ראשי מגזין כך תשתמשו ב-Morph Transition לסרטוני מוצר ועוד

כך תשתמשו ב-Morph Transition לסרטוני מוצר ועוד

0
0

אפקט הMorph- מוכר ללא מעט עורכי וידאו (וגם למספר לא מבוטל של חברה שגדלו בשנות ה-90 אז היה האפקט פופולארי למדי בכל מיני נישות) ולאחרונה הועלה סרטון חביב המסביר כיצד ניתן להשתמש בו בכדי להפוך מוצר אחד לאחר.

ה-Morph Transition או Morph Cut כפי שהוא מוכר מפרמייר הוא אפקט וותיק אשר כולל אלגוריתם המשנה אובייקט אחד לאחר (למי שזוכר דוגמאות הופיעו כבר בסרט טרמינייטור 2 בראשית שנות ה-90). בשנים האחרונות חלק גדול מהשימוש באפקט עבר לנישה מעט שונה הנוגעת לצילום ראיונות בו במקרה של טעות במילה ומעבר בין טייק לטייק אפשר לבצע מעברון morph (מקובל לעיתים יותר מחיתוך חד כשאין b-roll לעבור אליו).

בסרטון המופיע למטה מסביר Caleb Pike עד כמה קל ופשוט לייצר סוג של morph cut שכזה והוא מדגים זאת בצורה חביבה באמצעות צילום של מצלמות המשתנות מאחת לשנייה.

בשלב הראשון תצטרכו לצלם שני צילומים לפחות (ניתן כמובן לבצע morph בין מספר גדול של אובייקטים – רק אל תגזימו עם האפקט הזה). המפתח להצלחה הוא לצלם בדיוק את אותו הפריים פעמיים כאשר ההבדל הוא רק האובייקט שאתם רוצים לשנות (במקרה שבסרטון מצלמה אחת המתחלפת לאחרת). חשוב מאד ששום דבר אחר לא יזוז בפריים, שהתאורה תישאר זהה ושהמצלמה עצמה תישאר קבועה או תבצע את אותה התנועה בדיוק (עוד על כך מיד). אנו ממליצים לסמן בדיוק היכן היה האובייקט ובאיזו זווית הוא הוא עמד ולהציב את האובייקט החלופי בדיוק באותו מקום ובאותה זווית (אגב, ניתן תיאורטית להשתמש גם בתמונות סטילס וישנן תוכנות המסוגלות להציג בחצי שקיפות בזמן אמת תמונה אחת לעומת הקודמת – כך לדוגמא בתוכנת ה-stop motion המקצועית Dragon Frame אבל כל זה כמובן לא הכרחי).

בכדי להפוך את הסרטון למעניין יותר מסתם אובייקט סטטי המשתנה מומלץ להוסיף תנועה לסרטון שלכם. יש הרבה דרכים להוסיף תנועה, ניתן לייצר אותה באופן מלאכותי על ידי יצירת קי פריימים בתוכנת עריכה (במקרה כזה אנו ממליצים לכם על צילום ברזולוציה גבוהה ככל האפשר ואם אפשר על שוט רחב יותר מה שיאפשר לכם גמישות רבה יותר בתנועה). לחילופין שימוש בסליידר בדגש על סליידר ממונע המאפשר תנועה חוזרת מדויקת יכול להיות אופציה, כמו קודם, שימו לב כי אתם חוזרים על אותה התנועה במדויק.

עכשיו כשיש לכם צילומים הגיע הזמן לערוך. העריכה עצמה פשוטה, דואגים ששני הקליפים מסונכרנים מבחינת תנועה (במידה ובחרתם בשוט עם תנועה כמובן). תוכלו להציב פריים מעל פריים ולהוריד שקיפות ל-50% וכך תוכלו לוודא שכל האובייקטים נמצאים באותו המקום מבחינת תזמון ולחתוך במקום הרלוונטי בקליפ אליו תרצו לעבור. כעת תוכלו להציב את שני הקליפים אחד אחרי השני ולחפש את אפקט ה-Morph. אגב Pike מסביר כיצד ניתן לבצע זאת בכל אחת משלושת התוכנות הפופולאריות כיום – ההבדל המרכזי הוא שם האפקט (Premiere Pro – Morph cut, Davinci Resolve – Smooth cut, and Final Cut – Flow). את האפקט תציבו בחיבור שבין שני הקליפים וניתן גם לשחק עם מהירות האפקט בהתאם לאופי הסרטון – תהנו!

הסרטון של Caleb Pike (מ-DSLR Video Shooter) עם הסבר והדגמה מגניבה

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *