ראשי חדשות הכרזות מוצרים לייקה: M9-P ועדשת Super-Elmar-M 21mm f/3.4

לייקה: M9-P ועדשת Super-Elmar-M 21mm f/3.4

1
0

חברת לייקה ממשיכה במסורת ארוכת השנים של הכרזות על מוצרי יוקרה. הפעם גרסה משודרגת של מצלמת הריינג’פיינדר – M9 עם מספר שינויים קוסמטיים ומסך חדש בעל “זכוכית” עמידה במיוחד וציפוי שאמור לצמצם החזרת אור לצפייה בתמונות גם בשמש חזקה. משתמשים קיימים של מצלמות החברה עשויים דווקא להעניין יותר בעדשת ה-Super-Elmar-M 21mm f/3.4 ASPH החדשה אשר הוכרזה אף היא וצפויה להצטרף לליין העדשות הרחבות של החברה.

מה עושה חברה שכבר הכריזה על מצלמה מטיטניום ורוצה ליצור דגם חדש? מוצאת חומר נדיר ויקר אף יותר לשלב בדגם החדש. במקרה זה החליטה לייקה ללכת על ספיר – ציפוי מגן מחומר זה מגן על המסך של דגם ה-M9-P ונועד למנוע שריטות. חברת לייקה מספרת כי את החומר עיבדה בתהליך מיוחד אשר בוצע כולו באמצעות מכונות בעלות ראש יהלום בשל אופיו של החומר. בנוסף מצופה הקריסטל בחומר המונע החזרים בכדי לאפשר צפייה גם בתאורה חזקה במיוחד (את מידת יעילותו של הציפוי נאלץ לבדוק כנראה באחת התערוכות הבאות).

מי לקח לי את הנקודה האדומה – לייקה M9-P

Leica M9 P front

המפרט המלא של ה-M9-P זהה למפרט של ה-M9 המקורית (מסיבה זו גם לא טרחנו להוסיפה למערכת המפרטים של האתר) אך מבחינה חיצונית איבדה המצלמה את הנקודה האדומה המפורסמת של לייקה ובמקומה קיבלה כיתוב על חלקה העליון של המצלמה. ל-M9-P שתי גרסאות – כסופה או שחורה ומחירה צפוי לעמוד על קרוב ל-8000 דולרים.

ספיר במקום זכוכית – על יוקרה משלמים

Leica M9 P LCD

מעט יותר מסקרנת לטעמנו היא עדשת ה-Super-Elmar-M 21mm f/3.4 ASPH הרחבה עליה הכריזה לייקה אמש. זאת היא העדשה השנייה בסדרת ה-Super-Elmar-M (הראשונה היא ה-SUPER-ELMAR-M 18 f/3.8 ASPH אשר הוכרזה ב-2009) והיא כוללת אלמנטים אספריים (סימול ASPH) לשיפור החדות ומניעת פגמים/אברציות בתמונה. לייקה מייעדת את העדשה לצילום נופים וארכיטקטורה אך גם למשימות עיתונאיות שונות. העדשה עצמה קטנה וקלה מאד (פחות מ-300 גרם משקלה) והיא כוללת Hood מתכתי (מלבני) ניתן להסרה.

רחבה חדשה

Super Elmar M 21mm f3.4 ASPH side 2

מחירה של העדשה יעמוד על כ-3000 דולרים והיא צפויה להיות זמינה החל מחודש יולי הקרוב.

HOOD מלבני ממתכת

Super Elmar M 21mm f3.4 ASPH front

המפרט המלא של ה-Leica Super Elmar M 21mm f/3.4 ASPH מצוי במערכת המפרטים של האתר (הכוללת פירוט מלא של כל עדשות לייקה מאז 1994).

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

תגובה אחת

  1. Avatar

    אוראל

    23/06/2011 ב 9:37 PM

    חלוםםםם…..

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *