ראשי מבזקים הכרזות חדש מקנון: סרטוני הסבר להפעלה מתוך המצלמה

חדש מקנון: סרטוני הסבר להפעלה מתוך המצלמה

4
0

חברת קנון הכריזה על פרויקט חדש – סדרת סרטוני הסבר אותם ניתן להוריד בחינם ולהפעיל מתוך המצלמה אשר מדגימים היבטים שונים של תפעול המצלמה. המצלמה הראשונה אשר זוכה לסדרת מדריכים שכזו היא דווקא ה-1D X.

חברת קנון פרסמה לאחרונה לא פחות מ-18 סרטונים בני מספר דקות כל אחד אותם ניתן להוריד ללא עלות (או הרשמה) ישירות מאתר החברה, להעתיק לכרטיס זיכרון ולהציג על המסך של מצלמת ה-1D X. אם טרם רכשתם את ה-1D X שלכם אבל אתם מעוניינים לראות את הסרטונים (או שאתם סתם סקרנים כמונו) תוכלו להוריד ולהפעיל את הסרטים ללא קושי גם על המחשב.

הרעיון הכללי מסקרן ועל פניו חיובי למדי – סרטונים קצרים אשר יציגו כיצד להפעיל תכונות חשובות במצלמה. אלא שכמה דברים נראים לנו מעט מוזרים שלא לומר בעיתיים:

  • קנון בחרה דווקא ב-1D X כמצלמה הראשונה לנסות עליה את הקונספט החדש. אף שמדובר במצלמה מורכבת מאד בעלת תכונות רבות, היא פונה לקהל היעד המקצועי ביותר של החברה אשר לרוב זקוק למעט הנחיות בנוגע לתפעול. היינו יכולים לצפות כי החברה תתחיל דווקא במצלמות הכניסה כמו ה-650D החדשה לדוגמא (אגב אין אינדיקציה ברורה כי קנון מחוייבת למהלך עבור כל הליין שלה ואנו ננסה לברר זאת מול נציגי החברה).
  • אף שהרעיון של סרטונים אותם ניתן להפעיל ולראות על מסך המצלמה עצמו הוא מעניין – יש לו גם מספר חסרונות. צפיה בסרטון הינה עניין פסיבי. בזמן הצפיה לא ניתן לנסות ולהפעיל את התכונות השונות הנלמדות בסרטון (לעומת למשל הצגה של הסרטון על מסך המחשב או אפילו במכשיר סלולרי לדוגמא).
  • קונספט אחר שקנון לא ניסתה (אפשר להניח משום שהוא מורכב בהרבה ודורש השקעה לא קטנה בפיתוח) הוא סרטונים אינטראקטיביים – סרטונים אשר ילמדו את המשתמש להפעיל פונקציות שונות במצלמה תוך כדי שימוש בה – למיטב ידיעתנו לא קיימת כיום יכולת דומה בשום מצלמה בשוק.
  • בהמשך לנקודה הקודמת – מחירי הזיכרונות לאחסון כיום זולים מאד. קנון יכולה לשלב בקלות 2 או 4 ג’יגה של סרטונים אינטראקטיביים על המצלמה עצמה על ידי הוספת זיכרון מובנה למצלמות רפלקס המיועד למטרה זו.

תמונה מתוך סרטון העוסק ב-AF Area Selection ב-1D X

1D X tuturial video

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות

4 תגובות

  1. Avatar

    yitzy

    19/07/2012 ב 11:07 AM

    אממ לא ממש המצלמה הראשונה
    יש גם ב5D2, 1D4, 7D, 60D, 5D3

    https://learn.usa.canon.com/resources/articles/2011/on_camera_tutorials_index.shtml

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    19/07/2012 ב 1:36 PM

    חידשת לנו. ואין לדגמי כניסה?!

    השב

  3. Avatar

    אדי

    24/07/2012 ב 4:03 AM

    קבצים ענקיים להורדה – כ 200 מגהבייט לקובץ

    השב

    • Avatar

      עידו גנוט

      24/07/2012 ב 1:46 PM

      דווקא לא משהו מיוחד – זה וידאו באיכות טובה למדי.

      השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *