ראשי מגזין מצלמות בפוטוקינה – 2010 קנון, ניקון ו…לייקה!

מצלמות בפוטוקינה – 2010 קנון, ניקון ו…לייקה!

2
0

בהמשך לסדרה אותה פתחנו בבלוג בחודש יולי 2010 אנו ממשיכים היום בסדרה הבוחנת את המצלמות בהן משתמשים צלמים (וחובבים) בערים שונות ברחבי העולם.

הפעם החלטנו לערוך פרק מיוחד אשר יוקדש למצלמות הנצפות ביותר בפוטוקינה 2010. הבדיקה אותה ערכנו הייתה מדגמית ורנדומאלית. ביום התערוכה האחרון קבע לו צוות MegaPixel את מושבו לפרק זמן של כשעה באחת הכניסות המרכזיות המובילות מה-Piazza (הכיכר המרכזית והסואנת בלב התערוכה) במטרה לספור כל מצלמה רפלקסית שנקראה בדרך ותוך כדי כך לבדוק את היצרנית.

הבדיקה כללה כ-100 מצלמות של צלמים שונים אשר עברו על פנינו ומן הסתם איננה מייצגת בהכרח את יחסי הכוחות בין היצרניות, ובכל זאת ניתן לראות בה מגמה ברורה אותה ראינו כבר במאמר הקודם אשר פתח את הסקירה מברצלונה.

Graph cameras in photokina

כפי שניתן לראות בגרף באופן צפוי למדי חברת קנון מובילה את הרשימה עם מחצית מן המצלמות ובעקבותיה חברת ניקון עם למעלה משליש. יתר המצלמות מתחלקות באופן המשקף מעט פחות במדויק ככל הנראה את החלוקה האמיתית בשוק האירופאי. חברת אולימפוס הגיע למקום השלישי כאשר מצלמות ה-PEN שלה נראו לא מעט בתערוכה. הסיבה לכך נובעת ככל הנראה ממהלך שיווקי חכם אותו עשתה החברה בתערוכה (ועליו דיווחנו גם מוקדם יותר בבלוג). במסגרת התערוכה אפשרה חברת אולימפוס השאלה של מצלמות PEN ומבקרים לא מעטים ניצלו את ההזדמנות ולקחו מצלמה “לסיבוב”.

נוכחות בולטת יחסית הייתה גם לפנטקס בסקר שלנו ובתערוכה בכלל (אף שהמותג מקודם מעט מאד בישראל, בעולם ישנה קהילת חובבים לא מעטה של החברה). בעתיד הקרוב אנו נביא הפתעה קטנה מן התערוכה הקשורה בחברת פנטקס ועשויה להסביר אולי מעט מן השינוי המתחולל לאחרונה בכל הנוגע לקו המוצרים של החברה. כך או כך, כפי שכבר כתבנו, אנו בהחלט התרשמנו לטובה מה-K-r וה-K5 בתערוכה (אם כי מדובר בהתרשמות בעירבון מוגבל אשר נמשכה זמן קצר בלבד ובתנאים מוגבלים למדי).

מצלמות רפלקס של סמסונג היו נדירות יחסית בתערוכה (אין זה מפתיע גם אולי לאור העובדה שהן קיימות בשוק חודשים ספורים בלבד), ליין הרפלקסיות (מצלמות ה-EVIL חסרות המראה) של פנסוניק היה מעט נפוץ יותר באופן כללי בתערוכה ונתקלנו במספר משתמשי GH1 ואפילו ב-GF1 אחת. הנוכחות של מצלמות חברת סוני אצל משתמשים בתערוכה, אף על פי שעלתה בבדיקה שלנו על שתי החברות האחרונות במעט הייתה נמוכה – וודאי באופן יחסי לנתח השוק המוכר שלה ברחבי העולם (סביב 10% ואף יותר בהתאם לאזור).

יצרנית קטנה יחסית שבלטה מאד בקרב משתתפים בתערוכה הייתה לייקה. במהלך התערוכה ראינו מספר דו סיפרתי של משתמשי לייקה – ריכוז מרשים מאד (וודאי ביחס למחיריהם של מוצרי החברה) אם כי לא מפתיע בהתחשב באירוע ובמדינה בה התקיים (חלק לא מבוטל מן המצלמות אותן ראינו אגב היו מדגם M9 החדש, ולמיטב ידיעתנו החברה לא ניהלה מדיניות השאלה חופשית בתערוכה).

הגרמנים אומרים כן ללייקה – M9 באחת המסעדות בפוטוקינה (צילום: עידו גנוט).

M9 photokina eating

אי אפשר לסיים ללא אנקדוטה – מלבד אי אלו מצלמות אנלוגיות איתן הסתובבו כמה וכמה צלמים בהם נתקלנו המצלמה המפתיעה ביותר בה נתקלנו הייתה דווקא ה-SD15 של חברת סיגמא (בתערוכה הוצגה כידוע ה-SD1 החדשה המהווה קפיצת מדרגה מצד החברה). למרות חיפושים מרובים לא נתקלנו בתערוכה באף צלם עם מצלמת GXR של חברת ריקו (גם נציגי יחסית הציבור של החברה עזבו את התערוכה מוקדם יחסית ולא הזדמן לנו לברר מולם מי קהל היעד של מוצרי החברה היפנית המוזרה).

תפיסה מפתיעה- סיגמא SD15 בתערוכה (צילום: עידו גנוט).

Sigma camera

אנו מתכננים להמשיך בסדרה גם בעתיד ולבחון מצלמות נפוצות במדינות וערים שונות ברחבי העולם.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

2 תגובות

  1. Avatar

    adam_99

    30/09/2010 ב 8:10 PM

    חחח כמה קנון שילמו לכם? 🙂

    וכל הכבוד לכם על הסיקורים! אני כבר מחכה לעוד וידאו מפוטוקינה!

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    30/09/2010 ב 10:58 PM

    הם שילמו בהטענת סוללות 🙂 הוידאו הבא כבר מוכן – יועלה בראשית שבוע הבא.

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *