ראשי מגזין מאחורי הקלעים של פוטוקינה 2010: סיכום היום השלישי

מאחורי הקלעים של פוטוקינה 2010: סיכום היום השלישי

0
0

היום השלישי של תערוכת הצילום הגדולה בקלן ואנו ממשיכים לדווח על ההתרחשויות לפני ומאחורי הקלעים.

היום עבר עלינו בשורה ארוכה (אולי הארוכה ביותר) של ראיונות. מוקדם בבוקר זכינו לפגוש נציגים מחברת פנסוניק איתם ערכנו ראיון וכן הצגה קצרה של כמה מן המוצרים החדשים של החברה בנים ה-GH2 החדשה (ממנה התרשמנו בקצרה בעיקר בזכות המסך האיכותי – מעבר לזה הקיים בדור ה-GH1 הנוכחי – זאת למרות הרזולוציה הזהה).

crumpler girlsתצוגת תיקים צבעונית

מפנסוניק יצאנו לפגישה וראיון עם חברת קנון. לאחר איחור קל (דווקא מצד נציגי החברה – התיאום בין פקידות הקבלה לנציגים בתערוכות גדולות רחוק מלהיות דבר מובן מאליו ואין זה פשוט למצוא נציג שאינו עונה או שומע את הפלפון כאשר מאות אנשים עוברים על כל מטר רבוע בכל מספר דקות).

הפגישה עם קנון הייתה ללא ספק המושקעת ביותר אותה ניהלנו ע כה בתערוכה. איתנו בחדר ישבו לא פחות מארבעה נציגים שונים (שני אנשי PR אשר השגיחו מקרוב על כל מילה הנאמרת ושני נציגים בכירים של החברה). מי שמצפה לסקופים מרעישים או מידע על מוצרים אשר טרם הוכרזו צפוי לאכזבה. היצרניות הגדולות רגישות מאד לכל מילה הנאמרת בראיון (ועל אחת כמה וכמה ראיון וידאו בו אפילו הבעות פנים עשויות להסגיר מידע). יחד עם זאת מבין השורות ניתן בהחלט ללמוד לא מעט על התנהלותה של החברה ויחסה לסוגיות שונות (במקרה של קנון למשל התרשמותנו האישית הייתה כי מדובר בחברה רצינית מאד – לפחות ככל שהדבר נוגע לקנון אירופה – אך עם זאת בירוקרטית מאד הפועלת לעיתים קרובות באיטיות רבה ושוקלת את צעדיה היטב לפני כל מהלך).

לאחר שסיימנו את עניינו עם חברת קנון המשכנו לחברת קרל זייס הגרמנית (וכן, בגרמנית הביטוי הנכון הוא צייס). החברה שחררה לאחרונה מספר מוצרים נלווים בניהם מקטבים ורצועה חדשה למצלמה בעלת מנגנון “כרית אויר” לנשיאה נוחה יותר. באופן לא מפתיע, מן ההתנסות הקצרה שערכנו עם עדשת ה- Distagon T* 1,4/35 החדשה של החברה יצאנו נפעמים מן החדות המתקבלת (את צילומי הניסיון ערכנו אגב על עדשה חתוכה לחצי אותה הביא נציג החברה לצורך הדגמה, טיפ: ניתן לצלם עם עדשה חתוכה – התמונה המתקדמת תהיה מלאה אך חדה פחות).

zeiss slice lensקרל זייס חתוכה

מזייס המשכנו ליצרנית עדשות נוספת- סיגמא. החברה עוברת בשנים האחרונות סוג של מיתוג מחדש ופניה לקהל מקצועי יותר בנוסף לזה של צלמים חובבים אשר היוו את הקהל המסורתי של החברה. הראיון עם סיגמא סיפק מספר נקודות מסקרנות (עוד על כך עם פרסום הראיון) אך מבחינתנו שניות לאחר סיום הראיון התברר כי הסוללות במצלמת ה-5D MKII שלנו (הכוללת גריפ ו-2 סוללות) החליטו לפתע להודיע כי הן עומדות להיגמר וזקוקות להטענה. כתוצאה מכך נאלצנו לבטל סקירה של מספר מוצרים אך כעת עמדה בפנינו דילמה – כיצד להמשיך את הראיונות הבאים במתוכננים להמשך היום.

לבסוף החלטנו לנהוג כישראלים ועם מעט חוצפה החלטנו לחזור לביתן של קנון ולברר האם נציגי החברה יהיו מוכנים להשאיל לנו זוג סוללות להמשך היום ובאותו הזמן להטעין את הסוללות שלנו. נציגי קנון התגלו כנדיבים במיוחד ובתוך מספר דקות היו בידינו שתי סוללות מלאות ויצאנו לדרכנו בשנית.

לקראת סוף היום הגענו לביתן של חברת סוני שם נתקלנו בהתנסות חדשה בתערוכה – ראיון עם נציג יפני (במקרה זה נציג האחראי דווקא על הפעילות באירופה ,עניין מפתיע בפני עצמו לטעמנו וזאת משום שנציגים אזוריים לרוב אינם בגדר “ייבוא חיצוני” במרבית החברות). היפנים אינם אוהבים בדרך כלל להתראיין באנגלית והדבר ניכר במידה מסוימת גם בראיון הנוכחי. במהלך הראיון לא תמיד הצלחנו להעביר את מלוא כוונתנו אך למרות זאת דווקא כאן זכינו למספר תשובות כנות, הקשבה אמיתית להצעות והתייחסות כללית אוהדת מאד (רובה יש להניח קשורה לנימוס היפני הטיפוסי אך יש לקוות שחלקה לפחות מגיע מעט מעבר לכך).

סדרת הראיונות/צילומים האחרונים התקיימו שוב בביתן של חברת ניקון (וזאת לאחר הראיון אותו קיימנו עם החברה אמש). הפעם סקרנו בסיוע נציגי החברה את ה-D7000 וכן כמה מן העדשות אשר שוחררו על ידי ניקון בתקופה שקדמה לתערוכה. בין לבין הזדמן לנו לשחק מעט עם עדשת ה- AF-S NIKKOR 200mm f/2G ED VR II החדשה. עדשה זו הפיקה תמונות חדות במיוחד ומהירות המיקוד שלה איננה דומה לשום דבר בו התנסינו עד כה.

עוד יום עבר. מחר יום חדש וחברות חדשות. אנו נמשיך לעדכן – לילה טוב וחג שמח מפוטוקינה 2010.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *