ראשי מגזין זכויות הצלם בלוס אנג’לס אסור לצלם שוטרים?

בלוס אנג’לס אסור לצלם שוטרים?

2
0

הסיפור הבא התרחש בחודש פברואר השנה אך פורסם ברשת לפני ימים ספורים – צלם אמריקאי בשם שון ני התהלך עם מצלמתו ברחובות הוליווד ותיעד שני שוטרים שעצרו את רכבם ליד מדרכה בשולי הכביש. ני החל לצלם את השוטרים אך אחד מהם לא היה מרוצה במיוחד מהיותו האובייקט המצולם וביקש ממר צלם שלא לצלם אותו יותר. לא ממש ביקש אלא יותר דרש.

ני בחר להשתמש בזכותו החוקית ולא להקשיב לדרישות השוטר. החוקים בלוס אנג’לס בדומה למדינות מערביות רבות בעולם (כולל ישראל) מאפשרים צילום חופשי באיזורים ציבוריים ומתירים צילום עוברי אורח (כולל שוטרים) גם ללא אישורם.

שין דאג לנופף בחוק ולהסביר לשוטר שזכותו כאזרח לצלם במקומות ציבוריים אך השוטר מצידו השיב לו שזכותו כאזרח לבקש ממנו שלא לצלמו. מיותר לציין שאין מאחורי דבריו הגיון חוקי ומדובר בביריונות משטרתית ותו לא. בין השניים התפתחו חילופי מילים שכל צד מנסה להוכיח את צדקתו.

שני הוא לא ממש “טלית שכולה תכלת” והוא חיכה בציפייה להתקלות כזאת עם שוטר כדי לספק חומר ראייתי לבלוג בשם “Discarted” הנלחם למען חופש הצילום וזכויות הצלמים.

תיעוד הוידאו המלא:

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב זכויות הצלם

2 תגובות

  1. Avatar

    lior

    07/06/2010 ב 11:47 PM

    תבחרו כותרת יותר מדויקת
    שום דבר בסרטון לא רמז שאסור לצלם שוטרים
    השוטר הספציפי הזה ביקש (כאדם פרטי) שלא יצלמו אותו
    למה הבחור הזה הולך ראש בראש
    יש חוק ואף אחד לא מפריע לחוק
    אבל מי שמצפצף על זכותו של אדם פרטי לבקש
    שלא להיות מצולם זאת זכותו המלאה.

    השב

    • Avatar

      עידו גנוט

      08/06/2010 ב 9:22 AM

      מן הסתם מדובר בכותרת פרובוקטיבית – זה מקובל למדי ואגב יש סימן שאלה בסוף המשפט דבר הרומז על כך שלא בהכרח אסור לצלם שוטרים.

      השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *