ראשי מבזקים עדכון קושחה 1.1 משפר את משך צילום הוידאו באיכות גבוה בקנון EOS R5 – אך האם זה מספיק?

עדכון קושחה 1.1 משפר את משך צילום הוידאו באיכות גבוה בקנון EOS R5 – אך האם זה מספיק?

0
0

אף שה-EOS R5 עוד לא נמכרת רשמית בחנויות בכל העולם, בחברת קנון החליטו להשיק גרסת עדכון קושחה עבור אלו שהמצלמה כן נמצאת בידם (בעיקר עיתונאים ומספר נציגים של החברה ברחבי העולם) ואפשר להניח שמרבית המצלמות שיגיעו לשוק ישתמשו בגרסת הקושחה החדשה. ישנם מספר שיפורים רשמיים אליהם מתייחסת קנון בעדכון הקושחה אבל כפי שמספר נסיינים זריזים כבר הספיקו לבחון ישנו גם שיפור חשוב הקשור לנושא ההתחממות בעת צילום וידאו – עד כמה השיפור משמעותי – המשיכו לקרוא.

אנו התייחסנו כאן לבעיות המשמעותיות בצילום וידאו באיכות גבוהה (8K ו-4K HQ האיכותי) עם ה-EOS R5 במספר ידיעות כולל לאחרונה בסיקור אשר כלל פיתרון פשוט במיוחד (לטעמנו די מביך מנקודת מבטה של קנון) הכולל שימוש בקיסם שיניים וסלוטייפ בכדי להאריך משמעותית את משך הקלטת הוידאו האיכותי במצלמה. כל אלו מצביעים בבירור על כך שהחברה בחרה במודע לקצר את משך הקלטת הוידאו (ובעיקר את זמני החזרה לצילום אחרי שזה הופסק כתוצאה מהתחממות) באופן מכוון (מומלץ לקרוא את הידיעה האחרונה שלנו בנושא – כאן).

לא צריך יותר כלובי קירור למצלמה?

canon r5 tilta

בעדכון הקושחה החדש עבור ה-EOS R5 (גרסה 1.1) מציינת קנון את השיפורים הבאים:

  • פעולת המייצב במספר עדשות RF בעת צילום וידאו שופרה.
  • תיקון הצגת זמן נותר בעת צילום וידאו כאשר המשתמש לא הגדיר Date/Time/Zone במצלמה.
  • שיפור בזמן הגישה בעת שימוש בכרטיסי CFexpress  מדגמים מסויימים.
  • שיפור החיבוריות בהתחברות דרך FTP.
  • תיקוני שפה בתפריטים.
  • תיקונים הקשורים במדידת טמפרטורה של המצלמה והדלקה וכיבוי במצב צילום וידאו.

הסעיף האחרון הדי מעורפל יש לאמר (מנוסח אגב באנגלית כך: Temperature detection and shooting time control in video shooting have been improved. In addition, the total shooting time when the short-time recording and power-on/off are performed repeatedly at room temperature is improved.), הוא כנראה הלב של השיפורים בגרסה 1.1.

על פי הבדיקות שערכו ג’ורדן דרייק וגורדון לאנג יש בהחלט שיפור בקושחה החדשה – במרבית מצבי הצילום כ-5-10 דקות יותר עד להתחממות (זה נשמע הרבה יותר טוב מבחינת קנון כשמדובר באחוזים כי המספרים נותרו נמוכים יחסית) וגם זמני ההתקררות השתפרו במספר דקות אם כי לצילום מקצועי להניח את המצלמה בצד להתקרר למשך שעה תמורת פחות מ-20 דקות נוספות של צילום הוא עדיין מספר מאד בעייתי. אבל כמובן כל שיפור הוא מבורך.

אגב בשיחה עם גורדון לאנג הסבירה קנון כי ההתחממות ב-EOS R5 נמדדת על ידי 3 חיישני טמפרטורה שונים ומחושבת גם באמצעות טיימר (כן, קנון מודה בקיומו של אותו טיימר מפורסם שהוצאת הסוללה הפנימית מאפסת).

ידידנו ג’ורדן דרייק מ-DPR על הקושחה החדשה וההתחממות

גורדון לאנג על הקושחה החדשה

 

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *