ראשי חדשות בלעדי: Getty Images תסקר את האולימפיאדה בתלת מימד

בלעדי: Getty Images תסקר את האולימפיאדה בתלת מימד

0
0

רבים רואים בטכנולוגיית צילום הסטילס בתלת מימד לא יותר מגימיק, אך הצהרתה האחרונה של סוכנות הצילום החשובה בעולם – Getty Images כי בכוונתה לשלוח לאולימפיאדת לונדון אשר תפתח בשנה הבאה שורה של צלמים ייעודיים אשר יצלמו את המשחקים בתלת מימד, עשויה להקפיץ את התחום כמה צעדים קדימה.

זאת איננה הפעם הראשונה בו משגרת סוכנות Getty Images צלמים לסקר אירוע גדול בתלת מימד. במסגרת אירועי החתונה המלאכותית שנערכה לא מזמן באנגליה שלחה החברה מספר צלמים לתעד את האירוע בתלת מימד. אלא שבמסגרת האולימפיאדה צפוי כל נושא התיעוד בתלת מימד לעלות שלב כאשר אל 60 הצלמים המקצועיים של Getty Images אשר יתעדו את המשחקים יצורפו מספר צלמים ייעודיים לתחום התלת מימד.

אילוסטרציה של האצטדיון האולימפי בלונדון

Olympics 2012 1

צוות MegaPixel ערך שיחה קצרה עם Kylie Taylor  – מנהלת התקשורת של חברת Getty Images באנגליה במטרה ללמוד יותר על תוכניות החברה בתחום הסיקור התלת מימדי.

ש: באיזה ציוד תשמשו לצילום תלת מימד באולימפיאדה?

ת: בהתבסס על הניסיון הרב שצברנו באירועים שונים דוגמת החתונה המלכותית, Getty Images תסקר את אולימפיאדת לונדון 2012 בתלת מימד עם ציוד של ניקון כמו גם ציוד שנבנה במיוחד לצורך האירוע. כל תמונה תעבור עיבוד בכדי לשפר את איכותה ותהיה זמינה ללקוחותינו בטווח זמן של שעות.

ש: האם תוכלי להרחיב על טיב הציוד והאם הכוונה לצילום סטילס או וידאו תלת מימדי?

ת: הכוונה היא בהחלט לצילום סטילס תלת מימדי. בנוגע לשאלת הציוד בשל נושאים הנוגעים לסודיות עסקית אין לנו רשות לפרט יותר מכך בשלב זה.

שעון עצר מיוחד הסופר לאחור לקראת המשחקים האולימפיים בכיכר טרפלגר בלונדון – נחשו מתי צולמה התמונה (צילום: עידו גנוט)

Olympics 2012 2

למרות ניסיונותינו לא הצלחנו להוציא מגברת Taylor  מידע לגבי האופן המדויק בו יתבצעו הצילומים (האם למשל יעשה שימוש במתקן הכולל זוג מצלמות זו ליד זו, או בשיטה עריכתית כלשהי או לחילופין שימוש בעדשת תלת מימד מיוחדת כמו ה-LUMIX G 12.5mm / F12 של פנסוניק – אם כי בשיחה הובהר לנו במפורש כי עיקר הציוד שייך לניקון). אפשרות אחרת ומסקרנת אף יותר (אם כי ספקולטיבית) היא כי ניקון העמידה לרשות Getty Images מצלמות אשר אינן זמינות כרגע בשוק אך יהיו זמינות לקראת האולימפיאדה ומאפשרות יכולות צילום תלת מימד (הבעיה עם אפשרות זו היא ש-Getty Images כבר צילמה כאמור אירוע מרכזי בתלת מימד – החתונה המלכותית, וספק אם חברת ניקון תרשה כי צלמים יפעלו במקום כה פומבי עם מצלמות שטרם נחשפו לקהל הרחב). אנו נאלץ כפי הנראה להמתין עד לאולימפיאדה בכדי לקבל תשובות.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *