ראשי חדשות מתאם חכם בין עדשות קנון ל-Sony NEX

מתאם חכם בין עדשות קנון ל-Sony NEX

0
0

מרבית המתאמים לעדשות הנמכרים בשוק הם פיסות מתכת פשוטות למדי המאפשרות לחבר עדשה של חברה אחת למצלמה של חברה אחרת. בעבר עדשות היו רכיבים אופטיים בלבד שלא העבירו וקיבלו מידע מן המצלמה ולא הצריכו מתאמים מתקדמים, אלא שכיום בעידן בו עדשות כוללות מייצבים, מנועים אולטרסוניים ולא מעט אינפורמציה עוברת בינן לבין המצלמה, המתאמים הפשוטים כבר אינם מספקים את הסחורה. לשוק הגיע לאחרונה מתאם עדשה חכם המאפשר חיבור עדשות קנון על גופי מצלמות סוני NEX אשר הפכו בשנה האחרונה לפופולאריות למדי גם בישראל. אנו מביאים את כל הפרטים.

המתאם החדש, פרי שיתוף פעולה בין שתי חברות – Conurus הקנדית ו-Metabones הפועלת ביפן, אמנם איננו מאפשר יכולות פוקוס אוטומטי (תכונה אשר כמעט ולא ניתן למצוא במתאמים בלתי רשמיים), אך מאפשר שליטה מלאה על הצמצם מהמצלמה ואף ניצול של תכונות מערכת הייצוב המובנית בחלק מעדשות קנון (דבר מורכב יחסית המחייב העברת חשמל מן המצלמה אל העדשה). בנוסף מאפשר המתאם העברה של מידע מלא מן העדשה למצלמה (המופיע בקובץ ה-EXIF) ומאפשר בנוסף שימוש בכל מצבי הצילום הידניים למחצה והידניים (M, P, S, A). גם בעדשות של חברות צד שלישי (סיגמא, טמרון וכו’) התואמות לתושבת ה-EF-S של קנון.

סוני NEX עם המתאם החדש

Canon EF Lens to Sony NEX Smart Adapter 3בנוסף לכל אלו כולל המתאם כפתור מיוחד הפותח את הצמצם לרווחה לצורך ביצוע מיקוד עדין ב-Live View. מחירו של המתאם צפוי לעמוד על כ-400 דולר (לא זול) ובשלב זה נראה כי שתי היצרניות אינן עומדות בקצב ההזמנות.

מתאם חדש – גם המייצב יעבוד

Canon EF Lens to Sony NEX Smart Adapter 2

פרטים נוספים ניתן למצוא באתר חברת conurus.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *