ראשי חדשות הכרזות מוצרים אולימפוס מכריזה על PEN Lite E-PL1s ועדשת קיט חדשה

אולימפוס מכריזה על PEN Lite E-PL1s ועדשת קיט חדשה

0
0

השמועות דיברו על גרסה חדשה של ה-PEN E-PL1 (אותה סקרנו כזכור מוקדם יותר השנה) כבר למעלה משבוע, והיום אומתה השמועה וגרסה עם שיפורים קלים (מאד) הוצגה עבור השוק היפני. מה שעשוי לעניין קהל נרחב יותר היא דווקא גרסה חדשה לעדשת הקיט של המצלמה, ה-14-42 מ”מ אשר זכתה למקצה שיפורים משמעותי יותר.

בפברואר 2010 השיקה חברת אולימפוס את ה-PEN E-PL1 מצלמה זו נועדה לשמש מצלמת כניסה רפלקסית (חסרת מראה) זולה, קטנה, פשוטה וקלה. היום השיקה אולימפוס (לשוק היפני בלבד) גרסה משודרגת של המצלמה המקורית המכונה PEN Lite E-PL1s. הדגם החדש אשר צפוי להיות זמין החל מראשית דצמבר 2010 כולל סוללה חדשה (BCS-5 במקום סוללת ה-BCS-1 הנוכחית התומכת בתקני בטיחות משופרים אך בעלת קיבולת נמוכה במעט, אם כי מספר התמונות בין הטענה להטענה נותר זהה – 290) וכן שיפור ברגישות המקסימאלית המוצהרת – 6400 ISO במקום 3200 ISO בדגם המקורי.

אולימפוס E-PL1s בשחור:

olympus epl1s black

בעוד השיפורים בגרסת המצלמה החדשה מינוריים למדי ובכל מקרה רלוונטיים לשוק היפני בלבד, עדשת הקיט החדשה, ה-M.Zuiko Digital 14-42mm II 1:3.5-5.6 דווקא מביאה עימה מספר חידושים מעניינים. ראשית הדגם החדש קל מקודמו ב-25% – הישג מרשים עבור עדשה אשר הייתה קלה מאד מלכתחילה (משקל הדגם החדש יעמוד על 112 גרם בלבד) משמעותי יותר הוא השיפור (לטענת אולימפוס) במהירות הפוקוס של העדשה. לאלו אשר זוכרים את הביקורת שלנו, נושא מהירות הפוקוס היה ונותר אחת הבעיות המרכזיות של המצלמה (והעדשה) המקוריים. שדרוג הקושחה שיפר את הנושא אך לא פתר את הבעיה לחלוטין והפוקוס נותר איטי באופן יחסי. תוספת נוספת נוגעת לנושא הוידאו. מלבד נושא הפוקוס הזכרנו בסקירה שלנו כי בעת צילום וידאו היו לעיתים הפרעות מסוימות בעיקר בעת שימוש בזום. הדגם החדש של העדשה זכה לקבל מאולימפוס תוויות הנושאת את הקיצור MSC או Movie & Video Compatible ואנו מניחים שאולימפוס עשתה מאמץ לנטרל את הבעיות בהן נתקלנו. יהיה מעניין לראות בהמשך עד כמה משמעותיים השיפורים בפוקוס וביכולת צילום הוידאו.

אולימפוס E-PL1s  – מבט אחורי:

olympus epl1s back

אנו מבררים כרגע מול חברת אלודה (יבואנית מוצרי אולימפוס בישראל) האם גרסת העדשה החדשה צפויה להגיע ארצה בעתיד הקרוב ואם כן מה יהיה מחירה.

המפרט המלא של ה-PEN Lite E-PL1s כבר מצוי במערכת המפרטים של האתר  המפרט המלא של ה-M.Zuiko Digital 14-42mm II 1:3.5-5.6 נמצא אף הוא באתר ולאלו המעוניינים להשוות בין העדשה הישנה לחדשה מומלץ להציץ בקישור הבא.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *