ראשי חדשות אינסטגרם "חוזרת בה" – לא תמכור תמונות משתמשים

אינסטגרם "חוזרת בה" – לא תמכור תמונות משתמשים

5
0

בעקבות רעש תקשורתי חסר תקדים בכל העולם פרסם במהלך הלילה מייסד אינסטגרם הודעת הבהרה על פיה אין לחברה כוונה (ומעולם לא הייתה לה), לעשות שימוש מסחרי בתמונות משתמשיה.

מוקדם יותר השבוע פרסמה אינסטגרם (כיום חלק מפייסבוק) הודעה על שינוי תנאי שימוש ומדיניות פרטיות, ממנה ניתן היה להבין כי החברה עשויה להשתמש מעתה בתמונות אותן העלו משתמשי השירות הפופולארי למטרות מסחריות, קידום מותגים וכו'. משתמשים רבים נזעקו לאחר שקראו את תנאי השימוש החדשים, אותם מתכננת אינסטגרם להכניס לשימוש בתוך כ-30 יום, וכלי תקשורת בכל רחבי העולם דיווחו על כך בהרחבה.

אינסטגרם – נאלצים לספק הבהרות

Instagram 1בעקבות הרעש (אשר גרר ללא ספק גם עזיבה של לא מעט משתמשים את השירות) החליט אחד ממיסדי השירות – Kevin Systrom לפרסם הודעת הבהרה בבלוג החברה אשר הוא מקווה כי תרגיע את המשתמשים ותוריד את הסיפור מן הכותרות.

Systrom כתב בבלוג כך:

Our intention in updating the terms was to communicate that we’d like to experiment with innovative advertising that feels appropriate on Instagram. Instead it was interpreted by many that we were going to sell your photos to others without any compensation. This is not true and it is our mistake that this language is confusing. To be clear: it is not our intention to sell your photos. We are working on updated language in the terms to make sure this is clear…. Instagram users own their content and Instagram does not claim any ownership rights over your photos. Nothing about this has changed.

פעם נוספת נראה שחשיפה תקשורתית גרמה לחברה גדולה להילחץ ולספק תגובה מהירה (ראו סיפור פליקר). בלי קשר לשאלה האם מדובר בטעות תמימה שנובעת מניסוח לקוי של עורכי הדין של החברה, או במשהו זדוני יותר, הסיפור מלמד אותנו שוב שרצוי מאד לעשות מאמץ ולנסות לקרוא את האותיות הקטנות להן אנו מסכימים מהר כל כך כשאנו נרשמים לשירותים שונים – בעיקר כאלו בהם אנו משתפים מידע אישי חשוב (וכמובן גם תמונות).

אנחנו בכל מקרה מבטיחים לא למכור את התמונות שלכם ללא אישור…

טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

5 תגובות

  1. אשה אחת מהיישוב

    19/12/2012 ב 12:25 PM

    ואיך אפשר בלי תיאוריית קונספירציה על מהלך "תחזיקו אותי" + "דין התנועה" מתוכנן מראש, שווה ערך להשקעה גדולה ביח"צ ופירסום?

    השב

  2. עידו גנוט

    19/12/2012 ב 12:35 PM

    אם זה הקמפיין שלהם זה הקמפיין הכושל בהיסטוריה – תגובות נזעמות מכל פינה ואין סוף אנשים שמתנתקים מהשירות ולא יחזרו לעולם…

    השב

  3. אדי

    19/12/2012 ב 4:29 PM

    מצד שני קשה להניח כיום שאיזשהו ניסוח משפטי מפולפל, יחמוק מכמה מיליוני עיניים, ויקבל ניתוח Off-Line ברמה שלא נופלת מהעו"דים הכי תחמנים שעובדים כיום ברטיינר של קונגלומרטים ענקיים כמו גוגל פייס בוק או אינסטגרם.

    – האם יש כבר הערכות ראשונות כמה משתמשי פייסבוק או אינסטגרם סגרו את הבסטה ?

    השב

  4. עידו גנוט

    19/12/2012 ב 7:49 PM

    אני מכיר אישית כמה אבל ספק אם נקבל מספרים – הרי לאינסטגרם עצמה אין עניין לפרסם נתון כזה ואיזה גורם אחר יכול לדעת נתון כזה?

    השב

  5. אדי

    20/12/2012 ב 12:06 AM

    אכן. חברה מסחרית יכולה גם לתבוע אדם פרטי על סמך מידע ורשומות שיש בידיה עליו באופן בלעדי.

    אין לו דרך לבחון או להפריך מידע שאין לו שליטה עליו.

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *