ראשי חדשות הכרזות מוצרים קנון משיקה: עדשת RF 85mm F1.2 L USM

קנון משיקה: עדשת RF 85mm F1.2 L USM

0
0

אמש השיקה קנון עדשה חדשה עבור תושבת ה-RF (מצלמות ה-FF חסרות המראה של החברה), העדשה שבוטחה מוקדם יותר השנה ומהווה חלק מסדרה שלמה של עדשות RF הצפויות להיות מושקות במהלך השנה על ידי קנון היא ה-RF 85mm F1.2 L USM והיא כוללת מספר טכנולוגיות מתקדמות.

קנון הבטיחה לנו בתערוכת פוטוקינה בשנה שעברה כי 2019 הולכת להיות השנה בה תתמקד החברה בליין עדשות ה-RF (אל תצפו להשקה של עדשות EF ב-2019), ונראה שהחברה עומדת במילתה. העדשה האחרונה שהושקה בימים האחרונים היא ה-RF 85mm F1.2 L USM – עדשת פורטרטים מהירה מסדרת ה-L.

העדשה החדשה כוללת טכנולוגיית Blue Spectrum Refractive (או BR) שפותחה על ידי קנון במיוחד בכדי לצמצם אברציות כרומטיות בעיקר באורכי הגל הכחולים (הטכנולוגיה הוצגה לראשונה בעדשת ה-EF35mm f/1.4L II USM לפני כשלוש שנים, ראו סרטון בהמשך).

לעדשה יש 13 אלמנטים ב-9 קבוצות כולל אלמנט אספרי ואלמנט UD. עוד טכנולוגיה מתקדמת המשולבת בעדשה מכונה Air Sphere Coating או ASC – לצמצום החזרים – ראו סרטון למטה:

לעדשה יש טבעת ברת התאמה (כמו בעדשות ה-RF האחרות) אותה יכול המשתמש לשנות לפי שימושים שונים (רגישות, צמצם וכו’). לעדשה בורר מצבי AF/MF וכן מגביל פוקוס בן שני מצבים (שאמור לאפשר מיקוד מהיר אף יותר מהרגיל).

1.2 ק”ג של אופטיקה ואלקטרוניקה מתקדמת – ה-RF 85mm F1.2 L USM

Canon 85mm F12 L USM

הינה כמה מהנתונים של העדשה החדשה:

  • אורך מוקד – 85 מ”מ, צמצם f/1.2 (כיסוי FF).
  • מבנה אופטי בן 13 אלמנטים ב-9 קבוצות.
  • ציפוי Air Sphere Coating.
  • מנוע פוקוס אולטרסוני מהיר במיוחד (Ring-Type Ultrasonic Motor AF System).
  • טבעת נוספת (מלבד טבעת הפוקוס) ברת התאמה על ידי המשתמש.
  • מרחק פוקוס מינימאלי – 85 ס”מ.
  • יחס הגדלה: 1:8.3.
  • פילטר: 82 מ”מ.
  • משקל: 1.2 ק”ג.

נקודת התורפה העיקרית של העדשה היא המחיר. בעוד שעדשת ה-Canon EF 85mm f/1.2 שלא נחשבת זולה מאד בעצמה נמכרת כיום סביב $1850, העדשה החדשה לליין ה-RF תימכר תמורת לא פחות מ-$2700.

אוליבר מ-B&H כבר הספיק להתנסות בעבודה עם העדשה החדשה והינה הסרטון

סרטון רשמי של קנון על העדשה ותכונותיה

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *