ראשי חדשות הכרזות מוצרים הוכרזה קנון C300 III ופרטים חדשים על מצלמת ה-R5 פורצת הדרך

הוכרזה קנון C300 III ופרטים חדשים על מצלמת ה-R5 פורצת הדרך

0
0

אמש השיקה קנון מספר מוצרים שהיו אמורים להיות מוכרזים בתערוכת NAB 2020 שבוטלה השנה בשל קורונה. בנוסף חשפה החברה עוד פרטים מבטיחים על מצלמת ה-R5 חסרת המראה המסתמנת כאחת ממצלמות הוידאו פורצות הדרך ביותר שפותחו בשנים האחרונות. ריכזנו עבורכם את כל המידע.

נתחיל דווקא מה-R5 שטרם הוכרזה באופן מלא אבל קנון חשפה עוד פרטים אודותיה ועל הנייר מדובר בהכרזה הצפויה המשמעותית ביותר של החברה – לפחות עבור מי שוידאו תופס חלק משמעותי מעולמו – מזה שנים רבות (יש האומרים מאז ה-5D MKII לפני יותר מעשור אשר הביאה את בשורת הוידאו המקצועי למצלמות ה-DSLR בזמנו).

EOS R5 sensor

הינה חלק ממה שאנו יודעים על המצלמה בשלב זה:

  • חיישן ברזולוציה של 40+ מגה פיקסל (הרזולוציה המדוייקת לא פורסמה אך יכולת צילום ב-8K היא אינדיקציה טובה לכיוון המתחייב וקנון נוטה לתמוך בפורמט ה-DCI מה שעשוי להצביע על כיוון הנע סביב 45 מגה פיקסל אבל כאמור לא מדובר בנתון מדויק בשלב זה).
  • צילום ב-8K ב-RAW ללא קרופ לכרטיס עד 30 פריימים לשנייה (הדבר יחייב כמובן שימוש בכרטיסי זיכרון מהירים באופן חריג – קחו בחשבון אחסון 30 צילומים של 33 מגה פיקסל לפחות בכל שנייה של צילום וידאו). הרבה מעבר ליכולות המרשימות למדי של ה-1D-X III שהוכרזה לא מזמן (עם וידאו עד 5.5K ב-60 פריימים לשנייה). לא פחות מפתיע, ובניגוד ל-1D-X III – היא צפויה לאפשר שימוש בפוקוס עוקב (DUAL PIXEL מדור חדש) תוך כדי הקלטה ברזולוציה של 8K). בנוסף אנו נראה במצלמה הקלטה ב-C-Log ב-10 ביט 4:2:2 H.265.
  • קנון תציע במצלמה החדשה גם צילום במצב PQ (או perceptual quantizer) שהוא שם מפוצץ ליכולת צילום HDR מתקדמת.
  • אם 8K אינם כוס התה שלכם ה-R5 תהיה מסוגלת לצלם גם 4K איכותי במיוחד כולל קצב צילום חסר תקדים בתעשיה – 120 פריימים לשנייה עם פוקוס עוקב (יש כמובן גם 4K 60p גם למצלמה וגם החוצה). לא ידוע האם נראה RAW גם ב-4K אבל סביר להניח שהתשובה חיובית.
  • המצלמה תהיה חסרת המראה הראשונה של קנון מסדרת ה-R שתציע ייצוב בגוף כולל תמיכה בייצוב משולב בגוף ובעדשות.
  • למצלמה יהיו זוג כרטיסי זיכרון – SD UHS-II ו-CFexpress.
  • קצב צילום מהיר של 12 פריימים לשנייה (תריס מכאני) או 20 פריימים לשנייה עם תריס אלקטרוני.

מה אנחנו עדיין לא יודעים על ה-R5? לא מעט האמת. מעבר לפרטים באנליים כמו הרזולוציה המדוייקת אנו לא באמת יודעים אילו מגבלות יהיו למצלמה – האם זמן הצילום ב-8K או ב-4K ב-120 פריימים יהיה מוגבל למספר דקות למשל, האם המצלמה תתחמם ותעצור (בטח באקלים המקומי החם בארץ), מה יהיה נפח הקבצים שנקבל (אנו צופים קבצים עצומים) והאם ניתן יהיה למשל לחבר למצלמה הרדיסק חיצוני כפי שאפשר לעשות עם כמה מצלמות של יצרניות אחרות כיום. וכמובן אנחנו לא יודעים מה צפוי להיות המחיר (רבים טוענים כי משום שמדובר במקבילה חסרת המראה של סדרת ה-EOS 5D המחירים לא יכולים להיות גבוהים בהרבה – כלומר בין 3K-4K דולר אבל בשלב זה מדובר רק בהשערות ולא בשום מידע רשמי). כמובן שגם אין תאריך השקה רשמי או זמינות צפויה (בטח לא במצב העולמי הנוכחי) אבל אפשר לשער שהיא תגיע לשוק עוד במהלך שנת 2020 למרות הקורונה.

ברשת כמובן ה-R5 עושה הרבה מאד רעש – הינה כמה סרטונים שמצאנו המתייחסים לפרטים החדשים שנחשפו על ידי קנון:

ג’ורדן דרייק ידידנו מ-DPR עם התייחסות ל-R5

מקס יורייב על ה-R5

אד גרגורי על ה-R5 ב-15 דקות

מה-R5 נעבור לסיקור קצר של מה שכן הוכרז בפועל אמש וזאת ה-EOS C300 III – הגרסה המעודכנת והמשופרת של מצלמת הוידאו/קולנוע המקצועית של קנון ואיתהנ גם עדשת קולנוע-זום חדשה.

ראשית רקע קצר – סדרת ה-C300 היא סדרת הוידאו/קולנוע הגבוהה של קנון עם חיישן APS-C (מתחתיה נמצאת ה-C100 וה-C200) ומעליה נמצאות ה-C500 וה-C700 הכוללות חיישני FF. הגרסה הקודמת של המצלמה – ה-C300 II הושקה ב-2015 כך שמדובר בשדרוג מאד מתבקש למצלמה פופולארית למדי של החברה.

Canon C300 Mark III

מה חדש ב-C300 III ביחס לדגם הקודם? הינה רשימה חלקית מאד:

  • Dual Gain Outputמערכת זאת משלבת פריימים מבחינת חשיפות לפריים יחיד מה שמאפשר טווח דינאמי מוגדל – עד 16 סטופים. הטכנולוגיה החדשה פועלת בכל טוחח הרגישות של המצלמה מה שאמור לשפר מאד את התוצאות. מצד שני כפי שאפשר לצפות היא מוגבלת לעבודה עד ל-60 פריימים לשנייה (אחרי הכל היא מאחדת שני פריימים לפריימים אחד כל הזמן).
  • מערכת פוקוס רציף משופרת (Dual Pixel משודרג) – המערכת תעבוד על המצלמה בכל רזולוציה או קצב צילום והיא תהיה דומה כנראה למערכת המשולבת בדגם ה-C500 II.
  • קצב צילום של עד 4K ב-120 פריימים לשנייה (בדומה ל-R5) כולל צילום RAW Light (מה שמחזק שוב את ההשערה שלנו שגם ה-R5 תצלם ב-RAW ברזולוציה זאת). כולל 4K DCI ו-4:2:2 10-ביט או 12 ביט.
  • אם תהיו מוכנים לוותר על רזולוציה ה-C300 III תהיה מסוגלת לצלם עד 180 פריימים לשנייה ב-2K.
  • כמו ל-R5 גם ל-C300 III יהיו זוג כרטיסי זיכרון – SD UHS-II ו-CFexpress.
  • רגישות בסיס – ISO 800.
  • אפשרות לשינוי תושבת (EF, PL או EF Cinema Lock).
  • מחיר: 10,000 דולר החל מיוני 2020.

ProAV TV על ה-C300 III – הצצה ראשונה

נינו מ-cinema5D על ה-C300 III יחד עם פול אטקינסון מקנון אנגליה

וגם על עדשת ה-25-250mm 10x CINE-SERVO החדשה של קנון

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *