ראשי מגזין זכויות הצלם מגזין בריטי הפיק “מגילת זכויות הצלם” על מטלית ניקוי

מגזין בריטי הפיק “מגילת זכויות הצלם” על מטלית ניקוי

2
0

בשנים האחרונות מתרבים מקרים של צלמים הנעצרים על ידי שוטרים בארה”ב ובבריטניה בטענות שונות אשר הבולטת בינהן היא הפרת זכויות הפרט (צילום עוברי אורח ברחוב ללא הסכמתם).

בעקבות גל התקלויות שונות בין צלמים לשוטרים, הוקמו על ידי צלמים ארגונים ואתרים רבים המפרטים את חוקי המדינות השונות בנוגע לצילום במרחבים ציבוריים ובמסגרתם גם מדווחים אירועים של היתקלויות בין צלמים לבין רשויות החוק. כמו בכל תחום ישנם גם צלמים אשר בחרו ללכת רחוק יותר עם הנושא ויזמו בעצמם התקלויות עם שוטרים בכדי לחדד את הסוגיה. מקרה אחד שכזה עליו דיווחנו לאחרונה ב-MegaPixel התרחש בלוס אנג’לס ותועד בסרטון וידאו.

המקרה האחרון המדווח התרחש אמש בכיכר “טראפלגר” בלונדון כאשר שוטרת עצרה אדם שצילם בעזרת מצלמה רפלקסית וחצובה ואף דאגה לרשום את “פרטי האירוע” במשך חמש דקות מלאות. מיותר לציין שלצלמים רבים נמאס מהמצב הגורם להם להרגיש עבריינים עם כל צילום ברחובות ובשטחים ציבוריים.

מגזין הצילום הבריטי “Amateur Photographer” החליט להרתם בעצמו לנושא והפיק את “מגילת זכויות הצלם” הכתובה על מטלית ניקוי עדשות אותה יכול כל צלם לשאת עימו בתיק הצילום ואף לשלוף במקרה הצורף ולהציגה לשוטר/ת. המטלית תחולק חינם בגיליון הבא של המגזין וזו לשונה:

“שוטר יקר,

הכללים הבאים נוגעים לכל צוות משטרתי החל משוטרים מיחידות מיוחדות ועד לשוטרים עירוניים על מנת לעזור להם להתמודד עם צלמים מקצועיים וחובבים המצלמים במקומות ציבוריים:

  • אין מניעה לאף אדם לצלם בשטחים ציבוריים או מבנים למעט מקרים מנומקים מיוחדים.
  • אין איסור לצלם צוותים לובשי מדים מהשורה הראשונה.
  • פעולת צילום אינה עילה מספקת לעצור אדם.
  • אנשים מצלמים אינם אמורים להעצר אלא אם קיימת עילה חוקית למעצר.
  • למשטרה אין סמכות למחוק תמונות מכרטיס זיכרון, להשמיד סרטי צילום או למנוע מאדם לצלם בשטחים ציבוריים תוך כדי איום. “

גם בישראל מדווחים לעיתים מקרים של היתקלויות בין עיתונאים לשוטרים (אם כי היקף התופעה מצומצם יחסית). אנו ב-MegaPixel נשמח לקבל סיפורים אישיים דומים ונשקול לפרסם את המעניינים שבהם. מי יודע, אם יהיה צורך אולי נפיק גם אנחנו מטלית ניקוי דומה…

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב זכויות הצלם

2 תגובות

  1. Avatar

    adam_99

    04/07/2010 ב 8:26 PM

    חבר שלי היה בשבוע שעבר בוושינגטון וצילם שוטר במדים.
    השוטר שאל אותו אם הוא צילם ואמר לי שאסור לו לצלם אותו.
    חבר שלי אמר לו שהוא לא צילם והלך…
    כנראה בארה”ב לא מלמדים את השוטרים חוקים.

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    04/07/2010 ב 11:04 PM

    הנושא הזה בעייתי מאד ובתקופה האחרונה הולך ונעשה בעייתי גם בארץ – כתבנו את זה גם בפעם שעברה בידיעה בנושא אבל אנחנו מאד רוצים לשמוע סיפורים דומים גם מצלמים ישראלים בארץ בכדי שנוכל לפתח את המודעות לנושא זכויות הצלם גם בארץ – זה חשוב לנו מאד.

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *