ראשי חדשות מיקרוסופט עושה לכם Hyperlapse מה-GoPro

מיקרוסופט עושה לכם Hyperlapse מה-GoPro

0
0

טכנולוגיה חדשה שהוצגה לאחרונה על ידי חוקרים מחברת מיקרוסופט מאפשרת לקחת סרטון אשר צולם באמצעות מצלמת GoPro או גוגל גלאס תוך כדי תנועה, ולייצב אותו בצורה כזו שיהפוך לחלק לחלוטין, רציף ומהיר – במילים אחרות Timelapse בתנועה מתמשכת או Hyperlapse.

סרטוני Hyperlapse אינם דבר חדש. הם מאפשרים לייצר תנועה רציפה וחלקה עבור סרטוני Timelpase כאשר משך התנועה הנדרש הוא עשרות ומאות מטרים ולעיתים אף קילומטרים – דבר שכמובן איננו אפשרי לביצוע על ידי עזרים רגילים לצילום וידאו בתנועה כגון דולי או מסילות. אלא שמרבית הטכניקות המוכרות ליצירת סרטוני Hyperlapse הן מורכבות למדי (ראו הסבר לדוגמא באתר הבת שלנו LensVid). הטכניקה החדשה, אף שהיא עצמה מבוססת על טכנולוגיה מורכבת ביותר עשויה לאפשר בעתיד יצירה של כלים אוטומטיים אשר ידרשו בסך הכל הזנה של סרטון ומספר הגדרות בסיסיות והעבודה המורכבת תתבצע על ידי האלגוריתם.

סרטון קצר המסביר את הרעיון הכללי של המחקר

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=SOpwHaQnRSY#t=65[/youtube]

תהליך העבודה אשר פותחה על ידי החוקרים של מיקרוסופט הוא רב שלבי ומורכב למדי (ניתן לקרוא עליו במעט יותר פירוט בעמוד המחקר באתר מיקרוסופט שם מופיע גם המאמר הטכני המלא).

בגדול נדרשו מספר שלבים עד לתוצאה הסופית, כאשר בתחילה יצר האלגוריתם נתיב וירטואלי אותו עברה המצלמה, בהמשך בוחן האלגוריתם את התמונות בסרטון בכדי לאתר אזורים חופפים בכדי לאפשר יצירה של תמונה יציבה ולבסוף מתבצע תהליך חיבור מחדש של התמונות במרווחי זמן שונים (כזכור מדובר בסופו של דבר ב-Timelpase הדוחס סרטון ארוך יותר – ולעיתים משעמם – לפרק זמן קצר יותר). בנוסף חייב להתבצע גם תהליך תיקון חשיפה בכדי למנוע שינויים קיצוניים במהלך הסרטון. בשלב האחרון הסרטון “מרונדר” מחדש ואת התוצאות אפשר לראות בדוגמאות המובאות בסרטון למעלה ובסרטון הארוך יותר למטה.

סרטון ארוך יותר המסביר את התהליך המורכב מאד שנדרש לפיתוח הטכנולוגיה החדשה (לא לסובלים ממחלת ים!)

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=sA4Za3Hv6ng[/youtube]

החדשות המעניינות בסיפור הנוכחי הן שהצוות עובד בימים אלו להפוך את הטכנולוגיה ליישום עבור משתמשי חלונות – אנחנו לפחות כבר לא יכולים להמתין.

כמה דוגמאות לתמונות “שרונדרו” מתוך הסרטונים במצבים שונים

MS-hyperlapse-1

ראוי להזכיר בהקשר זה כי המחקר פורסם במסגרת כנס SIGGRAPH 2014 המתקיים בימים אלו בוונקובר שבקנדה ומרכז את מיטב המחקר האקדמי בתחום התמונה הממוחשבת. רק לאחרונה פרסמנו כאן כתבה נוספת המבוססת על מחקר שהוצג בכנס וזכתה לחשיפה אדירה: “לראות בכדי להאמין – תוכנת עריכת התמונה עולה מימד“.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *