ראשי חדשות הכרזות מוצרים לייקה מכריזה על ה-M9 – סופר ריינג’פיינדר

לייקה מכריזה על ה-M9 – סופר ריינג’פיינדר

0
0

חברת מצלמות היוקרה לייקה הכריזה היום על ה-M9, מצלמת ריינג’פיינדר (Rangefinder) חדשה אשר תחליף את ה-M8.2 כמובילת סדרת ה”M” המיתולוגית של החברה.

ה-M9 הוצגה שנה בדיוק אחרי ה-M8.2 ומהווה שדרוג משמעותי לסדרה. גולת הכותרת של ה M9 הוא חיישן  ה-CCD בגודל מלא (Full Frame) אשר הופך את ה-M9 למצלמה המסחרית הקטנה בעולם בעלת חיישן שכזה (אשר עד כה היה נחלתם הבלעדית של מצלמות מקצועיות גדולות דוגמת ה-D700 / D3 של ניקון וה-EOS 5D Mark II /  EOS-1Ds Mark III של קנון).

החיישן החדש תומך גם ברזולוציה גבוהה יותר מקודמו – 18.5 מגה פיקסל (לעומת 10.3) אם כי נתונים אחרים דוגמת יכולת ה-ISO של המצלמה נותרו (על הנייר לפחות) זהים בין הדגמים. למצלמה פותח גם מנגנון תריס מתכתי חדש הפועל בצורה שקטה במיוחד ומסוגל לעבוד במהירות של 32 עד 1/4000 שניות במצב אוטומט ו-8 עד 1/4000 שניות במצב עבודה ידני.

ה-M9 דומה בצורתה החיצונית לקודמתה. גוף המצלמה חזק במיוחד ועשוי כולו ממגנזיום צבוע שחור או אפור ועטוף בחלקו בעור סינטטי. למצלמה עינית בהירה וגדולה עם מנגנון פיצוי היסט אוטומטי ומסך LCD בגודל 2.5 אינצ’ ברזולוציה (מאכזבת משהו) של 230,000 פיקסלים. פרשנים העלו את האפשרות כי הבחירה במסך הקטן (ועימו הרזולוציה הנחותה המקובלת כיום בעיקר במצלמות PS זולות) נובעת משיקולי מבנה ועיצוב המצלמה (אשר לא מאפשרת כנראה הכנסת מסך 3 אינצ’ מודרני) ולא משיקולי חיסכון. אם מדברים על חיסכון, מחירה של ה-M9 צפוי לעמוד על כמעט 7000 דולר בארה”ב (מחיר גבוהה ביותר המשתווה למוצר הדגל של ניקון ה-D3X). מצד שני ה-M9 רחוקה מלהיות היקרה במצלמותיה של חברת לייקה אשר הכריזה לא מזמן על ה-S2 אשר מחירה עומד על קצת פחות מ-23 אלף דולר.

ה-M9 תואמת למגוון עדשות של חברת לייקה בתחום שבין 16 ל-135 מ”מ כמו גם לשורה של עדשות מהעידן ה”טרום דיגיטלי”.

את המפרט הסופי (אם כי הלא מלא לגמרי הודות לקמצנות בפרטים של חברת לייקה) ניתן למצוא בעמוד ה-M9 שלנו. השוואה לדגם ה-M8.2 ניתן למצוא גם כן באתר. חברת לייקה אף השיקה אתר מיוחד למצלמה אותו ניתן למצוא בקישור הבא.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *