ראשי חדשות הכרזות מוצרים ניקון מציגה: עדשת מאקרו ייעודית לחיישני APS-C

ניקון מציגה: עדשת מאקרו ייעודית לחיישני APS-C

0
0

ה-D3S אשר הוכרזה אתמול תפסה את מרכז הבימה אלא שיחד עימה הכריזה חברת ניקון על עדשה חדשה ה-AF-S DX Micro NIKKOR 85mm f/3.5G ED VR. עדשה זאת היא ככל הנראה עדשת המאקרו (מיקרו על פי הטרמינולוגיה של חברת ניקון) הייעודית הראשונה (וודאי של ניקון) עבור מצלמות בעלות חיישן קטן (APS-C).

היתרון המרכזי של עדשות ייעודיות למצלמות בעלות חיישנים קטנים הוא הגודל ועוד יותר מכך המשקל. עדשות המיועדות למצלמות אלו צריכות לכסות חיישן קטן  יותר ולפיכך הן לרוב קטנות וקלות באופן משמעותי ממקבילותיהן הסטנדרטיות (המיועדות לפורמט מלא). במקרה הנוכחי ה-85 מ”מ החדשה של ניקון שוקלת 355 גרם בלבד – פחות ממחצית משקלה של ה-AF-S VR Micro-Nikkor 105mm f/2.8G IF-ED – עדשת המאקרו בפורמט מלא של ניקון (אם כי ההשוואה איננה הוגנת לחלוטין מן הסתם שום שה-105 היא בכל זאת עדשה בעלת אורך מוקד וצמצם גדולים יותר).

נתון מאכזב מעט קשור לצמצם של ה-85 מ”מ החדשה – רבים קיוו אולי שניקון ייצרו גרסה מוקטנת של ה-105 עם צמצם דומה (f2.8) בגרסת DX. בפועל בחרה ניקון בצמצם קטן יותר (f3.5) מה שעשוי לפגוע במידת מה בצלמים המעוניינים לעשות שימוש בעדשה למטרות שמעבר לצילום מאקרו בלבד (פורטרטים וכו’).

ל-85 מ”מ החדשה יחס הגדלת מאקרו 1:1 (בעת צילום מאקרו גודלו של אובייקט המוקרן על החיישן זהה לגודלו במציאות). יצרנים רבים מסווגים כעדשות מאקרו גם עדשות בעלות יחס הגדלה של 1:2 (הגודל המוקרן על החיישן יהיה חצי מגודלו במציאות) ואף למעלה מכך. ליחס הגדלה של 1:1 יתרון משמעותי מבחינה זו וה-85 מ”מ החדשה ממשיכה בקו הכללי של עדשות המאקרו של ניקון אשר כולן (ארבע במספר בזמן כתיבת שורות אלו) מספקות יחס זה.

ה-85 מ”מ כוללת את מרבית הטכנולוגיות המתקדמות שיש כיום לחברת ניקון להציע ובכלל זה מנוע פיקוס מובנה אולטרסוני (Silent Wave Motor), מערכת ייצוב מדור שני (VR II) וכמובן מערכת פיקוס ידנית ואטומטית (כמקובל במרבית העדשות המודרניות). חיסרון קטן נוסף של העדשה על פני עדשת המאקרו 105 מ”מ הוותיקה יותר של ניקון הוא היעדרו של הציפוי הננו-קריסטלי למניעת החזרים (Nano Crystal Coating).

בשורה התחתונה ולמרות סוגיית הצמצם (והציפוי) ניקון הוכיחה שוב כי היא מחוייבת לפורמט ה-DX והעדשה הנוכחית צפויה להשלים עוד פער חשוב בליין העדשות של החברה. לא פחות חשוב כמובן הוא עניין המחיר – ה-85 מ”מ החדשה צפויה להימכר בחו”ל במחיר 529 דולר החל מחודש דצמבר (לא זול, ועם זאת כמעט חצי ממחירה של ה-105 בחו”ל).

את המפרט המלא של ה- AF-S DX Micro NIKKOR 85mm f/3.5G ED VR ניתן למצוא באתר.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *