ראשי חדשות הכרזות מוצרים דור חדש למצלמות העדשה של סוני – הפעם.. בלי עדשה

דור חדש למצלמות העדשה של סוני – הפעם.. בלי עדשה

0
0

בדיוק שנה אחרי שהכריזה על שתי “מצלמות העדשה” (Lens-style Cameras) הראשונות שלה מכריזה סוני על דור חדש עם זום גדול יותר ו…הפתעה – אפשרות להרכיב עדשות. האם הדור החדש יצליח היכן שנכשל הקודם?

בדיוק לפני שנה הכריזה סוני על זוג מוצרים מוזרים למדי. מצלמות המשלבות את כל הרכיבים המוכרים – חיישן, מעבד, עדשה, סוללה ומקום לכרטיס זיכרון, אך ללא מסך וכפתורי שליטה (כמעט). במקום זאת השליטה בהתקן נעשית באמצעות WIFI דרך המכשיר הסלולארי באמצעות אפליקציה (או אם תעדיפו – דרך המסך הגדול של הטאבלט). הדור הראשון – מותר כבר לומר, נכשל לא רק בחנויות, אלא גם אצל הבוחנים (ראו ביקורת חריפה במיוחד כאן). חלפה כאמור שנה וסוני מסתבר לא אמרה נואש והכריזה על דור חדש של מצלמות QX עם יכולות חדשות ומתקדמות יותר.

התכונות המרכזיות של ה-QX1 בסרטון של סוני

[youtube]https://youtu.be/Paz4pY-WNAs[/youtube]

המצלמה הראשונה היא ה-QX30 – גרסה מתקדמת יותר של ה-QX10 הכוללת כפי שאפשר להבין מהשם עדשת זום 30X מובנית. החיסרון – כמו בדגם הקודם – חיישן 1/2.3 אינצ’ קטן בן 20 מגה פיקסל (בדומה לזה המקובל במצלמות קומפקטיות “סטנדרטיות ההולכות ונעלמות מן השוק ולא גדול בהרבה מהחיישנים במכשירים סלולאריים כיום). ל-QX30 יש WIFI ו-NFC, סוללה מובנית המספיקה לכ-200 תמונות, תמיכה בכרטיס מיקרו SD וכמובן עדשה בעלת אורך מוקד המקביל ל-24-720 מ”מ ב-35 מ”מ עם צמצם לא מרשים במיוחד – f/3.5-f/6.3. ה-QX30 היא צפויה להימכר תמורת כ-350 דולרים.

אפשר גם לחבר ישירות לסלולארי – QX30

 

QX30_with_Xperia_1-1200המצלמה השנייה היא ה-QX1 והיא ללא ספק המעניינת מבין השתיים. למעשה מדובר בגרסה מופשטת כפתורים ומסך של ה-A5000 של סוני. עם חיישן APS-C בן 20 מגה פיקסל ומערכת פוקוס מתקדמת יחסית תוכלו לחבר למוצר הקטן והקל הזה (כמה עשרות גרמים בודדים משקלו ללא סוללה) כל עדשה בפורמט E של סוני שתרצו – בה תשלטו מהנייד שלכם באמצעות האפליקציה המעודכנת של סוני. המחיר – 400 דולרים (ללא עדשה כמובן אותה תצטרכו לרכוש בנפרד – לא זול במיוחד) אבל אם כבר יש לכם עדשות של סוני ואתם אוהבים חידושים אולי ה-QX1 תקרוץ לכם.

ה-QX1 עם עדשת ה-16-50 מ”מ – מי באמת צריך את המוצר הזה?

 

QX1_Main1_wSELP1650-1200

בעיננו רכישה של מצלמה כמו ה-A5000 או RX100 נראית עדיין עדיפה מבחינת נוחות השימוש (תוכלו לשלוט במצלמה דרך אפליקציה בין כה) והסירבול שבהתעסקות עם התקן מוזר כמו ה-QX1 נראה לנו לא הכרחי ולא מועיל (למי שמעוניין בכל זאת – המפרט המלא מצוי באתר חברת סוני).

סרטון פרומו רשמי ל-QX1 – מוצר שימושי?

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Rz-9ThFyhdg[/youtube]

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *