ראשי חדשות הכרזות מוצרים פוטוקינה 2014: צייס מכריזה על ליין עדשות חדש – Loxia

פוטוקינה 2014: צייס מכריזה על ליין עדשות חדש – Loxia

0
0

חברת זייס (צייס) הגרמנית הכריזה על ליין עדשות חדש היום לקראת תערוכת פוטוקינה 2014 שתיפתח בעוד קצת יותר משבועיים. הליין החדש כולל בשלב זה זוג עדשות המיועדות למצלמות סדרת ה-A7 של סוני.

שיתוף הפעולה ארוך השנים של חברת זייס עם סוני נמשך והיום הכריזה החברה על ליין עדשות חדש אשר מותאם לתושבת ה-FE (הקיימת במסלמות ה-A7/A7R/A7S של סוני) ומכסות חיישן Full Frame.

זוג עדשות Loxia הראשונות

Zeiss-Loxia-lenses

בשלב זה הוכרזו זוג עדשות ראשונות במסגרת הליין:

  • Loxia 2/35 – עדשה רחבה בעלת אורך מוקד של 35 מ”מ וצמצם f/2 מרחק מיקוד של 30 ס”מ. לעדשה 9 אלמנטים המסודרים ב-6 קבוצות, משקלה 340 גרם והיא בעלת פילטר 52 מ”מ (ניתן לראות תמונות לדוגמא אשר צולמו עם העדשה בעמוד הבא). מחירה של העדשה אשר תגיע למדפים לקראת סוף השנה יעמוד על 1300 דולר.
  • Loxia 2/50 – עדשה נורמאלית (50 מ”מ) בעלת צמצם f/2 ומרחק מיקוד של 45 ס”מ. . לעדשה 6 אלמנטים המסודרים ב-4 קבוצות, משקלה 320 גרם והיא בעלת פילטר 52 מ”מ (ניתן לראות תמונות לדוגמא אשר צולמו עם העדשה בעמוד הבא). מחירה של העדשה אשר תגיע למדפים בחודש אוקטובר יעמוד על 950 דולרים.

באופן מעניין בחרו בזייס להשאיר את העדשות ידניות (כידוע ליין עדשות זייס לסוני כלל מערכת AF בניגוד לליין עבור מצלמות ניקון וקנון אשר היה תמיד ידני). יחד עם זאת בזייס בחרו כן להתייחס להיבט המודרני של סדרת ה-A7 והעדשה כוללת העברת נתוני למצלמה (מידע ל-EXIF) וכן מאפשרת למצלמה לעבור באופן אוטומטי למצב focus peeking בעת שימוש בטבעת הפוקוס – בהחלט יעיל לחובבי הפוקוס הידני. שתי העדשות אגב אטומות למים ואבק. עבור צלמי הוידאו לעדשות אפשרות לשינוי צמצם חלק (ללא רעש) וטבעת בעלת סיבוב של 180 מעלות.

 ה-Loxia 2/35 עם מצלמת ה-A7R של סוני

A7R-loxia

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *