ראשי מגזין John Moore – מלחמה, יד ראשונה מצלם

John Moore – מלחמה, יד ראשונה מצלם

0
0

בעולם ההולך ונעשה אלים משנה לשנה אין מחסור בצלמים אמיצים היוצאים לסקר את הקטל ממקור ראשון. אלא שאם הייתה התמודדות על תפקיד צלם העימותים הבינלאומי הפורה ביותר John Moore האמריקני היה ללא ספק אחד המתמודדים הבולטים. זוכה פרס פוליצר ואין ספור פרסים אחרים, מור הספיק לצלם (ולהינצל באורח נס) כמעט מכל אזור סכסוך מרכזי על פני כדור הארץ ב-20 השנים אחרונות. לפני שבועות ספורים שב ממשימת צילום ארוכה בת שישה שבועות אשר זרקה אותו פעם נוספת אל לב התבערה והפעם בקהיר הבוערת, בחריין הגועשת ולוב הנלחמת. בכדי לתאר כמה מחוויותיו פרסם Moore סרטון המורכב כולו מתמונות מדהימות אותן צילם במסגרת התקופה.

John Moore גדל בטקסס בה התחנך והחל לעבוד ב-1991 כצלם עבור גוף התקשורת Associated Press (המוכר לרבים בקיצור כ-AP). בתקופה זאת הספיק לבקר כמעט בכל אזור סכסוך מרכזי על פני כדור הארץ ובכלל זה בניקרגואה, הודו, דרום אפריקה, מקסיקו ומצרים. לאחר 14 שנה עבר Moore לעבוד בשנת 2005 עבור Getty Images אשר שלחה אותו גם למשימה הנוכחית.

לאלו המחפשים את הזווית הישראלית נספר כי באחד הראיונות אותם נתן בשנים האחרונות סיפר Moore על מקרה שהתרחש בזמן מלחמת לבנון השנייה בה עמד בסמוך לג’יפ האמר ישראלי. הג’יפ הותקף על ידי כוח של החיזבאללה אשר שיגר לעברו רקטת RPG והתפוצץ. Moore יצא מהתקרית ללא פגע. זאת לא הייתה הפעם הראשונה. לפני כן הספיק להתחמק ברגע האחרון ממטען בשעה שנסע עם כוח מרינס אמריקני בעירק ולהיחלץ בעור שיניו מהפיצוץ שהרג את נשיאת פקיסטן לשעבר בנזיר בוטו (ותוך כדי הפיצוץ גם לצלם).

בלב התבערה – רגע הפיצוץ שקטל את בנזיר בוטו (קרדיט: John Moore Getty Images)

John Moore Getty Images butto

בשנת 2005 זכה Moore בפרס פוליצר על התיעוד שהביא (יחד עם שורה של צלמים אחרים, רובם ערבים) מהמלחמה בעירק. עם פרוץ המשבר הכלכלי ב-2008 שב Moore לארה”ב שם תיעד היבטים אנושיים שונים של המשבר אך לא עזב את הזווית המלחמתית וצילם פרויקטים שונים הנוגעים לשכול האמריקני כתוצאה מהמלחמות בעירק ואפגניסטן (נושא רגיש מאד במיוחד בארה”ב).

אלמנה על קבר בעלה הלוחם שנהרג בעירק – התמונה זכתה בפרס ראשון בתחרות POYi (קרדיט: John Moore Getty Images)

John Moore Getty Images 1

כאמור לפני מספר שבועות נשלח שוב למזרח התיכון לתעד את שורת המהפכות המתחוללות בה ואת סיפורו ריכז לסרטון אשר פורסם ברשת ובאתר האינטרנט של ה-PBS. דבריו של Moore אולי נשמעים לאקוניים מעט אבל התמונות יותר ממכפות על כך:

תמונות נוספות של Moore ניתן למצוא באתר האינטרנט של חברת Getty Images.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *