ראשי חדשות HandiZoom – זום חשמלי לעדשות רפלקס

HandiZoom – זום חשמלי לעדשות רפלקס

2
0

HandiZoom הוא מוצר קטן ומעניין המאפשר למצלמות רפלקס לזכות לתוספת המתחברת לעדשה ושולטת בזום של המצלמה באופן חשמלי (ממש כמו במצלמות קומפקטיות ובמצלמות אולטרה זום). השימוש העיקרי הצפוי – וידאו רפלקסי.

לא ממש קל לבצע פעולת זום חלקה בעת צילום וידאו. כידוע כל תנועה שאנו עושים כאשר אנו אוחזים בעדשה עצמה נוטה לגרום לתזוזות בלתי רצויות ורובנו לא מצליח לבצע סיבוב חלק מספיק של הטבעת אשר יראה טבעי. חברת VizTools פיתחה והציגה בתערוכת NAB 2012 אבטיפוס ראשוני של פיתרון מעניין בשם HandiZoom המאפשר לבצע זום באמצעות כפתורים המצויים על התקן המתחבר לעדשה (בדומה ל-Follow Focus אך בגרסה שונה מעט). ההתקן יודע לבצע עוד מספר פעולות כמו שינוי מהירות הזום, צילום סטילס והתחלה או הפסקה של צילום וידאו והגדלה לצורך בדיקת פוקוס.

סרטון אותו צילמו cinema5D בתערוכת NAB 2012 עם נציג חברת VizTools

[vimeo]https://vimeo.com/40562443[/vimeo]

בשלב זה מדובר באבטיפוס בלבד והחברה מחפשת כרגע יצרן לחבור אליו בכדי להוציא את המוצר לפועל. לדברי VizTools המוצר הסופי צפוי להיות קטן יותר ופעולת המיקוד אמורה להיות חלקה עוד יותר.בשלב זה לא מדובר על מוצר אותו ניתן לרכוש ויעברו לפחות 9 חודשים עד שדוגמאות ראשונות ימצאו את דרכן לשוק.

ה-HandiZoom – זום רפלקסי בלחיצת כפתור – בלי רעידות

HandiZoom 1

אנו חושבים שהמוצר הסופי חייב לכלול גם מנגנון מקביל לשליטה בפוקוס שאחרת הפיתרון שנקבל הוא חלקי בלבד.

פרטים נוספים ניתן למצוא באתר חברת VizTools (ובפרוספרט הבא – PDF).

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

2 תגובות

  1. Avatar

    משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    19/04/2012 ב 8:23 AM

    זום אפשר לעשות בשלב העריכה מוצר לא מעניין

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    19/04/2012 ב 9:48 AM

    ואין פגיעה באיכות? ומה על עדשות ארוכות יותר?

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *