ראשי חדשות אתר MegaPixel מתחדש – קבלו את גרסת 2016

MegaPixel מתחדש – קבלו את גרסת 2016

3
0

בשעה טובה ואחרי לא מעט עבודה אנו גאים להשיק היום את הגרסה המחודשת והמשופרת של MegaPixel – אתר התוכן הצילומי הגדול והוותיק בישראל.

קצת רקע – האתר מגה פיקסל הושק לראשונה באפריל 2010 (אחרי כשנה של פיתוח) והפך עד מהרה למקור העיקרי למידע, חדשות וביקורות בעברית עבור צלמים וחובבי צילום ישראליים. מאז הושק האתר לראשונה פרסמנו בו אלפי חדשות, כתבות, ביקורות כמו גם ראיונות עם צלמים, חברות צילום וגורמים שונים מן התעשיה מהארץ ומהעולם.

בשנים האחרונות עבר שוק הצילום מהפכה משמעותית (ראו בין השאר מה קרה לשוק הצילום ב-2015, והכתבות הקודמות בסדרה), זאת בין השאר כתוצאה מההתפתחות האדירה של שוק הצילום הסלולארי. השוק הסלולארי השפיע גם על עולם התוכן המקוון וכיום מרבית הישראלים צורכים חדשות באמצעות הנייד. כל אלו מחייבים לא רק את חברות הצילום לעבור שינויים משמעותיים אלא גם אותנו במגה פיקסל. במשך תקופה ארוכה התלבטנו ובחנו דרכים שונות לחידוש האתר הן מן הבחינה הויזואלית והן מבחינה התוכנית והעסקית. האתר שאתם רואים היום לפניכם הוא התוצאה של חודשים רבים של עבודה ואנו מקווים שהוא ישרת אתכם נאמנה מכאן ואילך (או לפחות עד לשידרוג הבא).

האתר החדש מול הישן
mpoldnewsite

אז מה השתנה ב-MegaPixel גרסת 2016?

  • עיצוב – הדבר הבולט הראשון כשאתם נכנסים לאתר החדש הוא כמובן העיצוב החדש. נקי, נוח ופשוט יותר לקריאה ולגלישה.
  • עיצוב ממשק משתמש – לא פחות חשוב מהעיצוב עצמו הוא עיצוב ממשק המשתמש (התפריטים, הכפתורים ושאר האלמנטים האינטראקטיביים) שאמורים להקל עליכם את הגלישה באתר.
  • תאימות למכשירים ניידים – אולי הסיבה המרכזית לשדרוג מעל ומעבר לכל סיבה אחרת הוא הצורך לתמוך בגלישה במכשירים ניידים שאפשרית כרגע ולא הייתה נוחה קודם לכן.
  • תיקוני באגים – לאחר יותר מ-6 שנים המערכות באתר הקודם סבלו משורה של באגים מהותיים, הגרסה החדשה מעודכנת מן היסוד וכוללת כמות עצומה של תיקוני באגים.
  • מערכות עתידיות – גרסת המערכת הקודמת פותחה בעשור שעבר והייתה מיושנת ולפיכך לא אפשרה לנו להוסיף בקלות תכונות חדשות, דבר שהוביל לקיפאון באתר במשך תקופה ארוכה. הגרסה החדשה תאפשר לנו להביא לכם בעתיד תוספות ויכולות חדשות בצורה קלה ונוחה יותר.

מלבד השינויים בצורה ובמבנה האתר אנו מתכננים בחודשים הקרובים גם שינויים תוכניים שישימו דגש על נושאים שהושארו בשוליים במשך תקופה ארוכה או שלא נדונו כלל באתר – נושאים הנוגעים לצדדים האומנותיים של הצילום, צילום סלולארי ועוד. אנו נעדכן בתקופה הקרובה בהתאם להתפתחויות בהקשרים אחרים על תוכניותינו בנושא ובתקווה נוכל לשתף גם אתכם בתהליך.

אם מדברים עליכם הגולשים אז אחד השינויים המשמעותיים קשור בנושא הקהילה. באתר הישן פעלה מערכת פורומים אשר בעיקר בשנים האחרונות זכתה להצלחה מצומצמת יחסית והייתה רווית באגים ובעיות. מאז השקנו את האתר הלכו ותפסו הרשתות החברתיות את מקומם של הפורומים הקלאסיים ולכן החלטנו כי גם אנחנו נזרום עם השינויים ובגרסת 2016 יוסרו הפורומים מן האתר ובמקומם נפתח בימים הקרובים עמוד פייסבוק בו תוכלו לדון בנושאים השונים הנוגעים לאתר כמו המלצות רכישה, סיוע בפתרון בעיות ושאלות או התייחסויות שונות הנוגעות לתחומי העיסוק של האתר.

עוד אלמנט מרכזי שהוסר (אם כי באופן זמני אנו מקווים) הוא מערכת המפרטים של האתר. אנו מקווים להחזיר אותה בעתיד בגרסה משודרגת.

אנו מקווים כי האתר בגרסתו החדשה יתעדכן מעתה בתדירות גבוה יותר, יאפשר לגולשים רבים יותר גישה לתכנים וישרת את קהילת הצילום הישראלית עוד שנים ארוכות. כמו תמיד בהשקות מורכבות עשויים להימצא באגים כאלו ואחרים – אם אתם נתקלים בכאלו נשמח אם תדווחו לנו בכדי שנוכל לתקנם (בתגובות, בפייסבוק או בדף ההתקשרות באתר).

בברכה,

צוות מגה פיקסל

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב אתר

3 תגובות

  1. Avatar

    שלום

    01/09/2016 ב 1:04 AM

    שלום רב.

    ראשית כל – תתחדשו! האתר באמת יפה מאוד! עם זאת אני חייב לציין כי בסמארטפון שלי (גלקסי אס 7), הוא עדיין אינו חלק ונראה כבד מאוד (לדוגמה, במסך הבית ניתן לגלול ולראות המון כתבות, לטעמי מספר רב מידי של קטגוריות וכתבות, מה שמקשה קצת על הקריאה בו). הייתי מנסה קצת להוריד את מספר הכתבות המופיעות במסך (הן במסך הבית והן מתחת לכתבה) במטרה להקל על המכשיר ועל הקריאה, אולם קטונתי… בכל מקרה – חידוש מבורך!

    דבר נוסף: האם לאחר הסרת מערכת הפורומים מהאתר יהיה עדיין אפשרי לגשת אל התוכן מההתכתבויות הקודמות? כלומר, לא לפתוח נושאים חדשים, אלא רק לגשת להתכתבויות ישנות מתקופת האתר הישן. לדעתי חשוב לאפשר גישה לדבר, אנשים יכולים לקרוא וללמוד לפני שהם מעלים שאלה בעצם.

    תודה ותתחדשו,
    שלום.

    השב

  2. Avatar

    אופיר אילוז

    01/09/2016 ב 11:06 AM

    היי שלום,
    ראשית, תודה רבה על המילים הטובות! זה ממש מעודד אותנו להמשיך להשתפר : )

    לגבי גרסת המובייל – ממש מוזר.. אני גולש בעזרת מכשיר ה-Oneplus One הצנוע שלי (שעזר לי במהלך בניית האתר בבדיקות) והכל עובד חלק ובצורה מהירה.. המכשיר מיותר לציין, בטח נחות בהרבה מהגלקסי אס 7 שלך…
    בכל מקרה, אקח את דבריך לתשומת לבי ואנסה לשפר את הנושא ככל האפשר.

    בנוגע לפורומים – מכיוון שמדובר בפלטפורמה ישנה (לא רק רעיונית, גם טכנולוגית), מערכת הפורומים היתה תחת מתקפה קבועה של בוטים המזריקים ספאם, מה שפגע בדירוג הגוגל שלנו, החלטנו לצערנו להסיר לגמרי את הפלטפורמה.

    שוב תודה על המילים ועל ההערות החשובות,
    אופיר.

    השב

  3. Avatar

    שלום

    03/09/2016 ב 10:43 PM

    אוקי, האמת שברגעים אלו הוא עובד לי הרבה יותר חלק, יכול להיות שהאינטרנט שלי באותם הרגעים היה איטי ושפטתי מהר מידי…
    ולגבי הפורום אני מבין, טוב לא נורא – במהרה יצטברו הודעות חדשות עם חומר חדש, וההודעות הישנות ממש ממילא כבר אינן רלוונטיות.
    תודה לך על התגובה, וכמובן על האתר,
    שלום.

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *