ראשי חדשות צלם העיתונות Tim Hetherington נהרג בלוב

צלם העיתונות Tim Hetherington נהרג בלוב

0
0

צלם העיתונות Tim Hetherington נהרג אמש בלוב בעת שסיקר קרבות בין תומכי קדאפי למתנגדיו באזור העיר מיסרטה. מותו דווח על ידי אחד מעמיתיו באתר פייסבוק ועורר זעזוע ותדהמה בקרב רבים אשר הכירו את הצלם המוערך וזוכה הפרסים.

Hetherington נולד וגדל בליברפול. את לימודיו בספרות עשה באוניברסיטת אוקספורד לשם חזר באמצע שנות ה-90 בכדי להתמחות בצילום עיתונות. בשנים האחרונות התגורר בניו יורק ומשם יצא לגיחות צילום במערב אפריקה תוך שהוא מתעד מהומות והפרות זכויות אדם במדינות דוגמת ליבריה, סיארה לאון וניגריה. בזמן מלחמת האזרחים בליבריה היה Hetherington אחד משני העיתונאים היחידים אשר חיו מאחורי קווי המורדים – דבר שהביא לכך שנשיא ליבריה צ’רלס טיילור הוציא כנגדו גזר דין מוות.

Tim Hetherington (צילום: Matt-Stuart/Vanity Fair)

Tim Hetherington by MATT STUART

בשנת 2006 ערך Hetherington הפוגה ושימש כחוקר מיוחד מטעם האו”ם בנושא הסנקציות על ליבריה. שנה מאוחר יותר זכה ב-World Press Photo היוקרתי על תמונתו המתעדת חייל אמריקני מחזיק את פניו בידו בעקבות קרב שנערך באפגניסטן. Hetherington עצמו ביקר מספר פעמים באפגניסטן וערך מספר סרטים דוקומנטריים אודות המלחמה המתנהלת שם אשר שודרו בערוץ ABC האמריקני. בשנים האחונות צילם עבור המגזין Vanity Fair.

לוחם בליבריה (צילום: Tim Hetherington)

Tim Hetherington 1

יום לפני מותו הספיק Hetherington לשלוח מסר בטוויטר בו כתב כי הוא מצוי עם כוחות של המורדים בעיר מיסרטה ומופגז על ידי כוחותיו של קדאפי וכי מטוסי NATO אינם מסייעים להם. יום מאוחר יותר הוא נפגע מרקטת RPG ונהרג.

משגרי מרגמות בליבריה – תמיד בקו האש (צילום: Tim Hetherington)

Tim Hetherington 2

בשבועות האחרונים נפגעו עיתונאים וצלמים רבים בלחימה הקשה בלוב. מוקדם יותר השבוע פרסמנו ידיעה מיוחדת אודות צלם העיתונות John Moore אשר בילה את השבועות האחרונים בין ההפגנות במצרים, המהומות בבחריין והקרבות בלוב אותם תיאר כקשים והמסוכנים בקריירת צילום המלחמות הארוכה שלו ב-20 השנים האחרונות.

עדכון – 21/4/2011, 11:00 – על פי ידיעות המתפרסמות כעת בנוסף ל-Hetherington מצא את מותו בתקרית העיתונאי האמריקני Chris Hondros אשר צילם עבור סוכנות Getty Images ונפצעו עוד מספר עיתונאים אשר התחבאו ככל הנראה יחדיו מאחורי קיר באזור הקרבות כשזה נפגע מפצצת מרגמה או רקטת RPG (דיווח נוסף על התקרית ברשת SKY כולל סרטוני וידאו).

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *