורגם ל-36 מ”מ בשווה ערך 35 מ”מ). הצמצם המקסימאלי הוא 2.8f קבוע ויכולת ה-ISO מגיעה ל-3200 (גבוהה על הנייר מזו של ה-M9).

ה-X1 כוללת מסך מעט גדול יותר מה-M9 (2.7 אינצ’ לעומת 2.5) אך גם הוא בעל רזולוציה מאכזבת של 230 אלף פיקסלים בלבד. המצלמה תומכת בעינית אופטית אופציונאלית (ההופכת את המצלמה למעט מגושמת). נתונים נוספים כוללים תמיכה בצילום RAW (פורמט DNG) ומהירות צילום של כ-2 תמונות לשנייה כמו גם חיבור HDMI (אשר נראה מעט לא במקום לאור היעדר יכולות וידאו כלשהן במצלמה).

בדומה ל-M9 גם ה-X1 היא מצלמה מסקרנת אם כי היא איננה מצלמת הקומפקט בעלת העדשה הקבועה והחיישן הגדול היחידה בשוק. מצטרפת אליה ה-DP2 של חברת סיגמא אשר שוחררה לשוק לפני כשנה וכוללת אף היא חיישן גדול (אם כי קטן מזה של ה-X1) בטכנולוגיית Foveon הייחודית לסיגמא. ה-DP2 זכתה לביקורות מעורבות ולהצלחה מצומצמת למדי. אלא שמחירה של ה-DP2 (למעלה מ-630 דולר בארה”ב – מקביל לקיט מצלמה ועדשת רפלקס ברמת הבסיס) צפוי להיות זול משמעותית מה-X1 אשר מחירה לפי הפרסומים יעמוד ככל הנראה על למעלה מ-2000 דולר בארה”ב (מחיר גבוה אף יותר מקנון 7D עם עדשת קיט).

ממש כמו ה-M9 ורבות ממצלמותיה האחרות של חברת לייקה גם ה-X1 תיוותר כנראה נחלתם של מספר מצומצם של משוגעים לדבר אשר ידם משגת והם מוכנים לקבל את הפשרות שמציעה ה-X1. ניתן לעיין במפרט המלא של ה-X1 באתר.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *