ראשי חדשות הכרזות מוצרים נחשפה עדשת המאקרו האולטרה רחבה הראשונה אי פעם

נחשפה עדשת המאקרו האולטרה רחבה הראשונה אי פעם

0
0

חברת ונוס הסינית הכריזה אמש על אחת העדשות המסקרנות ביותר של השנים האחרונות בתחום המאקרו.  מדובר בעדשה הראשונה מסוגה אי פעם בעלת זווית אולטרה רחבה ויכולת הגדלת מאקרו 1:1 – כל הפרטים.

בניגוד לתחומים אחרים באופטיקה בהם ראינו לא מעט התקדמות בשנים האחרונות (ראו תיכנונים פורצי דרך לעדשות דוגמת ה-18-35 מ”מ f/1.8 של סיגמא ועדשת ה-300 מ”מ f/4 הקלילה של ניקון), תחום עדשות המאקרו לא זכה לפריצות דרך משמעותיות במיוחד בשנים האחרונות. זאת עד שפרצה לתודעה חברה סינית צעירה ששמה לה למטרה לקדם באופן משמעותי תחום זה.

חברת Venus הסינית אולי לא מוכרת לכם, אבל היא כבר הספיקה להכריז על שתי עדשות מאקרו ושתיהן ייחודיות למדי. העדשה הראשונה אשר הוכרזה לפני מספר חודשים היא עדשת מאקרו 60 מ”מ המתוכננת למצלמות קרופ והיא בעלת הגדלה של 2:1 (כלומר כפול מעדשת מאקרו רגילה – או מה שנהוג לכנות סופר מאקרו – ראו סקירה שלנו של עדשת הNanoha 5X בהקשר זה).

עדשת ה-Laowa 15mm f/4 החדשה – אולטרה רחבה ומאקרו בעדשה אחת (ועוד הפתעה)

LAOWA-15mm

העדשה החדשה עליה הוכרז אמש מעניינת אף יותר – היא העדשה הראשונה אי פעם (ככל הידוע לנו) המסוגלת לספק בו זמנית זווית אולטרה רחבה (15 מ”מ עם כיסוי Full Frame) ובו בזמן לאפשר הגדלת מאקרו מלאה – 1:1. אנו הצענו כבר זמן רב ליצרניות האופטיקה לפתח עדשה שכזאת אך מעניין שדווקא חברה סינית אלמונית יחסית היא שיצאה עימה לשוק ראשונה. היתרון המעניין של העדשה הוא היכולת לקבל זווית רחבה יותר בצילומי מאקרו ולכלול רקע ועצמים רבים יותר – דבר שיכול לאפשר חופש יצירתי גדול בהרבה – ראו תמונות לדוגמא של החברה (אנו מאמינים כי אפשר להיות אף יצירתיים יותר).

תמונות לדוגמא שצולמו עם עדשת ה-Laowa 15mm f/4

 

A4

A5

A6

 

 

 

A1

A2

סרטון אשר צולם באמצעות העדשה

[vimeo]https://vimeo.com/130868730[/vimeo]

המפרט של עדשת ה-LAOWA 15mm הייחודית

  • אורך מוקד – 15 מ”מ (כיסוי FF).
  • צמצם f/4-f/32.
  • מבנה – 12 אלמנטים ב-9 קבוצות כולל 3 אלמנטים מסוג HRE ואלמנט ED.
  • אפשרות לביצוע shift של עד 6 מ”מ לכל צד (בדומה לעדשת tilt-shift).
  • זווית אולטרה רחבה (על FF)  -כ110 מעלות – לטענת החברה עם עיוות מיניאמלי.
  • מרחק פוקוס מינימאלי – 12 ס”מ (מרחק להשגת יחס הגדלה 1:1 – כ-47 ס”מ).
  • יחס הגדלה מקסימאלי – 1:1.
  • להבי צמצם – 14 (!).
  • קוטר פילטר – 77 מ”מ (אלמנט קדמי שטוח – מאפשר חיבור פילטרים).
  • משקל – 470 גרם.
  • פוקוס – ידני.
  • מחיר: 480 דולרים (באתר החברה).

השילוב של התכונות הרבות בעדשה – זווית אולטרה רחבה, כיסוי FF, יכולת הגדלה 1:1, אפשרות מובנית ל-shift של 6 מ”מ לכל צד, משקל נמוך יחסית ובעיקר מחיר שווה לכל נפש הוא בעיננו לפחות מתכון בטוח להצלחה. אנו מקווים לקבל עדשה לסקירה ולבחון כיצד היא מתפקדת בפועל בהמשך השנה.

בונוס – ביקורת על עדשת המאקרו 2:1 הראשונה של החברה – גם היא מעניינת מאד

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=uSpE_JE7Uyo[/youtube]

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *